Publicitātes foto

676 miljoni eiro Klimata pārmaiņu un ilgtspējas projektiem 11

Autors: Ints Dālderis, finanšu ministra padomnieks budžeta jautājumos

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Daudzreiz jau ir minēts tas, ka Eiropas zaļais kurss jeb ilgtspēja ir lielākā Eiropas Savienības prioritāte. Arī Latvijas valdība, Finanšu ministrija tam gatavojas, tai skaitā strādājot pie tā, kā tieši vislabāk būtu investēt Eiropas Savienības finansējumu. Finanšu ministrija pēdējo mēnešu laikā daudzos sarunu “raundos” ar citām ministrijām ir meklējusi efektīvāko ieguldījumu plānojumu.

Tas ir apspriests arī ar uzņēmēju asociācijām un sociālajiem partneriem. Rezultātā mūsu, proti, Finanšu ministrijas pozīcija sarunās ar Eiropas Komisiju bijusi pārliecinoša, un tagad var droši teikt, ka esam snieguši Eiropas Komisijai izsmeļošas atbildes uz to, kā investēsim ES fondu, pirmkārt Atveseļošanas un noturīguma mehānisma, līdzekļus.

CITI ŠOBRĪD LASA

EK pamatoti uzskata, ka tā sauktā Atveseļošanas fonda līdzekļiem jāveicina reformas, tai skaitā tās reformas, uz kurām EK ir norādījusi pēdējo gadu laikā savās tā sauktajās Eiropas Semestra rekomendācijās.

Finanšu ministrijas Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) plāna finansējuma sadalījums ir skatāms pēc tā proporcijām. No tā lielākā komponente – 37% jeb 676 miljoni eiro –  paredzēta sadaļā  “Klimata pārmaiņas un ilgtspēja”.

Piemēram, 295 miljonu eiro lielas investīcijas plānojam, lai atbalstītu Pierīgas reģiona transporta plānu un lai samazinātu izmešus. Te ir runa par apjomīgu reformu – tā  paredz izveidot multimodālu sabiedriskā transporta maršruta tīklu ar vienotu un saskaņotu kustības grafiku, vienotu cenu un atlaižu politiku.

Sagaidāms, ka būs izaicinājums, lai sabiedrību pārliecinātu savu transporta līdzekļu vietā vairāk izmantot sabiedrisko transportu – vilcienu, bet, ja būs sakārtota infrastruktūra, tas būs iespējams. Jauna veloinfrastruktūra 60 km garumā arī noteikti būs labs ieguldījums, lai uzlabotu apkārtējo vidi iedzīvotāju interesēs.

Apjomīgas investīcijas ieguldīsim elektroenerģijas pārvades un sadales tīklu modernizācijā, proti ap 80 miljonu eiro. Šīs investīcijas nodrošinās to, ka elektroenerģijas tīkli spēs uzņemt enerģiju no atjaunojamajiem resursiem. Atbalsts būs arī ražošanas zaļināšanai un energoefektivitātes uzlabošanai, reģionālajiem glābšanas dienestiem, plūdu risku novēršanai.

Klimata mērķis izvirzīts arī pārejai uz ilgtspējīgu transportu, energoefektivitātes ieviešanai visos sektoros, atjaunojamo energoresursu, tai skaitā īpaši vēja enerģijas iespējošanai. Esam valsts pie jūras, un mums ir lielas iespējas iegūt vēja enerģiju jūrā.

Reklāma
Reklāma

Šīs investīcijas ļaus Latvijai atkal kļūt par vienu no līderēm Baltijas reģionā dažādu videi progresīvu ideju jomā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.