“Swedbank” administratīvā ēka “Saules akmens”.
“Swedbank” administratīvā ēka “Saules akmens”.
Foto: LETA

Banka: turīgo klientu aktīvi pārsnieguši pirmskrīzes līmeni 0

Turīgo klientu aktīvi 2015.gadā pārsnieguši pirmskrīzes līmeni, informēja “Swedbank” pārstāve Vineta Savicka.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 skaitļiem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
TESTS prātvēderiem: ja zini atbildes uz vismaz 8 jautājumiem, tev ir pārsteidzoši attīstīts intelekts
Lasīt citas ziņas

Klientu uzticēto līdzekļu apjoms pērn audzis par 9%. Turklāt, salīdzinot ar 2008.gadu, turīgie klienti pērn bankai uzticējuši par 13% vairāk līdzekļu. Savukārt taujāti par to, kādā jomā nākotnē plāno palielināt tēriņus, visvairāk klientu (47%) norādījuši ceļojumus un vaļaspriekus.

Klientu vērtējumā lielāko labklājības pieaugumu viņiem nodrošinājuši pašu uzņēmējdarbības rezultāti (83%).
Bankas turīgo klientu uzņēmējdarbība pārstāv plašu spektru, taču populārākās nozares ir tirdzniecība, nekustamais īpašums (tostarp apsaimniekošana, attīstīšana) un ražošana. Savukārt katrs desmitais (29%) norādījis, ka viņu labklājību pozitīvi ietekmējis ieguldījums nekustamajā īpašumā. 23% klientu kā nozīmīgu iemeslu labklājības pieaugumam minējuši ieguldījumus vērtspapīros. To uzrāda arī bankas dati – ieguldījumi attīstīto valstu akcijās pērn nodrošinājuši pat 10,4% lielu peļņas pieaugumu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā liecina “Swedbank” dati, uzņēmumu vērtība šobrīd veido lielāko daļu no klientu kopējo aktīvu vērtības – aptuveni 43%. Savukārt 28% no klientu kopējo aktīvu vērtības veido naudas uzkrājumi, ap 17% – nekustamais īpašums, ap 12% – vērtspapīri.

Norādot šobrīd atbilstošākos ieguldījumu veidus, vairākums (47%) klientu minējuši nekustamo īpašumu, kam seko ieguldījumi uzņēmējdarbībā (46%) un akcijās (27%). Savukārt katrs piektais (23%) turīgais bankas klients norādījis, ka atbilstošākais ieguldījumu veids šobrīd ir investīcijas bērnu labklājībā. Arī “Swedbank” dati apliecina, ka klienti bērnos iegulda nozīmīgus līdzekļus, piemēram, apmaksājot mācības ārvalstīs. Būtiski, ka 15% aptaujāto klientu norādījuši, ka šobrīd labākais ieguldījums ir mākslas priekšmetu iegāde, savukārt 12% – zelts un citi dārgmetālu izstrādājumi. Salīdzinoši bieži minēti arī dažādi bankas piedāvāti ieguldījumu veidi – obligācijas (17%), uzkrājošā apdrošināšana (16%), pensiju trešais līmenis (10%), dinamiskais depozīts (10%). Savukārt katrs desmitais turīgais bankas klients norādījis, ka šobrīd atbilstošākais ieguldījumu veids ir labdarība.

Atkarībā no klientu rīcībā esošā aktīvu apjoma, vērojamas arī izmaiņas ieguldījumu paradumos. Klienti, kuru rīcībā esošie aktīvi nepārsniedz 300 000 eiro, priekšroku dod mazākiem, taču regulāriem ieguldījumiem. Kā, piemēram, 58% izvēlas akcijas un/vai ieguldījumu fondus, 29% – pensiju 3.līmeni un/ vai uzkrājošo apdrošināšanu, bet 13% izvēlas ieguldījumus ar kapitāla garantiju. Savukārt tie klienti, kuru labklājība pārsniedz 300 000 eiro, 94% gadījumu izvēlas investēt akcijās un ieguldījumu fondos, salīdzinoši retāk izvēloties pensiju 3.līmeni (4%) vai ieguldījumus ar kapitāla garantiju (2%).

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.