Mobilā versija
+2.0°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
4. februāris, 2015
Drukāt

Nitišs: Vēl tik daudz jāapgūst!

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Reinis Nitišs autosportā jau sasniedzis ļoti daudz saviem 19 gadiem. Pērnruden debijas sezonu pasaules rallijkrosa čempionāta klasē “Supercar” viņš pabeidza ar kopvērtējumā izcīnīto bronzas medaļu. Tobrīd 18 gadus vecais jēkabpilietis paveica Latvijas tehnisko sporta veidu vēsturē vēl ko nebijušu – kļuva par pirmo latvieti, kurš kādas autosporta disciplīnas pasaules čempionāta prestižākajā klasē ieguvis godalgotu vietu sezonas kopvērtējumā. Nitišs atzīts par Latvijas Gada sportistu tehniskajos sporta veidos.

Ar Reini sarunājos dažas dienas pirms viņa starta Eiropas rallija čempionāta posmā Liepājā. Vienoties par intervijas laiku un vietu nebija vienkārši, jo puisim ikdienas grafiks ir visai saspringts – tikko atgriezies no Vīnes, kur saņēmis kārtējo starptautiskās federācijas (FIA) balvu par sasniegumiem aizvadītajā sezonā, un jāsteidz gatavoties Liepājas rallijam.

– Esi nolēmis pievērsties rallijam, vai tas tikai tāds sānsolis?

– Galvenais man ir rallijkross, bet rallijs labi noder braukšanas prasmes pilnveidei. Pērn, startējot pasaules rallijkrosa čempionātā, sapratu, cik daudz vēl jāapgūst, lai nākamajā sezonā spētu noturēties sasniegtajā līmenī. Tāpēc meklēju dažādus veidus, kā starpsezonu izmantot lietderīgi un pilnveidot savu braukšanas māku. Viens no šiem veidiem ir rallijs, jo tajā ir daudz nestandarta un neprognozējamu situāciju, arī ceļa segums visu laiku var mainīties. Tas attīsta meistarību, jo man kā pilotam nepārtraukti jāmaina braukšanas ritms un jāpielāgojas jauniem apstākļiem. Esmu izvirzījis sev mērķi sacensību režīmā veikt visu distanci, tādējādi pilnvērtīgi izmantot katru iespēju apgūt ko jaunu. Liepājā cīnīšos nevis par uzvaru, bet gan pats ar sevi. Piemēram, rallija garākais ātrumposms būs 37 kilometrus garš – aptuveni tikpat, cik veicu viena rallijkrosa čempionāta posma laikā. Šajās sacensībās piedalīšos ar priekšpiedziņas klases auto “Ford Fiesta” R2. Par tehnisko nodrošinājumu rūpējas komanda “SRT”. Rallija gudrības man māca Māris Neik­šāns, un viņš Liepājā būs arī mūsu ekipāžas stūrmanis. Ar Māri izveidojusies ļoti laba sadarbība, jo viņš kā jau bijušais pilots un tagad rallija komandas “Neik­sans Rally Sport” vadītājs, labi saprot manu domāšanu un var daudz ko pamācīt. Pēdējā mēneša laikā esam nobraukuši vairāk nekā 2000 kilometru stenogrammas pierakstīšanas treniņos un vairāk nekā 300 km sacīkšu režīmā ar sporta mašīnu. Sacensībās braukšu savā ritmā un pilnībā paļaušos uz Māra pieredzi – kā viņš teiks, tā darīšu.

– Kas vēl tev ieplānots pirms galvenajiem startiem pasaules čempionātā?

– Piedalīšos Zviedrijā jaunizveidotajā ziemas rallijkrosa seriālā “RallyX on Ice”. Tur visi brauks ar vienādām rallijkrosa klases “RX Lites” pilnpiedziņas mašīnām. Plānots, ka startēs kādi 15 dalībnieki, arī Jānis Baumanis. Es gan tikšu tikai uz seriāla pēdējiem posmiem, jo viens notiks vienlaikus ar ralliju Liepājā. Ziemas rallijkross būs lielisks treniņš. Nekaļu lielus sportiskos plānus, man tas drīzāk būs darbs ar komandu, satikšanās ar rallijkrosa draugiem un konkurentiem. Braukšu ar “RX Lites” mašīnu, to apkalpos “SRT” komanda, kas tagad pievērsusies arī rallijkrosam.

Vēl šoziem ieplānoti kartinga treniņi Itālijā. Iepriekšējās sezonas beigās nopirkām jaudīgākās klases kartu ar sešiem pārnesumiem, tādēļ ir ko noņemties ar pārslēgšanos. Jābrauc visur, kur vien iespējams. Fizisko sagatavotību trenēju pēc individuāli sastādītas programmas, kas attīsta izturību un reakciju. Tāpat uzspēlēju florbolu, aizeju uz baseinu. Paralēli tam vēl mācības Rīgas Valsts tehnikumā, kur šogad man ir pēdējais, ceturtais kurss. Tagad atlikusi tikai prakse. Tā kā mācos par automehāniķi, praksi veikšu savā komandā “Olsbergs”. Tur vadītājs jau zina, kāda līmeņa darbus man var uzticēt, dabūšu šo to paskrūvēt.

– Vai jau vari ko pastāstīt par nākamās sezonas plāniem?

– Turpinām atbalstītāju piesaistes darbu. Tagad ir vieglāk tādā ziņā, ka Latvijā vairs nav jāstāsta, kas es esmu un kas ir rallijkross. Pašlaik izskatās, ka palikšu tajā pašā komandā “Olsbergs”, ar kuru pērn noslēdzu divu gadu līgumu. Jaunajai sezonai man būs uzbūvēta jauna mašīna – tāda pati “Ford Fiesta”, ar kādu braucu pērn. Arī komandas biedrs tas pats – Andreass Bakerūds. Tas ir patīkami, jo ar Andre­asu esam draugi. Komanda labi zināma, turklāt tai ir lielas ambīcijas un “Ford” rūpnīcas atbalsts. Vēl gan nav bijusi komandas lielā pirmssezonas sapulce, bet domāju, ka mērķis man varētu būt iekļūšana kopvērtējuma pirmajā sešniekā. Uzskatu, ka labāk mērķi sākumā nolikt zemāk un tad censties to pārspēt, nevis uzlikt par augstu.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+