Mobilā versija
-2.2°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
27. jūnijs, 2016
Drukāt

Lidojums kavējas, bagāža pazudusi… Kā ceļotājiem risināt negaidītas ķibeles?

1. Eiropas Regula

1no5
Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock
UZZIŅA

Informācija par aviopasažieru tiesībām pieejama arī “Lufthansa” mājaslapā internetā: www.lufthansa.com (angļu valodā) un www.lufthansa.de (vācu valodā). Tur precīzi noteikts, kuros gadījumos pasažieri ir vai nav tiesīgi pieprasīt kompensāciju, ja lidojums kavējas vai tiek atcelts streika dēļ. Latviski šāda informācija nav pieejama, jo šī aviokompānija pieder Vācijas aviolīnijām.
Ja noticis kāds starpgadījums, vispirms jāsazinās ar aviokompāniju, tikai pēc tam var vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.
No nepatīkamām situācijām un neparedzētiem izdevumiem ceļojumu laikā jūs pasargās arī dažādu apdrošināšanas kompāniju piedāvātās ceļojumu apdrošināšanas polises. Ir pieejamas gan pamata pakalpojumu, gan speciālās programmas, kas ietver kompensācijas arī par ceļojuma atcelšanu, pārtraukšanu vai aizkavēšanos un bagāžas aizkavēšanos, bojāšanu vai nozaudēšanu. Jāņem vērā: jo plašāks piedāvāto pakalpojumu klāsts, jo lielāka apdrošināšanas polises cena, taču tad ceļojumā varēsiet justies drošāk, turklāt kompensācijas un palīdzību saņemsiet ātrāk.
• Ja jums atsaka iekāpšanu, atceļ lidojumu vai tas aizkavējas, aviopārvadātājam ir pienākums tūlīt pēc paziņojuma izsniegt rakstisku informāciju, kurā izklāstīti noteikumi par kompensāciju un atbalstu saskaņā ar Regulu.
• Ja šādos gadījumos aviopārvadātājs nenodrošina, ka tiek ievērotas jūsu tiesības, informējiet par to attiecīgās valsts tiesībsargājošo iestādi. Latvijā sūdzības par pārvadātāju pieļautajiem pasažieru tiesību pārkāpumiem izskata Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.

Mēs ar sievu esam lieli ceļotāji. Pēdējā laikā bieži izmantojam dažādus izdevīgus lidojumu piedāvājumus. Nesen dzirdējām ziņu, ka aviokompānijas “Lufthansa” lidostu darbinieku streika dēļ tika atcelti vairāki avioreisi. Mums šovasar gaidāms lidojums tieši ar šo kompāniju, tāpēc vēlamies uzzināt, ko darīt, ja lidojums kavējas vai tiek atcelts. Kādas ir pasažieru tiesības, kad var prasīt kompensācijas? Kā rīkoties, ja pazūd bagāža? SERGEJS RĪGĀ

Ja pasažieriem pret pašu gribu atsaka iekāpšanu lidmašīnā, lidojums kavējas vai ir atcelts, viņu tiesības nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr. 261/2004, kas paredz kopīgus noteikumus par kompensācijām un atbalstu šādos gadījumos. Regula attiecas uz pasažieriem, kas izlido no kādas lidostas vai uz to ES dalībvalsts teritorijā, ja vien šajā valstī jau nav saņemta atlīdzība vai kompensācija un par pasažieriem nav parūpējušies, kā arī ja reisu apkalpojošais gaisa pārvadātājs ir Kopienas pārvadātājs.

Regula neattiecas uz pasažieriem, kas ceļo bez maksas vai par samazinātu biļešu cenu, kas sabiedrībai nav tieši vai netieši pieejama. Tomēr tā attiecas uz pasažieriem, kuru biļetes ir izsniegtas saskaņā ar aviopārvadātāja vai ceļojuma rīkotāja noteiktu biežu lidojumu programmu vai citu komerciālu programmu.

! Patērētāju tiesību aizsardzības centrs Latvijā izskata sūdzības par lidojumiem no Latvijas, kā arī lidojumiem uz Latviju no valstīm, kas nav Eiropas Savienībā. Sūdzības par starpgadījumiem, kas notikuši citā ES valstī, izskata konkrētās valsts atbildīgā iestāde.

  1. Eiropas Regula
  2. Iekāpšanas atteikums
  3. Lidojuma atcelšana
  4. Kavēšanās
  5. Bagāžas nozaudēšana vai sabojāšana

Pievienot komentāru

Kad un kāpēc sievietes sāka skūties? Mazs atskats vēsturēJā, sievietes to dara katru dienu, tomēr ne visas zina, kādēļ vispār sabiedrībā sievietēm ir pieņemts skūt, piemēram, paduses un kājas.
Draugiem Facebook Twitter Google+