Foto: Timurs Subhankulovs

Jaunajiem automobīļiem tiks noteikti stingrāki oglekļa dioksīda emisiju standarti 18

Saeimas Eiropas lietu komisija šodien atbalstīja priekšlikumu par stingrāku oglekļa dioksīda emisiju standartu noteikšanu jaunajiem vieglajiem pasažieru automobiļiem un jaunajiem vieglajiem komerciālajiem transportlīdzekļiem, lai mazinātu transporta sektora negatīvo ietekmi uz vidi, aģentūru LETA informēja parlamenta Preses dienestā.

Reklāma
Reklāma
7 produkti, kurus nedrīkst otrreiz sildīt: tie var nodarīt būtisku kaitējumu veselībai
TV24
Ar ko Lukašenko uzjautrinājis Slaidiņu: “Tur veči stūma ezi ārā ar visām adatām!” 12
TV24
“Mēs ceram uz taisnību!” Sabiedrība sašutusi par soda apmēru ārstam, kura dēļ mira jauna sieviete 50
Lasīt citas ziņas

To paredz Eiropas lietu komisijā atbalstītā Latvijas nacionālā pozīcija priekšlikumā Eiropas Savienības (ES) regulai.

Komisijas atbalstītais priekšlikums iezīmē skaidru laika grafiku iekšdedzes dzinēju ražošanas un pārdošanas pārtraukšanai, norāda Saeimā. Deputāti uzsver, ka tas ir būtisks ieguldījums klimata mērķu sasniegšanā, jo ļaus mazināt automobiļu oglekļa dioksīda emisijas, kā arī veicināt inovācijas bezemisiju tehnoloģijās.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Mums ir aktīvi jāstrādā, lai panāktu lielāku enerģētisko neatkarību, maksimāli izmantojot pieejamos atjaunojamos energoresursus, kā arī jāveicina sabiedrības izpratne par bezemisiju transportlīdzekļu priekšrocībām,” pēc sēdes sacīja Saeimas Eiropas lietu komisijas priekšsēdētāja Vita Anda Tērauda (AP) piebilstot, ka tas ir kopīgi ejams ceļš visai ES.

“Ir jāapzinās, ka tuvākajā nākotnē elektroautomobiļi veidos būtisku kopējā autoparka daļu – jau šobrīd vairāki auto ražotāji ir paziņojuši, ka no 2025.gada pārtrauks ražot vieglos automobiļus ar iekšdedzes dzinēju. Ir jārīkojas, lai savlaicīgi nodrošinātu atbilstošu infrastruktūru elektroauto apkalpošanai,” uzsvēra komisijas priekšsēdētāja.

Pašlaik Satiksmes ministrija (SM) sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju ir izvietojusi vairāk nekā 100 elektroauto uzlādes stacijas Latvijas teritorijā. Tiek skatītas iespējas nodrošināt lieljaudas staciju pieejamību, informēja SM pārstāvji.

Kā deputātus informēja autotransporta nozares pārstāvji, Latvijā 86% oglekļa dioksīda izmešu rada vieglais pasažieru un vieglais komerciālais transports, kamēr pilsētas sabiedriskais transports – 1,8% no visām oglekļa dioksīda emisijām.

Pērn Eiropadome lēma, ka emisijas līdz 2030.gadam jāsamazina vismaz par 55% attiecībā pret 1990.gadu, norāda Saeimā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.