Pirmie ar akumulatoru darbināmie vilcieni
Pirmie ar akumulatoru darbināmie vilcieni
Ekrānšāviņš. Twitter. LA.lv kolāža

VIDEO. Eiropā ieradušies pirmie ar baterijām darbināmie vilcieni. Kam tiks veiksme ar tiem jau izvizināties? 26

Kamēr aviācijas pasaule raugās uz ar baterijām darbināmām lidmašīnām, lai veicinātu ilgtspējību, arī dzelzceļa nozare klusi strādā pie alternatīvām vilcienus darbinošām metodēm. Drīz varēs pa Eiropu vizināties ar akumulatoru darbināmiem vilcieniem, raaksta portāls cnn.com.

Reklāma
Reklāma
Veselam
5 populāri pārtikas produkti izraisa atmiņas zudumu – to iedarbība novērota jau īstermiņā 20
Kokteilis
FOTO. No politiķiem par aktieriem: mākslīgais intelekts nosaucis 5 latviešu politiķus, kuri uz skatuves justos kā zivis ūdenī
TV24
Slaidiņš: Karš beigsies tikai divos gadījumos. Viens – ja Putinam iedotu ielūgumu uz Kobzona koncertu 275
Lasīt citas ziņas

20 cilvēku liela Hitachi Masaccio vilcienu flote tagad kursē Itālijā, kur tos jau sauc par “blūzu”. Tas ir pirmais posms 1,23 miljardu eiro vērtajam projektam, kurā valsts operatora Trenitalia tīklam tiks pievienoti 135 ar baterijām darbināmi vilcieni, kas kursēs Kalabrijā, Friuli-Venēcijā Džūlijā, Lacio, Toskānā un Sicīlijas un Sardīnijas salās.

Kalabrijā vilcieni kursē Jonijas jūras piekrastē, savukārt Sicīlijas maršrutos ietilpst Mesīna uz Palermo un Mesīna-Katānija-Sirakūzas. Protams, ne visi vilcieni šajās līnijās būs blūza vilcieni, tāpēc ceļotāji nonāks tikai kā veiksme.

CITI ŠOBRĪD LASA
Trīs un četru vagonu, 300 sēdvietu vilcieni ir hibrīdi, kas darbojas ar akumulatoru, elektrisko un dīzeļdzinēju. “Šī ir pirmā reize, kad baterijas tiek izmantotas kā galvenais enerģijas avots

vilcienu parkā komerciālai lietošanai Eiropā,” teikts Trenitalia paziņojumā.

Vielcienu parks, kas izgatavots no 93% pārstrādājamiem materiāliem, samazinās oglekļa emisijas un degvielas patēriņu par 50%, salīdzinot ar dīzeļvilcieniem, teikts Hitachi paziņojumā.

Darbojoties ar akumulatoriem pilsētu teritorijās, tie var arī novērst emisijas un samazināt trokšņa piesārņojumu. “Vadītāja konsultēšanas sistēma” arī iesaka optimālo ātrumu, lai samazinātu enerģijas patēriņu.

Vilcieni var nobraukt īsu attālumu līdz 15 kilometriem (apmēram 10 jūdzes), izmantojot tikai akumulatoru, taču tos var uzlādēt braukšanas laikā, izmantojot pantogrāfu

(aparātu, kas atrodas vilciena augšpusē, kas savieno to ar elektropārvades līniju) vai bremzējot, tas nozīmē, ka ceļojuma laikā to var uzlādēt vairākas reizes. Maksimālais ātrums ir 160 km/h (100 jūdzes stundā).

Tie ir arī novietoti platformas līmenī, lai ceļotāji ar pārvietošanās problēmām varētu iekļūt bez liekām problēmām.

Eiropas dzelzceļu tīkls arvien paplašinās, taču gandrīz puse — 40% — kontinenta līniju vēl nav elektrificētas, un vairāk nekā puse vilcienu tiek darbināti tikai ar dīzeļdegvielu, norāda Hitachi.

Dažas līnijas to ģeogrāfijas dēļ saskaras arī ar cīņu pret elektrifikāciju. Itālijā vien ir vairāk nekā 4000 km sliežu ceļa, kas vēl nav elektrificēts, un Hitachi apgalvo, ka Masaccio līnija piedāvā “tūlītēju risinājumu, lai palīdzētu dekarbonizēt Eiropas pasažieru dzelzceļu”.

Nākamais Masaccio modelis būs pieejams pēc diviem gadiem. Tiek prognozēts, ka tas darbosies tikai ar baterijām, un brauciena attālums bez lādēšanas pārsniegs 100 kilometru. Hitachi plāno arī modernizēt arī šos vilcienus, kas tikko debitējuši.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.