Mobilā versija
-0.8°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
25. jūlijs, 2016
Drukāt

Uz “melnās šosejas” Tīnūžos uzklās akustisko marķējumu (10)

Foto: Valsts policijaFoto: Valsts policija

Ceļa posmā Tīnūži-Koknese, kur notikušas vairākas traģiskas avārijas, tiks uzlabota satiksmes drošība – šogad uzklāts īpašs marķējums, Latvijas Televīzijas raidījumā “Rīta panorāma” pirmdien informēja “Latvijas Valsts ceļu” (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

“Mēs šogad uzklāsim akustisko marķējumu ass līnijai, kas nodrošinās to, ka, ja autovadītājs varbūt ir iemidzis vai zaudējis uzmanību un sāk slīdēt pretējā braukšanas joslā, tajā brīdī, kad viņš sajutīs vibrācijas vai troksni, tas liks viņam atgriezties savā braukšanas joslā. Mēs to šogad izdarīsim,” solīja Lange.

Uz autokatastrofām bagātā autoceļa Tīnūži-Koknese pēdējo divarpus gadu laikā gājuši bojā 14, bet ievainojumus guvuši vairāk nekā 30 cilvēki.

“Ceļš jau ir labs, un jāpriecājas par tik labi izbūvētu ceļu, taču negadījumu aptuveni 60 kilometru posmā tiešām ir daudz. Tas ir jautājums ceļa uzturētājiem un būvniekiem, kāpēc mēs uz samērā jauna ceļa neesam padomājuši par tādiem tehniskiem risinājumiem, kas citviet Eiropā jau ieviesti. Policija no savas puses dara visu iespējamo, cik nu ļauj policijas kapacitāte, taču pie katra kilometra policistu nevaram novietot,” iepriekš par Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka Normunda Krapša teikto vēstīja LETA.

Tīnūžu-Kokneses jauno ceļa posmu atklāja 2014.gadā. Pēdējā traģēdija notika aprīlī, kad kravas un vieglā auto sadursmē gāja bojā divi cilvēki. Pērn aprīļa sākumā uz ceļa Tīnuži-Koknese vieglās automašīnas un kravas automašīnas sadursmē gāja bojā viens no pēdējo gadu Latvijas labākajiem trīssoļlēcējiem, 24 gadus vecais Pāvels Kovaļovs, viņa 23 gadus vecā sieva un tikai divarpus mēnešus vecā meita.

Stacionārie fotoradari pērn martā autoceļa Tīnūži-Koknese 20,4.kilometrā fiksējuši rekordu – BMW šoferis traucies ar ātrumu 210 kilometri stundā. Šajā ceļa posmā arī iepriekšējā mēnesī tika fiksēts ātruma pārkāpuma rekords, sasniedzot 167 kilometrus stundā.

Pievienot komentāru

Komentāri (10)

  1. arī EE ceļu lietotājs Atbildēt

    Esmu ievērojis, ka Igaunijā izmanto frēzēšanas metodi kura, manuprāt, ir ekonomiski izdevīgāka un veido mazāk piesārņojumu (akustiskais marķējums jāuzražo un jānožāvē pēc uzklāšanas)

  2. EE ceļu lietotājs Atbildēt

    Esmu ievērojis, ka Igaunijā izmanto frēzēšanas metodi kura, manuprāt, ir ekonomiski izdevīgāka un veido mazāk piesārņojumu (akustiskais marķējums jāuzražo un jānožāvē pēc uzklāšanas)

  3. Skaidrs, ka divām joslām abos virzienos nepietika naudas – te ir rezultāts. Tomēr kaitina bojāgājušo statistikas vienkāršota lietošana absolūtos skaitļos… cik tad ir patiesi “melns” šis ceļa psoms, ja salīdzina ar caurbraukušo transportlīdzekļu skaitu un laiku, kādā šis ceļa posms vidēji tiek veikts… nez, kad beidzot tādu statistiku publicēs…? kā arī statistiku – cik avārijas notiek pie atļautā ātruma, cik – +10km/h un cik +20km/h…? Tas būtu materiāls pārdomām. Nu ja, un vēl salīdzinājumu ar Igauniju, tas tagad moderni 🙂

  4. Lange! Beidzot tev ir apskaidrojies prāts, kad 14 cilvēki zaudējuši dzivību.
    Nav saprotams par ko jūs saņemat tās lielās algas. Jūs vajadzētu publiski sodīt par nolaidību un savu darba pienākumu nepildīšanu, bet varbūt arī par slepkavībām!

  5. Anglijā uz visiem lielākajiem ceļiem tādi ir

  6. Zemē nosviesta nauda! Tas taču neko neglābs. Vai tādu “akustiku uzliks arī citiem ceļiem? Nelabos katastrofālos ceļus, bet tikai apdvesīs ar skaņām?

  7. Ja nolēma būvēt vienu joslu vienā virzienā tad kāpēc nevarēja izveidot tādu joslu, kā, piemēram, Siguldas, Saulkrastu šosejās, kur ir pārtrauktā līnija un lēnāks braucējs var pavirzīties malā un palaist ātrāku braucēju, lai tas nebrauc pretējā joslā??? Labāk bija izbūvēt tā, ka ir nepārtrauktās līnijas un notiek šie briesmīgie apdzīšanas gadījumi?? un ar bērniem braucot mašīnā, kuriem šad un tad paliek slikta dūša vai ir nepieciešams pachurāt, nav iespējams apstāties, ir jābrauc līdz iebraucamajiem ceļiem, kuri tur arī daži tikai ir…. citādi apstāsies un tiksi sodīts, jo šķērsoji nepārtraukto līniju… ceļš ir ļoti vienmuļš un zūd reakcija, ne atpūsties, ne apstāties… tāpēc arī ir šīs pārgalvīgās avārijas. Protams, nevar izslēgt arī pārgalvīgos braucējus ar lielajiem ātruma rekordiem, bet tomēr… varbūt ir laiks sākt aizdomāties par šī ceļa posma pārbūvi??

    Ja jau pēc diviem gadiem var nomainīt pilnīgi normālu, braucamu asfalta segumu, tad varbūt atradīsies līdzekļi, lai šo šoseju pārbūvētu???

    Nesparotu, kur skatījās šie projekta autori…

  8. Ja gribējās būvēt tikai vienu joslu un veidot ceļu, lai tas pamatā, nepārtraukti iet līkumā ( kas rada bīstamus apdzīšanas manevrus ), tad to akustisko marķējumu tagad var sev iespraust pakaļā 😉

    • Trase projektēta krievu laikos un ar 2 joslām katrā virzienā, šajā gadījumā līkumi neko netraucē. Tūdaliņi paņēma krievu projektu, bet uztaisīja 1 joslu katrā virzienā. Šādā situācijā līkumi izraisa avārijas situācijas. Ir laiks pielikt vēl 2 joslas vai arī aisūtīt kādu atsēdēt nekompetenci.

  9. Obligāti ir jāizbūvē atpūtas salas, jo tur nav kur nobraukt malā lai iepauzētu, izņemot lielās nobrauktuves.

Aukstums šoziem paņēmis jau 29 cilvēku dzīvības; sestdien stindzinās pat -16 grādu salsAukstums šoziem paņēmis jau 29 cilvēku dzīvības, bet vēl vairāki simti ar ķermeņa atdzišanu nonākuši slimnīcā, piektdien vēstīja raidījums “LNT Ziņas”.
Draugiem Facebook Twitter Google+