Publicitātes foto

4 autosportista Reiņa Nitiša atziņas pēc tam, kad viņš pastrādāja par taksistu 0

Paužot atbalstu rudens sākumā uzsāktajai sportistu iniciatīvai “Es atbalstu sportu!”, godalgotais autosportists, Eiropas rallijkrosa čempions Reinis Nitišs vairākas dienas strādāja par taksometru vadītāju Rīgā. Šādi autosportists vēlējies pievērst uzmanību faktam, ka daudziem sportistiem Latvijā, lai izdzīvotu un uzturētu ģimenes, paralēli profesionālajam sportam ir jāstrādā vairākos citos darbos – tostarp par taksometru vadītājiem. Kādas ir Reiņa Nitiša atziņas par taksista darbu un vai to var apvienot ar profesionālo sportu – lasi zemāk.

Reklāma
Reklāma

1. Nav tik viegli, kā izskatās

Veselam
Kas notiks ar tavu ķermeni, ja neēdīsi zupas – ļoti interesants fakts
Vecāki juta, ka kaut kas nav kārtībā… DNS tests atklāj baisu patiesību par traģisku kļūdu klīnikā
“Esmu skolotāja. Un ir divas Ziemassvētku dāvanas, ko mēs tiešām ienīstam!”
Lasīt citas ziņas
Publicitātes foto

“Taksista darbs ir sarežģīts, it īpaši, ja tu vēlies būt laipns un paralēli visām tehniskajām lietām ar klientu vēl uzturēt sarunu. Viena lieta ir sarunāties, vadot auto, otra, ja tas jādara vienlaikus ar maršruta plānošanu, domājot par to, kur un kā ātrāk var aizbraukt, un ir jākoncentrējas darbam. Es ikdienā daudz laika pavadu pie auto stūres, tiesa, trasē, pa tramplīniem un uz grunts seguma, bet neteikšu, ka man šis darbs šķiet viegls,” iespaidos dalās Nitišs.

2. Spriedze un stress ik uz soļa

CITI ŠOBRĪD LASA
Publicitātes foto

Kā atzīst autosportists, taksometra vadītāja darbs, protams, ir aizraujošs, jo visu laiku var satikt jaunus cilvēkus, bet tas arī emocionāli iztukšo. “Nemitīgas sarunas, uztraukums par to, kāds ir labākais maršruts un vai pagūsi aizvest cilvēku laikā, rada spriedzi un dienas beigās liek justies kā izspiestam citronam,” tā par piedzīvoto, vadot taksometru, saka Nitišs.

3. Bez navigācijas – nekādi

Publicitātes foto

Lai gan Reinis Nitišs dzīvo Rīgā, maršrutu plānošana, sēžot pie taksometra stūres, dažbrīd viņam sagādājusi ne mazums galvassāpju, un nereti, tikai pateicoties navigācijai, klients nokļuvis īstajā galamērķī. “Taksista darbā ar to vien, ka pārzini, kur atrodas tāda vai cita Rīgas iela, nepietiek. Tiklīdz nosauc konkrētu ielas numuru, nekavējoties jāsaprot, kur konkrēti tas atrodas un kā to visātrāk sasniegt, un no kuras puses piebraukt. Bez Waze lietotnes mobilajā telefonā es noteikti nebūtu veiksmīgi atradis klientus. Pieļauju, ka ar laiku, protams, piešaujas, bet telefonam jābūt pie rokas visu laiku,” norāda sportists.

4. Neiespējami apvienot ar sportista ikdienu

Publicitātes foto

Taujāts par to, vai paralēli karjerai sportā rallijkrosa zvaigzne varētu piestrādāt, pārvadājot pasažierus taksometrā, Nitišs ir vaļsirdīgs. “Es viennozīmīgi nevarētu strādāt par taksometra vadītāju. Protams, darbs ir aizraujošs, jo visu laiku satiec jaunus cilvēkus. Bet ikdienā man ir studijas, treniņi, sacensības un darbs ar atbalstītājiem – laika nav vispār. Un, ja vēl tuvojas lielie pasaules kausa posmi, tas ir pavisam neiespējami – nemitīgi zvana telefons, atbildēt uz zvaniem klientu klātbūtnē nevar, papildus vēl jāseko līdzi maršrutam. Tā visa vienkārši būtu par daudz, gan fiziski, gan emocionāli. Es patiešām apbrīnoju tos kolēģus, kuri spēj apvienot profesionālā sportista karjeru ar vēl citu darbu. Tas prasa pārcilvēcīgus spēkus un nav normāli,” secina autosportists.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.