“Trenažieri tiek izmantoti gan mājas apstākļos, gan ledus hallēs un sporta centros kopā ar mūsdienu tehnoloģijām – mobilajām lietotnēm, kas sportistu sagatavošanā ļauj panākt efektīvāku, dinamiskāku un interesantāku treniņu procesu,” saka SIA “Sport Revolution” līdzīpašnieks Jānis Leitāns.
“Trenažieri tiek izmantoti gan mājas apstākļos, gan ledus hallēs un sporta centros kopā ar mūsdienu tehnoloģijām – mobilajām lietotnēm, kas sportistu sagatavošanā ļauj panākt efektīvāku, dinamiskāku un interesantāku treniņu procesu,” saka SIA “Sport Revolution” līdzīpašnieks Jānis Leitāns.
Foto: Timurs Subhankulovs

Uzņēmuma “Sport Revolution” ražotos trenažierus izvēlas gan slaveni hokejisti, gan puikas, kuri sapņo par lielo sportu 0

Kristīne Stepiņa, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Britu pulkvedis: “Viņš blefo par kodolieročiem. Jo ātrāk mēs to sapratīsim, jo ​​labāk” 140
Lasīt citas ziņas

Uzņēmuma “Sport Revolution” ražotos trenažierus savas meistarības uzlabošanai izvēlas gan slaveni hokejisti, gan puikas, kuri vēl tikai sapņo par lielo sportu. Eksports veido 97% no “Sport Revolution” apgrozījuma, uzņēmums savu produkciju pārdod 27 valstīs.

Sporta aprīkojuma ražotājs “Sport Revolution” ir radījis trīs trenažieru zīmolus “Hockey Revolution”, “Field Hockey Star”, “My Floorboll”, kā arī “Inout floring” sporta grīdas seguma plāksnes, kuras var izmantot gan iekštelpās, gan ārā.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Pavisam tiek piedāvāti 50 dažādi produkti, kas ledus un lauka hokeja, kā arī florbola spēlētājiem gan sporta iestādēs, gan mājas ap­stākļos palīdz attīstīt nepieciešamās prasmes, proti, uzlabot nūjas un metienu tehniku, reakcijas ātrumu, koordināciju, perifēro redzi, orientēšanās spēju, kā arī sekmē drosmi, gribu un noteiktību, kas nepieciešama gandrīz ikvienā sporta veidā, ne tikai hokejā vai florbolā,” stāsta SIA “Sport Revolution” līdzīpašnieks Jānis Leitāns. Trenažieri tiek izmantoti kopā ar mūsdienu tehnoloģijām – mobilajām lietotnēm, kas sportistu sagatavošanā ļauj panākt efektīvāku, dinamiskāku un interesantāku treniņu procesu.

Sāk ar piespēlētāju

Uzņēmumu “Sport Revolution” 2012. gadā dibināja divi bijušie hokejisti. J. Leitāns ir spēlējis gan Latvijas hokeja līgas komandā “Rīga 2000”, gan ASV hokeja klubā, bet viņa biznesa partneris Pēters Sutta savulaik izveidojis un vadījis sporta skolu “Lūši”.

“Bērnībā, kad spēlējām hokeju, vecāki izdomāja dažādus risinājumus treniņiem, piemēram, lika mērķus no finiera. Tehnoloģijām attīstoties, šīs idejas esam pārvērtuši produktos. Izmantojot manu spēlētāja un Pētera trenera un spēlētāja pieredzi, esam radījuši iekārtas, kas var palīdzēt treniņa procesā,” gandarīts ir J. Leitāns.

Pirmā treniņu palīgierīce, kuru abi izstrādājuši, bijis piespēlētājs – ierīce piespēļu trenēšanai. “Hokeja ripa ir objekts, kuru var stumt pa jebkuru plakanu virsmu. Tiek novietots speciāls mehānisms, kas izgatavots no plastmasas un gumijas, kas to atgrūž, pildot otra spēlētāja vai trenera funkciju un ļaujot trenēt piespēles,” trenažiera funkcionalitāti apraksta J. Leitāns.

Pirms desmit gadiem, kad šī ierīce radīta, pasaulē jau ir bijušas līdzīgas.

