Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls

Madonas iedzīvotāja pēc vīra nāves vairākas dienas bija spiesta pavadīt tumsā – dzīvoklī viņai pēkšņi atslēgta elektrība 40

Zigfrīds Dzedulis, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Madonas iedzīvotāja Ilga Ozola pēc vīra nāves vairākas dienas bija spiesta pavadīt tumsā – dzīvoklī viņai pēkšņi atslēgta elektrība.

Ilgas kundze stāsta, ka līgums ar “Elektrum” par elektrības piegādi bijis noslēgts uz viņas vīra vārda. Bet šī gada 1. augustā viņš aizgājis viņsaulē.

CITI ŠOBRĪD LASA
Kad augusta vidū pastkastītē bijusi iemesta “Elektrum” sūtītā vēstule nelaiķim, Ilgas kundze, nespēdama vēl atgūties no dzīvesbiedra zaudējuma, uzreiz to nebija atvērusi un izlasījusi.

“Nodomāju, ka tas ir manam vīram sūtīts tirdzniecības piedāvājums, kurus bieži esam saņēmuši arī agrāk,” skaidro viņa, “tikai vēlāk, kad dzīvoklī pazuda elektrība un kad, sazinoties ar “Elektrum”, noskaidroju atslēguma iemeslu, sapratu, ka esmu pieļāvusi kļūdu, uzreiz neizlasot šo vēstuli.”

Kā redzams vēstulē, atsaucoties uz Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes ziņu par Ilgas Ozolas dzīvesbiedra nāvi, “Elektrum” aicinājis noslēgt jaunu elektrības piegādes līgumu. Un brīdinājis: ja divu nedēļu laikā līgumu nenoslēgs, dzīvoklī atslēgs elektrību, kā vēlāk arī noticis.

Ilgas k-dze stāsta, ka “Latvijas Avīzes” redakcijā vērsusies, lai brīdinātu citus iedzīvotājus, kuri, laikus nenoslēdzot līgumu, var iekulties tādā pašā likstā. Viņa gan uzskata, ka tuva cilvēka zaudējums ir smags pārbaudījums, tāpēc diezin vai ir cilvēcīgi sērojošajiem piederīgajiem uzreiz atslēgt elektrību. Viņasprāt, tā darīt nevajadzēja. Uzreiz pēc ģimenes piederīgā nāves arī vēstulēs sūtītie uzaicinājumi noslēgt jaunus līgumus cilvēkiem diezin vai varētu būt paši svarīgākie, kam būtu nekavējoties jāpievērš uzmanība.

“Līgumā par elektrības piegādi teikts, ka “vēlamies, lai mūsu sadarbības gaitā klienti justos ērti, novērtēti un gandarīti”,” piebilst Ilgas k-dze, “bet, kā redzams, tie ir tikai vārdi, dzīvē notiek pavisam citādi.”

Ilgas kundzi pārsteidzis arī tas, ka pat pēc jauna līguma noslēgšanas no “Elektrum” viņa joprojām saņēmusi viņas vīram adresētas vēstules.

“Ja elektrības tirgotājs no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes saņem ziņas par viņsaulē aizgājušajiem elektrības lietotājiem, kā strādā “Elektrum”, izsūtot viņiem adresētas vēstules?!” nesaprot viņa.

Kad par notikušo jautāju uzņēmumā “Latvenergo”, tur atbildēja, ka par to nekādu konkrētu informāciju nesniegšot. Tā esot noteikts Fizisko personu datu apstrādes likumā.

Reklāma
Reklāma

Jautāta, vai ir kāda noteikta kārtība un termiņi, kā šādos gadījumos rīkoties mirušā elektrības lietotāja piederīgajiem, kuri turpina lietot elektrību, “Latvenergo” pārstāve Ivita Bidere atbild, ka, saņemot informāciju no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes par kāda klienta nāvi, “Elektrum” klientu datubāzē uz laiku tiek aizturēti visi automātiskie saziņas procesi, lai netraucētu sērojošos piederīgos. Tāpēc aicinājums noslēgt līgumu tiek izsūtīts tikai pa pastu un tikai pēc 10 dienām.

Vēstulēs tiekot izskaidrots, kā jārīkojas jaunajam elektroenerģijas lietotājam, kā arī ir norādīts termiņš – divas nedēļas, kuru laikā viņam jānoslēdz jauns līgums. To var izdarīt, sazinoties ar “Elektrum” klientu apkalpošanas speci­ālistiem pa tālruni vai pašapkalpošanās portālā “elektrum.lv”. Ja līgums ar elektroenerģijas tirgotāju netiek noslēgts, elektrību atslēdz.

Ilgas k-dze man atklāj, ka pēc vēršanās “Latvijas Avīzes” redakcijā “Latvenergo” par notikušo viņai atvainojies. Pēc tā iznāk, ka Ilgas kundzei tomēr taisnība – uzreiz atslēgt elektrību nevajadzēja.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.