“Latvenergo” Elektrotransporta uzlādes tīkla vadītājs Ansis Valdovskis rāda, kā pareizi jārīkojas, uzlādējot automašīnu jaunajās elektrouzlādes pieslēgumu vietās.
“Latvenergo” Elektrotransporta uzlādes tīkla vadītājs Ansis Valdovskis rāda, kā pareizi jārīkojas, uzlādējot automašīnu jaunajās elektrouzlādes pieslēgumu vietās.
Foto: Karīna Miezāja

Atklāj jaudīgāko elektroauto uzlādēšanas laukumu Baltijā – divreiz ātrāk un divreiz vairāk 16

Zigfrīds Dzedulis, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Vakar Rīgā, Pulkveža Brieža ielā 12 pie uzņēmuma “Latvenergo” galvenās ēkas atklāja jaunu tirdzniecības zīmola “Elektrum Drive” ar elektrību darbināmu automašīnu uzlādēšanas laukumu, kas turpmāk būs pats lielākais un pats jaudīgākais ne tikai Latvijā, bet arī Baltijas valstīs.

“Elektrum Drive” laukumā būs vienpadsmit publisko pieslēgumu vietu, to skaitā četras ir sevišķi ātrās ar uzlādēšanas jaudu līdz 150 kilovatiem (kW). Tas nozīmē, ka vienlaikus abās “Latvenergo” ēkas pusēs, iebraucot no Pulkveža Brieža un Mednieku ielas, var uzlādēt 11 elektroautomašīnas. Sevišķi ātrā uzlādēšanas vietā varēs uzlādēt automašīnas ar 50 kilovatstundu (kWh) ietilpības bateriju vidēji 15 minūšu laikā ar noteikumu, ka uzlāde tiek veikta 5% līdz 85% apmērā un ka automašīnas pārējie parametri spēj uzņemt šādu uzlādes jaudu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Citās ātrajās uzlādēšanas vietās var uzlādēt tikai vienu automašīnu,” skaidro “Latvenergo” Elektrotransporta uzlādes tīkla vadītājs Ansis Valdovskis. “Bet mūsējās vienlaikus varēs uzlādēt divas automašīnas ar uzlādēšanas ātrumu līdz 75 kWh. Šādas vietas ir jauns pakalpojums Latvijas uzlādes tīklos, padarot šo auto uzlādes iespējas pieejamas vairākiem lietotājiem vienlaikus. Šis laukums tagad nodrošina iespēju uzlādēt trīs pieslēgvietās līdz 150 kW CCS un vienā – ar 150 kW “Chademo” spraudni, kā arī vienā – ar 50 kW “Chademo/CCS”, un divas pieslēgvietās – ar 22 kW maiņstrāvas uzlādi. Mūsu ēkas otrajā pusē, Mednieku ielā, papildus izveidotas vēl četras 22 kW maiņstrāvas pieslēgvietas.”

Atklāšanas brīdī “Latvenergo” attīstības direktors Kaspars Cikmačs izteica prognozi, ka Latvijā pieaugšot pieprasījums pēc elektroautomašīnām, jo no 2035. gada Eiropas Savienības dalībvalstīs vairs neražos automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Palielinoties šim autoparkam, augšot arī vajadzība pēc jaunām šo spēkratu uzlādēšanas vietām.

“2019. gadā paredzējām, ka 2030. gadā Latvijā būs 36 000 elektroautomašīnu,” teic Kaspars, “bet tagad lēšam, ka turpmāko astoņu gadu laikā to skaits būs krietni lielāks – ap 60 000.”

“Latvenergo” Elektrotransporta uzlādes tīkla vadītājs Ansis Valdovskis piebilst, ka jau pašlaik jaunu uzlādēšanas vietu izveidošanā uzņēmums esot aizsteidzies priekšā citiem. Pieskaitot jauno pieslēguma vietu, turpmāk Latvijā “Elektrum Drive” tīklā pavisam to būšot 130, bet līdz šī gada beigām – vairāk nekā 200, jo tiek plānots uzsākt uzņēmējdarbību arī kaimiņvalstīs.

Ieskatoties elektroautomašīnu tirgotāju cenu lapās, “Latvenergo” pārstāvju prātojumiem par autoparku, kas astoņu gadu laikā strauji pieaugšot līdz 60 000 spēkratiem, tomēr ir grūti noticēt.

Piemēram, jauns pilnīgi elektriskais “Nissan Leaf” tiek piedāvāts par 30 590 eiro. Jauns pilnīgi elektriskais “Volkswagen ID.5” maksā, sākot no 51 427 eiro. Jaunu elektrisko “AUDI e-tron” cenas svārstās no 73 100 līdz 88 450 eiro. Latvijas iedzīvotājam, kam, pēc Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) datiem, 2022. gada 1. ceturksnī mēnešalga pirms nodokļu nomaksas bija vidēji 1297 eiro, atliek tikai nopirkt kādu no šiem auto un braukt uz jauno, izslavēto “Elektrum Drive” uzlādēšanas laukumu.