Publicitātes foto

Filma, kas šausmu kino kvalitātes latiņu pacēlusi ļoti augstu – “Reinkarnācija” 0

Režisora Ari Astera debija šausmu kino liek asinīm stingt dzīslās un paceļ žanra kvalitātes latiņu ļoti augstu – ārvalstu kino kritiķi pat prognozē, ka “Reinkarnācija” un īpaši Tonijas Koletes tēlojums varētu pretendēt uz Amerikas Kinoakadēmijas balvu.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos 25
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 3
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot
Lasīt citas ziņas

Filmas sākuma epizodē kinokamera pietuvinās nelielam, skrupulozi izstrādātam mājas modelītim, kura guļamistabas durvis pēkšņi atveras, un pa tām ienāk vīrietis – ir notikusi pāreja citā realitātē. Arī turpmāk vīzijas, sapņus un ne mazāk biedējošo realitāti būs grūti nošķirt. Nav nekā biedējošāka kā neizskaidrojamais, pēc šāda principa būvēta arī “Reinkarnācija”.

Grehemu ģimene nesen ir zaudējusi vecmāmiņu Ellenu, kuras pagātne slēpj daudzus noslēpumus, tagad glīti sapakotus kartona kastēs istabas stūrī. Tonijas Koletes atveidotā māte rūpīgi veido dažādu situāciju un telpu modelīšus, pārsteidzoši līdzīgus mājai, kurā viņi mīt, nepamanot, ka mājā viņi jau sen vairs nav vieni. Traģisks satiksmes negadījums atbrīvo ģimenei piemītošo pārmantojamo ļaunumu, kur vienīgā glābšanās iespēja ir dzimtas noslēpumu atklāšana.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Reinkarnācija” neomulības sajūtu skatītājos audzē ļoti palēnām, ar nelielām detaļām un akcentiem, kā zīmīgo ģimenes pusaudzes Čārlijas mēles klakšķi, līdzīgu, kā atveidojam zirgu soļu skaņu. Filmas gaitā klakšķis iegūs aizvien satricinošāku iespaidu, liekot salēkties krēslā pat rūdītākajiem skatītājiem. Tomēr klasiskākus šausmu žanra efektus un sižeta pavērsienus režisors taupījis filmas izskaņai, līdz tam kāpinot spriedzi ar psiholoģiskas drāmas elementiem, vien brīžiem atgādinot par infernālo stāsta dimensiju.

Viduslaiku raganu medību gravīras, divdesmitā gadsimta sākuma spiritisma sanāksmju gaisotne, septiņdesmito gadu Holivudas kino kolorīts, laikmetīga autorkino estētika, izcila Gabriela Bērnsa, Tonijas Koletes, Aleksa Volfa un Millijas Šapiro saspēle, kā arī basa saksofona virtuoza Kolina Stetsona filmai radītā mūzika ir apvienojušies gada nešaubīgi labākajā sniegumā sava žanra ietvaros.

“Reinkarnācija”/”The Hereditary”

  • ASV, 2018
  • Režisors: Ari Asters
  • Lomās: Tonija Kolete, Gabriels Bērnss, Millija Šapiro, Alekss Volfs
  • No 15. jūnija “Kino Citadele”

Filmas treileris:

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.