Foto no “EO” arhīva

Dambju ģimenes plāni “Pikes Peak 2014” – vēl ambiciozāki 0

Tik sen – Jāņu nedēļā – četrus kilometrus augstajā Amerikas kalnā uzspīdēja Dambju ģimenes kārtējā sportiski/tehniskā izlēciena cerību zvaigzne. Un lietutiņā nodzisa. Nogāzās Jānis Horeliks un “eO PP1” no ceļa. Sīkāks neveiksmes skaidrojums toreiz nesekoja. Lietus vainīgs…


Reklāma
Reklāma

 

FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā!
“Es pat nespēju iedomāties, ka pieaugušai sievietei var kaut ko tādu teikt” – sieviete vilcienā piedzīvojusi nepatīkamu izturēšanos no diviem pusaudžiem
Daudzas šo nezina! 15 populārākās sieviešu kļūdas seksā 20
Lasīt citas ziņas

Faktiski vainīgs jau laikam bija autoru sarūgtinājums un rūpju lēvenis, kas pār viņiem nogāzās. Pilota veselība, dārgā auto iespējamā (vai neiespējamā) reanimācija. Migla pār nākotnes vīziju… Tādēļ rezumējoša preses konference par ekstrēmajām kalnā braukšanas sacīkstēm “Pikes Peak 2013” notika tikai pagājušajā nedēļā. Un uzzinājām, lūk, ko.

Pirmkārt – par avāriju.

Stāsta Kristaps Dambis:

– Pirmkārt – trešo daļu no tikai šķietami garajām 24 treniņu dienām mums paņēma motoru (un to vadības bloku) piegādātāja “programmiskas” kļūdas. Kad beidzot tikām trasē, lielākā problēma bija “iemācīt” četrus motorus (katram ritenim savs) darboties saskaņoti. Ar vienu riepu komplektu izdodas, ar citu ir pavisam citādi…

CITI ŠOBRĪD LASA

Vienos ceļa apstākļos it kā labi, citos atkal nekā… Reizēm četri stūri, četri milzīgi spēki nevis vienojas kopīgā virzībā, bet katrs rauj rāmi uz savu pusi. Lauž un moka… Pārāk stingra katra motora kontrole, pārāk precīzi dotie uzdevumi, kurus elektronika godprātīgi cenšas izpildīt, diemžēl nedeva dabisku brauciena plūdumu.

Treškārt – dzesēšanas problēmas. Mēs tās paredzējām. Mēs veidojām iespējami labāko dzesēšanas sistēmu. Bet motori un invertori maksimālajos režīmos karsa par daudz. Sevišķi priekšējā tilta. Mēs turpinājām braukt treniņos, bet reizēm pavisam savādās piedziņas kombinācijās. Pat trīs riteņu piedziņa tika pamēģināta.

Līdz sacensībai izdevās visu kaut cik sakārtot (motorus pirms starta dze-sējām pat ar sauso ledu), taču jāatzīst, ka Jānis sacīkšu dienā brauca ar tik ātru auto, kādu treniņos faktiski mēģinājis nebija. Tas un nelabvēlīgas laika apstākļu izmaiņas bija avārijas cēlonis.

Otrkārt – par mūsu iespējām visu redzēt savām acīm.

“Visu” – tas gan ir pārspīlējums. Tikai trīs vīru lielā “Tavs auto” uzņemšanas grupa, kura lielajā kalnā strādāja, protams, nevarēja aptvert visu. Taču tik vērienīga reportāža no unikālās sacensības mūsu televīzijā būs pirmo reizi. Jau šovakar – plkst. 23, pusstunda LTV7. Kas neredzēs – meklējiet programmā atkārtojumus.

Treškārt – par nākamo gadu. “eoPP” otrā versija būs. Tā paziņoja Kristaps Dambis (seniors Andris pašlaik nav Latvijā). Jau šogad Ogres elektromobiļa jaudas un svara attiecība bija labākā. Nākamgad – ieklausies! – kilovatu skaitu iecerēts divkāršot. Mērķis – uzvara absolūtā vērtējumā un trases rekords.

Tie, kuri šāgada norisēm kalnā sekoja, atceras, ka S. Lēba sniegums, ar gandrīz 900 ZS jaudas “Peugeot” pirmo reizi sacensību vēsturē veicot trasi ātrāk par deviņām minūtēm, tika uzskatīts par fantastisku. Dambji pārliecināti – var vēl ātrāk!

Reklāma
Reklāma

Skaidrs, ka vēlams tik ambiciozam projektam būtu tehniski un finansiāli spēcīgs atbalstītājs. Tāds tiek meklēts autoražotāju vidū. Skaidrs, ka nepieciešami ilgstošāki, nopietnāki pilota (Horelika veikums atzīts par labu, nomaiņa netiek plānota) treniņi, elektroniskās milzu jaudas vadības precīzāka “noskaņošana”. Tādēļ runāts tika arī par kalnu startiem tepat Eiropā (FIA šādu sacensību iecerējusi organizēt), pat Nirburgas apļa rekorda labošanas mēģinājumiem.

Nereāli? Tā kādreiz tika teikts arī par “eOscar” un Dakaru. Šie zēni virsotnes negaida, bet mēģina iekarot. Veiksmi!

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.