Ar ūdeņradi darbināmais kravas elektromobilis publiskajā ūdeņraža uzpildes stacijā Hallē, Beļģijā. Uzpildes stacija piedāvā gan fosilo, gan zaļo kurināmo, tostarp 100% zaļo ūdeņradi, ko ražo ar elektrību no vēja turbīnām. Savukārt elektroauto ūdeņradi izmanto kā degvielu, kas uzlādē auto (nevis no akumulatora). Tāpēc ar ūdeņradi darbināms automobilis ir 100% zaļš, jo izdala tikai ūdeni.
Ar ūdeņradi darbināmais kravas elektromobilis publiskajā ūdeņraža uzpildes stacijā Hallē, Beļģijā. Uzpildes stacija piedāvā gan fosilo, gan zaļo kurināmo, tostarp 100% zaļo ūdeņradi, ko ražo ar elektrību no vēja turbīnām. Savukārt elektroauto ūdeņradi izmanto kā degvielu, kas uzlādē auto (nevis no akumulatora). Tāpēc ar ūdeņradi darbināms automobilis ir 100% zaļš, jo izdala tikai ūdeni.
Foto: EK AV dienests

Kravu pārvadājumus centīsies pārorientēt uz elektrodzinējiem ap 2026. gadu 0

Tuvāko gadu laikā Latvijā plānots attīstīt elektrostaciju tīklu kravas automašīnu uzlādei, aģentūrai LETA pavēstīja Satiksmes ministrijas (SM) Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
Lasīt citas ziņas

Viņš pauda, ka pārklājumu paredzēts veidot no apmēram 30 stacijām, kas būtu izvietotas uz lielajiem ceļu tīkliem tā, lai noslogotākajos posmos tās būtu apmēram 60 kilometru attālumā viena no otras, bet mazāk noslogotajos – 100 kilometru attālumā. Šāda veida projekts, pēc Vectirāna vārdiem, “varētu kļūt taustāms” ap 2026.gadu.

“Stacijas varētu arī apvienot ar drošām stāvvietām kravas automobiļiem, lai vadītājiem būtu kur atpūsties un būtu uzreiz nevis tā ātrā uzlāde, bet lēnā nakts uzlāde, kamēr tas vadītājs guļ vai atpūšas. Attiecīgi arī tas, protams, viss jāpapildina ar dažādiem servisa centriem, lai būtu pēc iespējas interesantāk,” sacīja SM pārstāvis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors pauda, ka sākotnēji šāda infrastruktūra būtu jāuztur valstij, līdzīgi kā tas patlaban tiek darīts ar standarta elektroauto uzlādes punktiem, tomēr ar laiku šādu staciju tīklu varētu pārvērst privātā biznesā.

SM pārstāvis arī skaidroja, ka šāda veida tīklu plānots izvietot dažādos Latvijas reģionos – ne tikai virzienā no Ziemeļiem uz Dienvidiem un ap Rīgu, bet arī Latgalē, kas ir svarīga ceļiem no Igaunijas uz Lietuvu, kā arī Kurzemē, kur pieejamas ostas un ceļš uz Lietuvu, kas ved cauri Liepājai.

Vectirāns pauda pārliecību, ka šī iniciatīva attaisnosies: “Konkurence notiks, jo arī Eiropas Savienība ir uzlikusi dzelžainu rāmi arī ražotājiem. Viņi, grib vai negrib, bet virzīsies uz šo piedāvājuma rāmi, un tas iet roku rokā – gan lādēšana, gan automobiļi.”