“Ideja ir aizgūta, bet tā ir pielāgota mūsdienu iespējām un tehnoloģijām,” teic uzņēmējs. Produkti gadu gaitā ir mainījušies, uzņēmums ir veicis nozīmīgas investīcijas intelektuālā īpašuma aizsardzībā, tos patentējot. Šobrīd “Sport Revolution” piedāvā 27 treniņu papildierīces ledus hokejam, 14 – florbolam un 9 – lauka hokejam. “Audzējam produktu portfeli visos šajos sporta veidos. Protams, vispopulārākais ir ledus hokejs, bet arī florbolā un lauka hokejā aug pieprasījums pēc trenažieriem,” teic J. Leitāns.

Pirmie produkti tapuši P. Suttas garāžā un dzīvoklī, tad izveidota pavisam neliela ražotne, bet pirms trim gadiem uzņēmums pārcēlies uz plašākām – 500 kvadrātmetru lielām ražošanas telpām Rīgā. Šobrīd ražotnē vienā maiņā strādā četri cilvēki. Gadā uzņēmums pārdod 30–40 tūkstošus treniņu aksesuāru. Uzņēmuma izveidošanā ieguldīts pašu kapitāls, bet no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras saņemts atbalsts dalībai dažādās starptautiskās izstādēs.

Reklāma
Reklāma

Trenē NHL hokejistus

“Sport Revolution” trenažieri tiek eksportēti uz 27 pasaules valstīm – gan ASV un Kanādu, gan Eiropas valstīm – Šveici, Čehiju, Vāciju, Austriju, Zviedriju, Somiju, Dāniju, Slovēniju, Slovākiju, Portugāli, Spāniju u.c., kā arī Āziju. Svarīgs pagrieziena punkts Ziemeļamerikas iekarošanā bijis 2016. gadā, kad ar “Sport Revolution” trenažieriem savu mājas arēnas sporta centru aprīkoja spēcīgākās pasaules hokeja līgas NHL klubs “Pittsburgh Penguins”.

Vislielākais “Sport Revolution” ledus hokeja trenažieru noiets ir Ziemeļamerikā, kur ir vislielākais hokeja spēlētāju skaits. “Eiropā hokejs un florbols ir vienlīdz populārs sporta veids, bet Ziemeļamerikā florbolu spēlē salīdzinoši maz. Dažās valstīs hokeju spēlē arī uz skrituļslidām, arī šim sporta veidam var izmantot mūsu trenažierus,” stāsta J. Leitāns.

“Sport Revolution” ir pirmais uzņēmums pasaulē, kurš piedāvā florbola trenažierus.

“Esam tos patentējuši, un tas mums ļauj droši startēt šajā tirgus nišā,” ir gandarīts uzņēmējs. Vislielākais noiets ir ledus hokeja tranažierim “Hockey Revolution” un florbola tranažierim “My Floorboll”. “Uzrunājam trenerus un menedžerus. Maksims Ivanovs, kurš ir viens no vadošajiem pasaules speciālistiem hokeja individuālo prasmju trenēšanā, palīdzēja mums aprīkot ASV hokeja kluba “Pittsburgh Penguins” ārpusledus treniņu zāli,” stāsta Leitāns.

“Sport Revolution” trenažierus izmanto daudzi NHL un Kontinentālās hokeja līgas (KHL) klubu spēlētāji. Tāpat tos savos treniņos ir izmantojuši daudzi bijušie un esošie Latvijas izlases spēlētāji – Kaspars Daugaviņš, Miks Indrašis, Kristaps Sotnieks, Mārtiņš Karsums, Artūrs Kulda u.c. Visvairāk trenažieru ir pārdots individuālajiem lietotājiem.
“Tie tiek izmantoti, lai varētu trenēties mājās, kur tiek izveidoti laukumi, ieklāts speciāls grīdas segums, novietoti vārti un piespēlētājs. Tos lieto gan profesionāli sportisti, gan puikas, kuri ar laiku izaug par profesionāļiem,” stāsta J. Leitāns.

Uzņēmums ir piedalījies dažādās starptautiskās nozares izstādēs gan Eiropā, gan Ziemeļamerikā. Tas ir ieguvis vairākus apbalvojumus. Konkursā “Eksporta un inovācijas balva 2018” uzņēmums ieguva 3. vietu kategorijā “Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā”. Šogad “Sport Revolution” bija viens no nominantiem uz Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras Eksporta balvu “Latvji, brauciet jūriņā!” un saņēma goda rakstu.

