Foto: Reuters/Scanpix/LETA

“Google” īpašnieka peļņa otrajā ceturksnī bijusi gandrīz trīs reizes lielāka nekā pirms gada 2

ASV interneta kompānijas “Google” īpašnieka “Alphabet” peļņa otrajā ceturksnī gandrīz trīskāršojusies un sasniegusi 9,9 miljardus ASV dolāru (8,9 miljardus eiro), kas ir vairāk nekā analītiķu prognozētais.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Savukārt kompānijas ieņēmumi gada izteiksmē pieauguši par 19% un aprīlī-jūnijā bija 38,9 miljardi dolāru.

Pagājušā gada otrā ceturkšņa peļņas rādītājus negatīvi ietekmēja 5,1 miljarda dolāru Eiropas Komisijas soda samaksa.

CITI ŠOBRĪD LASA
Pēc finanšu pārskata publicēšanas “Google” akcijas cena pieauga par vairāk nekā 9%.

Pēc pirmā ceturkšņa rezultātiem investori un analītiķi bija vīlušies par reklāmas ieņēmumu pieauguma palēninājumu. Tas ir galvenais kompānijas ieņēmumu avots.

ASV federālās amatpersonas un regulatori arvien lielāku spiedienu vērš pret “Google” saistībā ar dažādām problēmām, tostarp dominēšanu tirgū, dezinformāciju un apgalvojumiem, ka populārais tiešsaistes meklētājs un citi “Google” pakalpojumi ir aizspriedumaini pret konservatīvajiem politiķiem un šādu uzskatu paušanu, lai gan visbiežāk šādi apgalvojumi tiek izteikti bez pamatojuma.

Ceturtdien ASV prezidenta amata kandidāte no Demokrātu partijas Talsi Gebērda vērsās tiesā pret “Google”, apsūdzot kompāniju par nelikumīgu viņas reklāmas konta apturēšanu pēc pirmajām prezidenta amata kandidātu debatēm. Prasībā apgalvots, ka kompānija viņu apklusināja.

Savukārt “Google” preses pārstāvis Hosē Kastaņeda norādīja, ka noteiktos gadījumos reklāmas konti tiek apturēti automātiski, piemēram, ja vērojamas pēkšņas izdevumu izmaiņas.

ASV Tieslietu ministrija otrdien paziņoja, ka izmeklēs lielu tehnoloģiju kompāniju monopolistu uzvedību, kas kaitē konkurencei. Ministrija neprecizēja konkrētas kompānijas, bet pēdējā laikā uzmanība par šiem jautājumiem pievērsta “Google”, “Apple”, “Amazon” un “Facebook”.

Reklāma
Reklāma

Tāpat kompānija nereti tiek kritizēta par lietotāju personas datu apstrādi.

Kompānijai piederošā videoapmaiņas vietne “YouTube”, kas veido lielu daļu reklāmas ieņēmumu, izpelnījusies ASV Kongresa un regulatoru kritiku par aizskarošiem video, kas tiek publicēti vietnē, ka arī bērnu, kas redzami video un kas skatās vietnē pieejamo saturu, tiesību aizsardzību.

Otrā ceturkšņa beigās “Alphabet” grupas uzņēmumos strādāja vairāk 107 646 cilvēku, kas ir par 18 tūkstošiem vairāk nekā pirms gada.