Foto – Shutterstock

Lidojums kavējas, bagāža pazudusi… Kā ceļotājiem risināt negaidītas ķibeles? 0

Eiropas Regula

Mēs ar sievu esam lieli ceļotāji. Pēdējā laikā bieži izmantojam dažādus izdevīgus lidojumu piedāvājumus. Nesen dzirdējām ziņu, ka aviokompānijas “Lufthansa” lidostu darbinieku streika dēļ tika atcelti vairāki avioreisi. Mums šovasar gaidāms lidojums tieši ar šo kompāniju, tāpēc vēlamies uzzināt, ko darīt, ja lidojums kavējas vai tiek atcelts. Kādas ir pasažieru tiesības, kad var prasīt kompensācijas? Kā rīkoties, ja pazūd bagāža? SERGEJS RĪGĀ

Reklāma
Reklāma
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Lasīt citas ziņas

Ja pasažieriem pret pašu gribu atsaka iekāpšanu lidmašīnā, lidojums kavējas vai ir atcelts, viņu tiesības nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr. 261/2004, kas paredz kopīgus noteikumus par kompensācijām un atbalstu šādos gadījumos. Regula attiecas uz pasažieriem, kas izlido no kādas lidostas vai uz to ES dalībvalsts teritorijā, ja vien šajā valstī jau nav saņemta atlīdzība vai kompensācija un par pasažieriem nav parūpējušies, kā arī ja reisu apkalpojošais gaisa pārvadātājs ir Kopienas pārvadātājs.

Regula neattiecas uz pasažieriem, kas ceļo bez maksas vai par samazinātu biļešu cenu, kas sabiedrībai nav tieši vai netieši pieejama. Tomēr tā attiecas uz pasažieriem, kuru biļetes ir izsniegtas saskaņā ar aviopārvadātāja vai ceļojuma rīkotāja noteiktu biežu lidojumu programmu vai citu komerciālu programmu.

CITI ŠOBRĪD LASA
! Patērētāju tiesību aizsardzības centrs Latvijā izskata sūdzības par lidojumiem no Latvijas, kā arī lidojumiem uz Latviju no valstīm, kas nav Eiropas Savienībā. Sūdzības par starpgadījumiem, kas notikuši citā ES valstī, izskata konkrētās valsts atbildīgā iestāde.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.