Publicitātes foto

“airBaltic” iegādāsies vēl 30 “Airbus” lidmašīnas; floti plānots palielināt līdz 100 lidmašīnām 44

Latvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic” no Eiropas aviobūves uzņēmums “Airbus” pirks vēl 30 “Airbus A220-300” lidmašīnas ar tiesībām iegādāties vēl 20 šī tipa lidaparātus, aģentūru LETA informēja “airBaltic” pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Saskaņa pēc vārdiem: 5 vārdu pāri, kuriem, pēc mākslīgā intelekta domām, ir vislabākā saderība
Vācu ģenerālleitnants prognozē, vai un kad Krievija varētu būt gatava uzbrukt NATO valstīm
Krievu murgs Turcijā: turki Krievijas pilsoņus izsēdina no lidmašīnām un neļauj lidot uz citām valstīm
Lasīt citas ziņas

Par jauno līgumu paziņots pirmdien aviācijas izstādē “Dubai Airshow 2023”.

Iepriekš lidsabiedrība bija pasūtījusi 50 “Airbus A220-300” lidmašīnas ar iespēju iegādāties vēl 30 šī tipa lidaparātus. Līdz ar jauno pasūtījumu “airBaltic” plāno savu “A220-300” floti palielināt līdz 100 lidmašīnām.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pirmais šī tipa lidaparāts aviokompānijai tika piegādāts 2016.gada nogalē, bet kopš 2020.gada maija “airBaltic” visus lidojumus veic tikai ar “Airbus A220-300” lidmašīnām.

Patlaban “airBaltic” flotē ir 44 “Airbus A220-300” lidmašīnas. Pēdējais šī tipa lidaparāts tika piegādāts septembra sākumā.

Līdz šim “airBaltic” ar “A220-300” lidmašīnām ir pārvadājusi gandrīz 13,441 miljonu pasažieru. Kopumā lidsabiedrība ar tām veikusi ap 150 000 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 328 000 stundu.

“airBaltic” prezidents un izpilddirektors Martins Gauss atgādina, ka “airBaltic” bija pirmā lidsabiedrība pasaulē, kas uzsāka lidojumus ar “A220-300”.

“Līdz ar jauno pasūtījumu mēs turpinām būt lepni šo lidaparātu vēstnieki pasaulē,” paziņojumā citēts Gauss.

Iepriekš “airBaltic” pārstāvji aģentūrai LETA pavēstīja, ka “Airbus A220-300” darbības rādītāji ir pārsnieguši lidsabiedrības cerības, spējot uzrādīt labāku vispārējo veiktspēju, degvielas ekonomiju un ērtības gan pasažieriem, gan darbiniekiem.

Tāpat uzņēmums norāda, ka šobrīd tā ir pasaulē videi draudzīgākā komerciālā lidmašīna, jo tas ir pirmais lidaparāts, kura dzīves cikla ietekmes uz vidi deklarācija ir pilnīgi caurskatāma, palīdzot samazināt CO2 un NOX emisijas attiecīgi par 20% un 50%.

Jau ziņots, ka “airBaltic” koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 500,17 miljoni eiro, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas zaudējumi samazinājās 2,5 reizes – līdz 54,219 miljoniem eiro.

Reklāma
Reklāma

Savukārt šogad pirmajā pusgadā “airBaltic” strādāja ar peļņu 14,604 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, kamēr aviokompānijas apgrozījums 2023.gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, palielinājies par 52,1% un bija 291,3 miljoni eiro.

“airBaltic” ieņēmumi šogad deviņos mēnešos bija 502 miljonu eiro, kas ir par 39% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Peļņas rādītāji vēl nav paziņoti.

Latvijas valstij pieder 97,97% “airBaltic” akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 2,03%.

airBaltic sanem 41. Airbus A220-300
"airBaltic" prezentē 40. "Airbus A220-300" lidmašīnu
"airBaltic" lidmašīna noslīdējusi no skrejceļa

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.