Eiropas Parlaments.
Eiropas Parlaments.
Foto: EPA/Scanpix/LETA

EP apstiprina noteikumus Eiropas audiovizuālās nozares atbalstam 0

Eiropas Parlamenta (EP) deputāti otrdien apstiprināja uzlabotus audiovizuālo mediju noteikumus, kas nodrošinās labāku bērnu aizsardzību, ierobežos reklāmas apjomu un noteiks vismaz 30% Eiropā radīta satura īpatsvaru pieprasījumvideo platformās, aģentūru LETA informēja EP Informācijas birojā Latvijā.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Pārskatītie noteikumi attieksies ne tikai uz raidorganizācijām, bet arī pakalpojumu sniedzējiem, kas nodrošina video pēc pieprasījuma, un video koplietošanas platformām – piemēram, “Netflix”, “YouTube” vai “Facebook”.

Lai atbalstītu Eiropas audiovizuālo nozari, deputāti noteikuši vismaz 30% Eiropā radīta satura īpatsvaru pieprasījumvideo platformu katalogos.
CITI ŠOBRĪD LASA

ES dalībvalstīm būtu jāvar pieprasīt šādu platformu atbalsts satura izstrādei – ieguldījumus satura radīšanā vai maksājumus nacionālos fondos. Maksājumu apjomam būtu jābūt atkarīgam no ienākumiem, ko konkrētajā valstī gūst attiecīgās platformas.

Audiovizuālo mediju pakalpojumu sniedzējiem būtu jāīsteno pasākumi vardarbību, naidu un terorismu veicinoša satura izskaušanai, bet vardarbīgam un pornogrāfiskam saturam tiks piemēroti stingri ierobežojumi, lēmuši deputāti. Video koplietošanas platformām būs pienākums ātri rīkoties gadījumos, kad lietotāji saturu novērtējuši kā kaitīgu. Jaunie noteikumi neparedz satura augšupielādes filtrus, bet platformām būs jānodrošina mehānismi, kas lietotājiem ļauj ziņot par nepiemērotu saturu.

Jaunie noteikumi nosaka stingrākus ierobežojumus reklāmai un produktu izvietošanai bērnu raidījumos un pieprasījumvideo platformās. EP deputāti sarunās ar dalībvalstu pārstāvjiem arī panāca īpaša datu aizsardzības mehānisma izveidi, kas neļaus audiovizuālo mediju pakalpojumu sniedzējiem datus par patērētājiem – bērniem izmantot komerciāli (tostarp mērķētai reklāmai).

Saskaņā ar jaunajiem noteikumiem reklāma no plkst.6 līdz 18 varēs aizņemt 20% raidlaika, dodot iespēju raidorganizācijām izvēlēties piemērotāko laiku reklāmu pārraidei. Atsevišķi izdalīts visizdevīgākais raidīšanas laiks no plkst.18 līdz pusnaktij, un arī tā ietvaros reklāmas īpatsvars nedrīkstēs pārsniegt 20% raidlaika.

Jaunie noteikumi vēl oficiāli jāapstiprina dalībvalstu ministriem ES Padomē.

Pēc noteikumu stāšanās spēkā valstīm būs 21 mēnesis laika to pārņemšanai savos likumos.

Noteikumi tika apstiprināti ar 452 balsīm, pret balsojot 132, bet 65 deputātiem atturoties.