Publicitātes foto

Daniels Dejs Lūiss sešu “Oskaru” nominētajā drāmā “Neredzamais pavediens” jau rīt uz kinoekrāniem 0

Sešās kategorijās uz “Oskariem” kandidē Pola Tomasa Andersona drāma “Neredzamais pavediens”, kurā galveno lomu nospēlējis Daniels Dejs Lūiss. Viņš jau ieguvis trīs Amerikas Kinoakadēmijas balvas, bet turpina atkārtot, ka aktiermākslai jāliek punkts. Ja tā notiks, kino zaudēs milzīgu spēku.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
Lasīt citas ziņas

“Bugi naktis” (1997), “Magnolija” (1999), “Asinis plūdīs” (2007) – Pola Tomasa Andersona filmas komentārus neprasa un apvieno labu gaumi un nevainojamu izpildījumu, piedāvājot pārdzīvojumu visām maņām. Viņa jaunākā filma “Neredzamais pavediens” jau atzīta par vienu no pērnā gada izcilākajiem kinodarbiem, un sešās kategorijās filma nominēta “Oskariem”: labākā filma, režisors, aktieris (Daniels Dejs-Lūiss, viņš saņēmis “Oskarus” par filmām “Mana kreisā kāja” (1989), “Plūdīs asinis” (2007) un “Linkolns” (2012), kā arī bijis nominēts par filmām “Tēva vārdā” (1993) un “Ņujorkas bandas” (2002)), otrā plāna aktrise (Leslija Menvila), mūzika un kostīmi.

“Neredzamā pavediena” darbība norisinās 50. gados, centrā – modes mākslinieks Reinoldss Vūdkoks. Kamēr nokļūšana viņa modes salonā ir teju katras londonietes sapnis, harizmātiskais un ekscentriskais modes mākslinieks sadzīvē ir pilnīgi neciešams, un uz savas ādas to līdz mielēm izbaudījusi gan viņa māsa un otrs galvenais modesnama cilvēks Sirila, gan Alma – par viņu krietni jaunākā sieviete, ko Vūdkoks nejauši saticis kādas viesnīcas restorānā. Viņu attiecības ir toksiskas, taču abi ļoti labi apzinās, ka šķiršanās nav iespējama, jo, kaut arī pat otra klātbūtne mēdz būt smacējoša, bez tās viņi vienkārši nespēj eksistēt. Šķetinot psiholoģiskos tīklus, kuros abi no brīva prāta devušies, Andersons šo retrofilmu veidojis gan kā stilizētu laikmeta drāmu, gan psiholoģisku trilleri, brīžiem dodot arī atsauces uz Alfrēda Hičkoka darbiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Koncentrējoties uz aristokrātisko vidi, kurā modei ir tik būtiska loma, gan Vūdkoka, gan Andersona smalkās mežģīnes ieaužas musturos, kas liek galvu lauzīt ne vienam vien, un to teju pārpasaulīgais skaistums spoguļojas arī Daniela Deja Lūisa zibošajās acīs, kas tik ļoti kontrastē ar viņa varoņa personības tumšo pusi, tāpēc nav nekāds brīnums, ka šis aktieris teica jāvārdu lomai. Tā nedotos rokā kuram katram, vien izredzētajiem, un Dejs Lūiss tāds ir, turklāt sadarbībā ar Polu Tomasu Andersonu – atkal izcils.

“Neredzamais pavediens”/”Phantom Thread”
* ASV, 2017
* Režisors: Pols Tomass Andersons
* Lomās: Daniels Dejs Lūiss, Vikija Krīpsa, Leslija Menvila

No 2. marta “Kino Citadele”, “Cinamon”, “Splendid Palace” un “K. Suns”, kā arī Valmierā, Siguldā, Cēsīs, Kuldīgā, Daugavpilī un Rēzeknē.

Filmas video rullītis:

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.