Foto: SCANPIX/REUTERS/LETA

Francijas tiesa piemēro “Amazon” četru miljonu eiro lielu sodanaudu 0

Francijas tiesa piemērojusi ASV interneta tirdzniecības milzim “Amazon” četru miljonu eiro sodanaudu par lietošanas noteikumiem, kas ir netaisnīgi pret uzņēmumiem, kuri izmanto “Amazon” savu produktu pārdošanai.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi”
Aivars Lembergs sašutis par kārtējo slogu uz Latvijas patērētāju kakla: “Tā mēs iegriezām Krievijai – pērkam dārgākus dārzeņus no Krievijas”
Lasīt citas ziņas

“Tā ir rekordliela sodanauda” prāvā par netaisnīgiem komercdarbības noteikumiem, ziņu aģentūrai AFP norādīja Francijas patērētāju aizsardzības un krāpšanas apkarošanas biroja DGCCRF direktors Luīks Tangī.

DGCCRF iesniedza sūdzību tiesā 2017.gadā pēc divus gadus ilgas izmeklēšanas par trešās puses tirdzniecības platformu darbību. Izmeklēšanā tika atklāti vairāki noteikumi, kas ir potenciāli netaisnīgi pret 10 000 mazo un vidējo Francijas uzņēmumu, kas pārdod savus produktus “Amazon”.

CITI ŠOBRĪD LASA
Šie noteikumi ļāva “Amazon” grozīt līgumus bez pienācīgi ilga iepriekšēja brīdinājuma, pieprasīt īsākus piegādes laikus un nobloķēt piegādes, pieprasot papildu informāciju par uzņēmumiem.

Tangī sacīja, ka “Amazon” bija vienīgā interneta tirdzniecības platforma, kas atteicās grozīt savus noteikumus pēc izmeklēšanā atklātā.

Neskatoties uz acīmredzamajām priekšrocībām, ko kompānijas gūst no “Amazon” izmantošanas, “nesimetriskais varas līdzsvars” nedrīkst spiest kompānijas pieņemt netaisnīgus noteikumus, sacīja Tangī.

Tiesa secināja, ka šie noteikumu ir “acīmredzami nelīdzsvaroti” un lika “Amazon” tos mainīt sešu mēnešu laikā.

“Amazon” Francijas nodaļa AFP norādīja, ka tiesa pieņēmusi lēmumu par ierobežotu skaitu noteikumu, no kuriem lielākā daļa šogad jau atjaunoti.

DGCCRF dati liecina, ka interneta tirdzniecības platformas ļāvušas Francijas mazajiem un vidējiem uzņēmumiem sameklēt jaunus eksporta tirgus, uzņēmumu pārdošanai ārvalstīs pērn pieaugot līdz 350 miljoniem eiro.

“Digitālās ekonomikas attīstīšanās ir milzīga iespēja, kamēr vien lielās tirgus platformas respektē konkurenci un patērētāju aizsardzības noteikumus,” norādīja Francijas finanšu ministrs Bruno Lemārs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.