
Mācību dtunda uzņēmējiem 0
Bafeta stāsts sniedz vērtīgu mācību ne tikai investoriem, bet arī uzņēmējiem. Portāls uzsver, ka izpratne par klientu un darbinieku psiholoģiju ir kritiski svarīga, lai izveidotu veiksmīgu biznesu. Bafets iemācījās, ka cilvēki ne vienmēr rīkojas racionāli, un šī atziņa palīdzēja viņam paredzēt tirgus tendences un izmantot iespējas, ko citi nepamanīja.
Piemēram, kad Bafets ieguldīja Coca-Cola 1980. gados, daudzi uzskatīja, ka dzērienu nozare ir pārsātināta. Tomēr Bafets redzēja kaut ko citu – Coca-Cola nebija tikai dzēriens; tas bija zīmols, kas saistīts ar prieku, kopā būšanu un nostalģiju. Viņš saprata, ka cilvēki turpinās izvēlēties šo produktu emocionālu iemeslu dēļ, un šis lēmums izrādījās ārkārtīgi ienesīgs. Viņš pērk akcijas tā, it kā pirktu visu biznesu, un turas pie tām gadiem ilgi, nevis nervozē par katru cenu kritumu.
Šodien, būdams vairāk nekā 90 gadus vecs, Vorens Bafets joprojām ir leģenda investīciju pasaulē, vadot Berkshire Hathaway, kas kontrolē daudzus ikoniskus uzņēmumus. Viņa panākumi nav balstīti tikai uz skaitļiem vai sarežģītām formulām, bet gan uz dziļu izpratni par to, kas liek cilvēkiem rīkoties tā, kā viņi rīkojas. Bafets bieži saka:
“Esi bailīgs, kad citi ir alkatīgi, un esi alkatīgs, kad citi ir bailīgi.”
Šī filozofija atspoguļo viņa spēju izmantot tirgus emocionālās svārstības.