Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Ognennaja/SHUTTERSTOCK

Par spīti cenu kāpumam auto tirgus tomēr aug 0

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

Grūti laiki arī auto tirgū. Cenas kāpj. Piegādes kavējas. Nākotne neskaidra. Tomēr kopējais pirmreizējo transporta līdzekļu reģistrāciju skaits aug. Visās kategorijās tas ir lielāks nekā pērn.

Lielāks ir arī līzinga darījumu skaits un kredītdevēju aizdotās summas. Kā liecina “Citadele Leasing” statistika, iegādājoties auto līzingā, juridiskās personas visbiežāk tam iztērē aptuveni 32 000 eiro, visbiežāk iegādājoties automašīnas, kas nav vecākas par diviem gadiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Izvēloties jaunu auto, privātpersonas tam atvēl vidēji 23 000 eiro, savukārt mazlietota auto iegādei – 16 000 eiro.

“Pieaugot degvielas cenām, iedzīvotāji arvien lielāku vērību pievērš ekspluatācijas izmaksām,” teic “Citadele Leasing” valdes priekšsēdētājs Ģirts Glāzers. “Pirmajā ceturksnī esam finansējuši par 33% vairāk elektroauto iegādi nekā tādā pašā periodā pirms gada, taču krietni lielāku interesi sagaidām no maija, kad tiek plānots izmaksāt valsts atbalstu elektroauto iegādei.”

Atšķirībā no pērnā gada, kad iedzīvotāju vidū iecienītākā jauna auto marka bijusi “Volkswagen”, 2022. gada pirmajos trīs mēnešos visbiežāk privātpersonas iegādājušās “Toyota” un “Škoda” automašīnas, tad seko “VW”, “Nissan”, “Hyundai”, “Opel”, “Dacia”, “KIA”, “BMW”, “Cupra”, “Renault” un “Subaru”.

Lietoto auto segmentā iedzīvotāji 2022. gada pirmajos trīs mēnešos devuši priekšroku mazlietotiem “BMW”, kā arī “VW”, “Toyota”, “Volvo”, “Audi” un “Škoda” automobiļiem.

SAISTĪTIE RAKSTI