Foto: Shutterstock

Pieprasījums pēc apvidus auto pieaudzis gan privātpersonām, gan biznesa segmentā 97

Baltijā pieprasītākais auto tips ir apvidus automašīnas jeb SUV, un pieprasījums pēc apvidus tipa automobiļiem šogad laikā no janvāra līdz jūlijam, salīdzinot ar identisku periodu pērn, kāpis par 21%, liecina auto dīlera “Moller Auto” apkopotaie dati.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 27
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 164
Lasīt citas ziņas

“Moller Auto” pārstāvji norāda, ka nākotnē lielāka nozīme būs auto dzinēja veidam, līdz ar to augs pieprasījums pēc tiem automašīnu tipiem, kas pieejami kā elektroauto.

Kā liecina uzņēmuma dati, šogad, salīdzinot ar pērno gadu, Baltijā SUV pārdoti par 21% vairāk. Arī Latvijā SUV tipa automobiļi ir pieprasītāki nekā, piemēram, sedani un hečbeki.
CITI ŠOBRĪD LASA

Salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju, Latvijā šogad lielāka aktivitāte nekā pērn vērojama komerciālo transportlīdzekļu segmentā, kur ietilpst kravas un pasažieru transportlīdzekļi, piemēram, kravas un pasažieru mikroautobusi. Šogad laikā no janvāra līdz jūlijam, salīdzinot ar tādu pašu periodu 2021.gadā, pieprasījums pēc tiem Latvijā audzis par 38%.

“Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā Izīda Gerkena norāda, ka populārākie auto tipi gan globāli, gan Latvijā ir apvidus auto.

Tie ir piemērotāki braukšanai ne tikai pa asfaltētu segumu, bet arī pa grants seguma ceļiem, kas Latvijā ir liela priekšrocība. Vienlaikus SUV izvēlas to ietilpības, ērtās sēdpozīcijas un ceļa pārredzamības dēļ.

Pozitīvas tendences arī novērotas komerciālo transportlīdzekļu segmentā – pieprasījums pēc šī segmenta automobiļu tipiem kāpj divu iemeslu dēļ, skaidro Gerkena. Pirmkārt, uzņēmumi regulāri atjauno novecojušos autoparkus. Otrkārt, līdz ar e-komercijas attīstību un patērētāju paradumu maiņu, vairāk izvēloties saņemt preces ar piegādi, pieaug piegādes pakalpojumu sniedzēju skaits, kas savā darbā izmanto, piemēram, kravas mikroautobusus.

“Moller Auto” dati arī atklāj, ka iepriekš Baltijā vieni no pieprasītākajiem auto bijuši ne tikai SUV, bet arī hečbeki un sedani, īpaši laikā no 2015.gada līdz 2018./2019.gadam, taču šobrīd pieprasījums pēc tiem ir mazāks. Šādas tendences tiek novērotas tirgū ienākot jauniem auto tipiem un modeļiem, piemēram, pašlaik to ietekmē mazāka izmēra SUV automobiļu piedāvājums. Tāpat mūsdienās patērētāju vajadzības mainās, un auto iegādē bieži vien galvenais kritērijs ir ģimenes vajadzību nodrošināšana, priekšroku dodot ietilpīgākiem spēkratiem.

Gerkena prognozē, ka tuvākā nākotnē tendences auto tipu izvēles ziņā, visdrīzāk, nemainīsies. Joprojām savu aktualitāti saglabās SUV, taču kā augošu tendenci Gerkena akcentē pieaugošu interesi par auto tipiem, kas pieejami arī kā elektroauto. Proti, pirmie populārākie elektroauto segmenta auto tipi bija hečbeki, piemēram, tādi modeļi kā “Volkswagen e-Golf”, “Volkswagen e-up”, “Volkswagen ID.3”. Taču klientu pieprasījuma dēļ šobrīd popularitāti iemanto e-SUV tipa eletroauto, piemēram, auto modeļi “Audi Q4 e-tron”, “Volkswagen ID.4”, “Volkswagen ID.5”.

Reklāma
Reklāma

Gandrīz katrs otrais auto pircējs izrāda interesi par elektroauto, un Gerkena prognozē, ka tas tikai pieaugs, jo šāda tendence ir vērojama arī citviet Eiropā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.