
Psiholoģijas nozīme investīcijās 0
Bafets ātri secināja, ka izpratne par cilvēku psiholoģiju dod priekšrocības investīciju pasaulē. Kamēr citi koncentrējās uz finanšu rādītājiem, viņš pētīja, kāpēc cilvēki pieņem noteiktus lēmumus. Viņš saprata, ka emocijas, piemēram, bailes no zaudējumiem vai vēlme sekot pūlim, bieži vien noved pie kļūdām, kuras var izmantot pacietīgs un disciplinēts investors.
Šī atziņa kļuva par pamatu Bafeta investīciju filozofijai, kuru vēlāk ietekmēja viņa mentors Bendžamins Greiems.
Greiems mācīja Bafetu par “vērtības investēšanu” – ieguldīšanu uzņēmumos, kas ir nenovērtēti, bet ar spēcīgiem pamatiem.
Tomēr Bafets pievienoja tam savu dimensiju: viņš meklēja uzņēmumus, kuru produkti vai pakalpojumi atbilst cilvēku dziļākajām vēlmēm un vajadzībām. Piemēram, viņa ieguldījumi tādos uzņēmumos kā Coca-Cola un American Express balstījās uz pārliecību, ka šie zīmoli ir cieši saistīti ar patērētāju emocijām un lojalitāti.