Mobilā versija
Brīdinājums +7.4°C
Urzula, Severīns
Piektdiena, 20. oktobris, 2017
2. augusts, 2017
Drukāt

Tallinai pirmie secinājumi pēc autobusu bez vadītājiem palaišanas (2)

Ilustratīvs attēlsIlustratīvs attēls

Ilustratīvs attēls

Tallinas ielās jau piekto dienu kursē divi pasažieru autobusi, kas pārvietojas bez cilvēka vadības, un pirmajās dienās nav notikuši nopietni incidenti. Tomēr tiek ziņots par vairākiem mazākas nozīmes incidentiem, kuros ārkārtas dienestu vai cilvēku iesaiste nav bijusi nepieciešama.

Piemēram, pirmdien aculiecinieki ziņoja, ka viens no autonomas vadības autobusiem neapstājās, lai krustojumā atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem palaistu policijas automašīnu, kas brauca ar ieslēgtu gaismas signālu. Tāpat veidojusies situācija, kad viens no autonomas vadības autobusiem ignorējis luksofora signālu, kas uz pārejas ļāva brauktuvi šķērsot gājējiem. Autobuss uzbrauca uz pārejas, pārsteidzot gājējus.

Autonomas vadības autobusu maršrutā Tallinas centrā ir tikai viens krustojums, kurā abi autobusi nonāk tiešā saskarē ar dzīvo satiksmi. Pārējais autobusu maršruts izvietots pa
tramvaja līniju, uz kuras pašlaik notiek remonta darbi.

Katrā autobusā reisa laikā atrodas arī persona ar vadītāja apliecību, kas ir atbildīga par transportlīdzekli un būs tā vadītājs likuma izpratnē.

Visi pasažieri ar automātiskas vadības autobusiem, kuros ir astoņas pasažieru vietas, Tallinā var pārvietoties bez maksas. Tallinas reģistrētajiem iedzīvotājiem sabiedriskais transports ir bezmaksas, bet pārējiem, izmantojot pilsētas sabiedrisko transportu, ir jāpērk biļetes. Autobusu maksimālais braukšanas ātrums ir 50-60 kilometri stundā, bet Tallinā tie nepārvietojas ātrāk par 20 kilometriem stundā.

Autobusus “Easymile” Igaunijā no Francijas nogādāja kompānija DSV, bet to operators ir sliežu transportlīdzekļu izstrādātājs “Milrem”, kas nodrošina autobusu vadītājus un būs atbildīgs par to tehnisko stāvokli. Igaunijā tiek kursēs līdz augusta beigām.

Šiem autonomās vadības autobusiem jebkādu šaubu par satiksmes drošību gadījumā ir jāapstājas. To operators norāda, ka uz luksofora signāliem autobuss reaģē pēc iepriekš saņemtiem datiem, bet uz dažādu dienestu transportlīdzekļu signāliem diemžēl tas nespēj reaģēt. Tāpat autobusi apstājas, ja to priekšā pēkšņi rodas šķērslis, piemēram, ir nostājies gājējs.

Projekta finansētāju vidū ir arī kompānijas “Guardtime”, “Tallink”, “Microsoft Eesti”, kā arī Tallinas pašvaldība.

Igaunijas Ekonomikas un sakaru ministrija par mērķi noteikusi Igaunijas valsts, universitāšu un uzņēmumu kompetences uzlabošanu autonomās vadības transportlīdzekļu tehnoloģijā, lai varētu šādas tehnoloģijas izmantot plašāk.

Martā Igaunijā spēkā stājās likums, kas ļauj uz valsts autoceļiem izmēģināt autonomas vadības transportlīdzekļus, kas atbilst “SAE 2” un “SAE 3” klasifikācijas līmenim, ja tiem ir vadītājs, kurš nepieciešamības gadījumā var pārņemt transportlīdzekļa vadību.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Kaut kā neuzrunā tāds satiksmes noteikumu pārkāpējs.

    • Bet paskaties uz to no otras puses – ja autobusā būs iebūvēta programma, kas varēs noteikt, vai tuvojas speciālais transports, tas brauks vēl labāk par cilvēku, jo arī Latvijā autovadītāji bieži vien nemaz nesaprot, ka speciālais transports ir jāpalaiž pa priekšu… 😉

      Un skaties uz to no tās puses, ka vadītāji, kad būs noguruši varēs mierīgi migt ciet pie stūres…

Draugiem Facebook Twitter Google+