Ilustratīvs foto.

Kā piederīgajiem noskaidrot, vai un uz kuru slimnīcu tuvinieks pēc notikušās nelaimes nogādāts? 24

Madara Briede, “Praktiskais Latvietis”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
3 lietas, ko nedrīkst glabāt mājās: tās sola bēdas un nelaimes
VIDEO. Līdakas slavenā frāze “aizver muti” ir pārspēta! Evika Siliņa uz Smiltēna runu reaģējusi vēl rupjāk 410
Kokteilis
Pirmo reizi grupas vēsturē koncerts atcelts šāda iemesla dēļ. Guntars Račs paziņo par grupas “bet bet” koncerta pārcelšanu
Lasīt citas ziņas

Kā piederīgajiem noskaidrot, vai un uz kuru slimnīcu tuvinieks pēc notikušās nelaimes nogādāts?

Lai cik ļoti negribas savā galvā ielaist sliktas domas, tomēr ir labi, ja krīzes brīdim esam sagatavojušies. Reizēs, kad ar cilvēku notiek kāda nelaime, piemēram, smags negadījums uz ceļa, infarkts, insults, viņš tiek nogādāts slimnīcā. Visbiežāk šādās situācijās pašam cietušajam nav iespējams informēt savus tuviniekus par notikušo.

CITI ŠOBRĪD LASA

Informē tikai pacienta norādītās kontaktpersonas

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam ir īpašs tālrunis 67337750 (pieņem zvanus visu diennakti), uz kuru zvanot var uzzināt, vai izsaukums pie meklētās personas bijis, kurā stacionārajā ārstniecības iestādē cilvēks nogādāts un kad tas noticis.

Taču droši vien daudziem būs pārsteigums, ka radniecības vai draudzības fakts pats par sevi nevienam nedod tiesības saņemt šādu informāciju par cietušo un ārstniecības iestādē nogādāto tuvinieku. Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD) informāciju drīkst sniegt vien tad, ja pacients portālā E-veselība iepriekš norādījis, ka zvanītājs ir viņa kontaktpersona.

Tas nozīmē, ka jebkurš, kurš vēlas būt drošs, ka viņa nelaimes gadījumā tuvākajiem cilvēkiem būs iespēja noskaidrot par viņa hospitalizēšanas faktu un lokāciju, ir aicināts jau tagad savā profilā portālā www.eveseliba.gov.lv norādīt to personu vai personas, kurām piešķir kontaktpersonas statusu, kā arī mudināt to pašu izdarīt saviem mīļajiem.

Kā piešķirt kontaktpersonas statusu

Atverot portālu, jāpieslēdzas sistēmai, spiežot pogu Pieslēgties, jāautorizējas kā iedzīvotājam un jāiepazīstas ar portāla lietošanas noteikumiem. Kad tas izdarīts, jāatzīmē, ka tiem piekrīt. Tālāk jāizvēlas kāda no piedāvātajām autorizācijas iespējām. Pēc autorizācijas atvērsies E-veselības profils. Sadaļā Kontaktpersonas > Pievienot jaunu kontaktpersonu jāaizpilda visi nepieciešamie lauki: kontaktpersonas veids, vārds, uzvārds un kontaktinformācija. Drīkst pievienot vairākas personas, turklāt tās var būt ne vien ģimenes locekļi, bet arī draugi vai citi tuvinieki. Ievadītā informācija jāsaglabā. Ja process paveikts bez kļūmēm, ievadītā informācija būs redzama kopskatā sadaļā Kontaktpersonas. Informāciju var labot un papildināt.

Reklāma
Reklāma

IELĀGO!

Zvanot uz īpašo NMPD tālruni 67337750, jāstādās priekšā un jāzina nosaukt interesējošā pacienta vārdu, uzvārdu un personas kodu.

Ja sniegtās ziņas sakritīs ar pacienta E-veselībā norādīto kontaktpersonu, informācija tiks sniegta. Jāņem vērā, ka informāciju par cietušā veselības stāvokli, zvanot uz šo tālruni, nesniedz arī tad, ja zvana pacienta kontaktpersona, vien informē par hospitalizāciju un slimnīcu, kurā pacients nogādāts.

Ja pacients portālā E-veselība zvanītāju nav norādījis kā savu kontaktpersonu, NMPD nesniedz informāciju.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.