Mobilā versija
+11.5°C
Elīna, Drosma, Drosmis
Ceturtdiena, 19. oktobris, 2017
9. februāris, 2017
Drukāt

Videi draudzīgākais kuģis Baltijas jūrā

Publicitātes fotoPublicitātes foto

29. janvārī maršrutā Tallina–Helsinki sāka kursēt kompānijas "Tallink" jaunās paaudzes ātrgaitas prāmis "Megastar", kas pāri Somu līcim dosies katru dienu trīs, bet otrdienās – četras reizes.

Janvāra beigās no Tallinas ostas uz Helsinkiem pirmajā reisā ar pasažieriem devās kompānijas “Tallink” jaunais ātrgaitas prāmis “Megastar”, kas turpmāk trīsreiz dienā dosies pāri Somu līcim, ceļā pavadot divas stundas.

Izmantojot jaunākās tehnoloģijas, somu kuģubūvētavā “Meyer Turku” būvētais prāmis šobrīd ierindojams starp apmēram simts modernākajiem kuģiem pasaulē, kas dzinēju darbināšanai izmanto sašķidrināto gāzi (LNG), tādējādi pildot starptautisko vienošanos par sēra, slāpekļa un ogļskābās gāzes izmešu samazināšanu Baltijas jūras reģionā. Turklāt uz klāja uzstādīta intelektuālā energoapgādes sistēma “Octopus”, kas optimizē degvielas patēriņu un līdz ar to izmešu apjomu. Inovatīvie risinājumi ļāvuši šim ātrgaitas kuģim sa­sniegt teju kruīza komforta līmeni – klusu gaitu ar gandrīz nemanāmām vibrācijām brauciena laikā un atbrīvot autoklāju pusstundā.

“Megastar” uzbūvēts rekordīsā laikā – pusotrā gadā. Par tā krustmāti kļuvusi Somijas eksprezidente Tarju Halonena.

Gan kuģa ārējais, gan iekšējais dizains izveidots ļoti moderns. Lai gan brauciens vienā virzienā ilgs tikai pāris stundu, uz prāmja ir arī kajītes, kurās varēs atpūsties ģimenes ar bērniem un ikviens, kas jutīsies noguris, atpūtas saloni ar ērtībām, bērnu istaba, ziemas dārzs, “Wi-Fi”, personīgie seifi, bufete, kafejnīca, restorāns, spēļu automāti un iepirkšanās centrs divos stāvos ar kopējo platību 2885 m².

Arī par drošības pasākumiem padomāts augstā līmenī. Ne tikai glābšanas laivu ziņā, bet dublējot visas prāmja darbībai svarīgās sistēmas. “Tas nozīmē, ka, sabojājoties kādam mehānismam, piemēram, navigācijas iekārtai vai dzinējam, paredzēta iespēja nekavējoties pārslēgties uz rezerves sistēmu. Pat, ja uz kuģa izceltos ugunsgrēks, spēsim saviem spēkiem sasniegt krastu un pietauvoties,” skaidro viens trim “Megastar” kapteiņiem Ains Aksalu.

Ārkārtas situācijas Somu līcī gan esot retums, jo lielākie viļņi te parasti nepārsniedzot piecus sešus metrus, turklāt kuģa korpuss veidots hidrodinamiskāks nekā citiem “Tallink” kuģiem, mazinot šūpošanos vētras laikā.

 

 

Prāmis “MEGASTAR”

* Garums – 212,2 m

* Platums – 30,6 m

* Optimālais ātrums – 27 mezgli (~ 50 km/h)

* Pasažieru skaits – 2824

* Vieglo automašīnu skaits – 800 (320 vieglās + 110 furgoni)

* Minimālā apkalpe – 114 cilvēki

* Kopējās būvniecības izmaksas – 230 miljoni eiro

Pievienot komentāru

Interaktīvā laika ziņu karte
Rīga +11.5
Alūksne +8.9
Daugavpils +10
Saldus +11.9
Liepāja +11.8
Jelgava +11.8
Ventspils +11.8
Limbaži +10
Madona +10.9
Rēzekne +9.2
Draugiem Facebook Twitter Google+