Jaunie ar saspiesto dabas gāzi darbināmie autobusi.
Jaunie ar saspiesto dabas gāzi darbināmie autobusi.
Publicitātes foto

FOTO: Ielās dosies ar saspiesto dabasgāzi darbināmi autobusi 0

No šī gada 1. jūnija Jēkabpils ielās būs sastopami septiņi jauni ar CNG jeb saspiesto dabasgāzi darbināmi satiksmes autobusi. Jēkabpils kļuvusi par pirmo pilsētu Latvijā, kas sabiedriskā transporta pārvadājumiem izmantos šo alternatīvās enerģijas veidu.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Lasīt citas ziņas
CNG (Compressed Natural Gas) ir saspiesta dabasgāze, kas galvenokārt sastāv no metāna.

CNG ir augstāks enerģijas saturs nekā benzīnam vai dīzeļdegvielai. Tas ir ekonomiskāks un ekoloģiskāks alternatīvās degvielas veids.

CITI ŠOBRĪD LASA

AS „Virši-A” izpilddirektors Jānis Vība norāda, ka Jēkabpils ir kļuvusi par pirmo pilsētu Latvijā, kas pasažieru transporta pārvadājamos izmantos saspiesto dabasgāzi kā alternatīvo degvielas veidu.

Pēc J. Vības teiktā, salīdzinot ar klasisko degvielu, CNG izmantošana transportā samazina gaisa piesārņojumu un nodrošina ekonomiski izdevīgāku enerģijas veidu klientiem.

“Turklāt transporta līdzeklis, kas darbojas ar CNG ir tikpat ātri un viegli uzpildāms, kā benzīna vai dīzeļmotora transports,” stāsta J. Vība.

“SIA “Jēkabpils autobusu parks” jau saņēmis plānotos septiņus ar saspiesto dabasgāzi darbināmus “SOR” markas autobusus.

Jaunie ar saspiesto dabas gāzi darbināmie autobusi Jēkabpilī

“Jaunie autobusi ne vien izmanto videi draudzīgāku un ekonomiskāki izdevīgu alternatīvās enerģijas veidu, bet tie ir arī veidoti ērtāki, domājot par pasažieru labsajūtu, kā arī tie ir vizuāli modernāki kā to priekšgājēji,” stāsta SIA “Jēkabpils autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Jānis Sčerbiskis.

J. Šcerbiskis stāsta, ka jaunajos autobusos pasažieru ērtībai ir paredzētas 33 sēdvietas, savukārt pēc tehniskajiem parametriem autobusā ir atļauts pārvadāt 74 pasažierus, kas nodrošina vēl 41 stāvvietu pasažieru izmantošanai.

Jaunajos autobusos būs ērtāka iekāpšana, jo salona priekšas un vidus zonā tiem ir zemā grīda. Autobusa vidusdaļā paredzēta vieta invalīdiem ar siksnu ratiņu nostiprināšanai.

Pasažieru labākam informatīvajam nodrošinājumam kalpos salonā izvietotais informācijas displejs pieturvietu attēlošanai. Satiksmes un pasažieru drošības labad autobusi būs aprīkoti ar četrām videokamerām.

Reklāma
Reklāma

Jaunos “SOR” zīmola autobusus SIA “Jēkabpils autobusu parkam” piegādāja uzņēmums AS “Balti Bussi Grupp”, ar kuru JAP noslēdza līgumu pērnā gada vasarā.

Autobusi iegādāti programmas “Izaugsme un nodarbinātība” prioritārā virziena “Pāreja uz ekonomiku ar zemu oglekļa emisijas līmeni visās nozarēs” specifiskā atbalsta mērķa “Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (autobusi)” ietvaros” ietvaros.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.