Pēc tam kad lidaparāta motors būs samontēts, vajadzēs pārbaudīt, vai tas darbojas. Attēlā: TSI studenti Roberts Černiškovs (no kreisās), Jevgēņijs Griškevičs, Igors Petuhovs, pasniedzējs Vladislavs Stepanovs un studente Anastasija Ignatjeva.
Pēc tam kad lidaparāta motors būs samontēts, vajadzēs pārbaudīt, vai tas darbojas. Attēlā: TSI studenti Roberts Černiškovs (no kreisās), Jevgēņijs Griškevičs, Igors Petuhovs, pasniedzējs Vladislavs Stepanovs un studente Anastasija Ignatjeva.
Foto – Karīna Miezāja

Dārgas studijas – laba alga 2


Kaut aviācijas tehniķus TSI sagatavo jau 15 gadus, līdztekus apgūt pilota profesiju iespējams tikai no šā studiju gada. Pilota sertifikāta iegūšana ir ļoti dārga. Līdztekus studiju maksai jāmaksā arī par nolidotajām stundām. Pilota licences ieguvei nepieciešamo lidojuma stundu apmaksai, dokumentu kārtošanai un eksāmeniem jāiztērē pat līdz 55 000 eiro. “Mācību beigās absolvents iegūst komercpilota licenci (CPL) un aviosabiedrību transporta pilotu (ATPL) tā saukto iesaldēto ATPL licenci,” saka I. Romaņeca. “Pēc nolidotām 1500 stundām otrā pilota amatā var saņemt ATPL pilota licenci bez papildu eksāmenu kārtošanas.”

Reklāma
Reklāma
VIDEO. “Divas mašīnas pašvaldības policijas atbrauca” – Ogrē slēgts bērnu izveidotais dzērienu veikals
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 cipariem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro 26
Farmācijas gigants “AstraZeneca” atzīst, ka viens no tās Covid-19 vakcīnas blakusefektiem var būt pat nāvējošs 7
Lasīt citas ziņas

Kaut arī I. Romaņecas minētā summa, salīdzinot ar “parastām” studiju programmām izklausās ļoti augsta, jāpiebilst, ka citviet, piemēram, Lietuvas augstskolās vai “Airbaltic” mācību centrā, pilota licences iegūšana maksā vēl dārgāk. Gan I. Romaņeca, gan “Airbaltic” pārstāvis Jānis Vanags uzsver: pilotu algas ir tik konkurētspējīgas, ka izglītības ieguvē ieguldītais noteikti atmaksāsies. Pilotu alga parasti ir no 4000 līdz 15 000 eiro mēnesī. Ja strādā ārvalstīs, aviokompānija parasti apmaksā arī dzīvošanas izdevumus. Ja nepieciešami kādi papildu kursi, arī tos parasti apmaksā darba devējs. Pirmais pilots lielā aviokompānijā pelna, sākot no 20 000 eiro. Salīdzinājumam – aviācijas tehniķi pirmajos darba gados “uz rokas” pelna no 500 līdz 700 eiro. Palielinoties pieredzei, pieaug arī alga. Pagaidām līdztekus studijām apgūt pilota profesiju izvēlējušies tikai četri jaunieši no ārvalstīm.

Ja jaunietis sapņo par aviācijas tehniķa vai pilota darbu, kādi mācību priekšmeti skolā jāapgūst sevišķi čakli? “Protams, tā ir matemātika, fizika un angļu valoda,” teic I. Romaņeca. Apmēram puse aviācijas nozares studentu sāk studēt nevis uzreiz pēc vidusskolas, bet vēlāk, kad kādu laiku jau strādāts kādā tehniskā amatā.

Piedāvā arī budžeta studiju vietas

CITI ŠOBRĪD LASA

Gana pieprasīta ir arī RTU piedāvātā studiju programma “Aviācijas transports”, jo uz vienu studiju vietu ik gadu pretendē četri līdz pieci studētgribētāji. Arī te var iegūt koledžas līmeņa izglītību, kā arī gaisakuģu tehniskās ekspluatācijas tehniķa mehāniķa vai gaisakuģu tehniskās ekspluatācijas tehniķa avioniķa kvalifikāciju. Jāmācās divarpus gadus. Četrgadīgajā studiju programmā iespējams iegūt profesionālo bakalaura grādu aviācijas transportā un gaisakuģu tehniskās ekspluatācijas inženiera mehāniķa vai avionikas inženiera kvalifikāciju. Aviācijas transportā nepieciešamās zinības RTU iespējams apgūt arī maģistra līmeņa studijās.


LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.