Pieprasījums aug

Visbiežāk trenažierus iegādājas vecāki saviem bērniem vecumā no 9 līdz 13 gadiem.

To cenas ir, sākot no 39 eiro līdz pat pusotram tūkstotim. “Sport Revolution” ir palīdzējis aprīkot vairākus sporta laukumus, piemēram, hokeja centru pie Daugavas stadiona. Trenažierus izmanto arī vairākas sporta skolas Somijā un Zviedrijā.

“Visi produkti ir veidoti tā, lai tos varētu lietot, izmantojot mobilās treniņu lietotnes. Spēlētāji var pilnveidot savas prasmes ne tikai ar nūju, bet interaktīvi uzlabot arī reakcijas ātrumu, perifēro redzi un koordināciju,” stāsta uzņēmējs. Turpmāk uzņēmums plāno izstrādāt trenažierus arī citiem sporta veidiem, piemēram, tenisam, basketbolam un beisbolam.

“Tās būs treniņu platformas ikvienam atlētam, kurš vēlas trenēties mājās,” teic J. Leitāns. Uzņēmuma mērķis ir kļūt par pasaules tirgus līderi hokeja un florbola trenažieru segmentā. Plānots turpināt attīstīt e-komerciju un turpināt produktu patentēšanu, jo bijuši intelektuālā īpašuma piesavināšanās gadījumi.

“Reiz staigāju pa Vācijas izstādi un redzēju kādā stendā produktu, kas bija viens pret vienu tāds, kādu mēs izlaidām pirms trijiem mēnešiem. Tad sapratu, ka ir jādara viss iespējamais, lai savus produktus aizsargātu,” teic uzņēmējs. Viņš stāsta, ka konkurence trenažieru tirgū ir, bet pēdējo gadu laikā ir bankrotējis viens no vadošajiem šīs jomas uzņēmumiem, kas būtiski paplašina attīstības iespējas.

“Ir daudz jāiegulda treneru, spēlētāju un bērnu vecāku izglītošanā un individuālajās apmācībās, jo tās ir jaunas tehnoloģijas, par kurām vēl ne visi zina,” saka uzņēmējs. Pieprasījums pēc trenažieriem īpaši palielinājies pandēmijas laikā un šobrīd turpina saglabāties visnotaļ augsts.

“Pandēmija mūsu biznesam pavēra iespējas. Cilvēki uzzināja, kā var trenēties mājās, un turpina to darīt,” secina J. Leitāns. Viņš atzīst, ka uzņēmumam ir lielas attīstības iespējas. “Tirgus ir liels, izmaksu ziņā uzņēmums ir ļoti efektīvs, jo ar skaitliski nelielu darbinieku skaitu var panākt ļoti labus rezultātus,” rezumē uzņēmējs. “Sport Revolution” apgrozījums 2021. gadā bija teju viens miljons eiro.

Foto: Timurs Subhankulovs

PĀRKĀPUMA BŪTĪBA

Sēkla

Īpašnieku zināšanas par sportu, pieredze profesionālajā sportā gan kā spēlētājiem, gan treneriem.

Dīgsts

Inovatīvu produktu izstrāde un patentēšana.

Augļi

Četru sporta trenažieru zīmolu radīšana, liels eksporta potenciāls.

VĒRTĒJUMS: Ļauj uzlabot rezutātus

Daugavas stadiona “Hokeja centra” īpašnieks Miks Kovtuns: “Esam uzstādījuši “Inout floring” sporta grīdas segumu un treniņu procesā izmantojam “Hockey Revolution” trenažierus. Esam ļoti apmierināti ar šo izvēli. Pirms iegādāties inventāru, izpētījām tirgus piedāvājumu. Tā kā “Sport Revolution” produkcija atbilst augstākās klases kvalitātei, izvēlējāmies Latvijā ražotās hokeja treniņu papildierīces, kas palīdz uzlabot nūjas un metienu tehniku gan jaunajiem hokejistiem vecumā no sešiem gadiem, gan profesionāļiem, tostarp Latvijas izlases spēlētājiem, būtiski atvieglojot darbu treneriem un ļaujot panākt ievērojami labākus rezultātus. Latvija ir ne tikai valsts, kurā labi spēlē hokeju, bet arī ražo šim sporta veidam ļoti kvalitatīvu inventāru, kuram grūti atrast alternatīvu.”