Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Dainis Bušmanis

“Vienkārši trūkst pieklājīgu vārdu!” Jauni apgrūtinājumi starptautiskajiem kravu pārvadātājiem 6

Ilmārs Randers, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Krievi nāk virsū kā melna nakts.. Ukraiņi nosauc laiku, kad vairs nevarēs noturēt fronti – ne ieroču, ne spēka nav
10 produkti, kuri traucē notievēt. Arī tādi, kurus uzskatām par veselīgiem
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 69
Lasīt citas ziņas

Lai mazinātu Covid-19 vīrusa, jo īpaši tā jaunā un lipīgākā paveida, izplatību Latvijā, valdība no 15. februāra noteikusi jaunu regulējumu ieceļošanai Latvijā profesionālajiem kravas transportlīdzekļu vadītājiem.

Saskaņā ar spēkā esošo regulējumu transporta un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu sniedzēja darbiniekiem un pasažieru, kravas vai tehnisko reisu apkalpes locekļiem, ja tie ārpus Latvijas dodas uz darba pienākumu veikšanas vietu vai atgriežas no tās, Covid-19 tests nebija jāveic.

CITI ŠOBRĪD LASA

No pirmdienas spēkā esošais regulējums paredz, ka Covid-19 tests nebūs jāveic tikai gadījumos, ja valstī ar augstu saslimstības risku kopumā pavadīts mazāk par 72 stundām.

Ja vadītājs Latvijā plāno uzturēties ilgāk par 72 stundām vai valstī ar augstu saslimstības rādītāju pēdējo 14 dienu laikā kopumā pavadīts vairāk par 72 stundām, būs nepieciešams veikt Covid-19 testu.

Ja vadītājs, pildot darba pienākumus, piemēram, Nīderlandē ir uzturējies vairāk nekā 72 stundas, tad tests būs jāveic pirms ieceļošanas Latvijā.

Citas līdzšinējās prasības, iebraucot Latvijā, palikušas nemainīgas: pēc kontrolējošo institūciju pieprasījuma jāuzrāda atbilstošās kategorijas vadītāja apliecība, digitālā tahogrāfa karte, pēdējās darbdienas tahogramma, Starptautiskā transporta darbinieka sertifikāts u.c.

Uldis Stalmeistars, “Tūre S” valdes loceklis, regulāri nodrošina kravu pārvadājumus uz Nīderlandi, Vāciju, kā arī citām ES valstīm: “Kā zināms, tieši Latvija šobrīd ir viena no augstākajām riska zonām Eiropā. Taču mūsu šoferiem šādas prasības citas valstis neizvirza!

Pēdējo divu nedēļu laikā jau ir pieņemti vairāki regulējumi ES līmenī, kas nodrošina nozares darbību esošajos apstākļos. Tomēr Latvija tagad pieņēmusi vēl kaut kādus papildinājumus.

Vai kāds šo noteikumu izstrādātājs var parādīt, kur ārzemēs ar fūri šoferis var piebraukt, lai uztaisītu testu? Tas pats Latvijā – kur tad ārzemnieks to var izdarīt?

Reklāma
Reklāma

Vienkārši trūkst pieklājīgu vārdu, lai komentētu šos lēmumus, mūsu likumdevēju, konsultantu un valsts pārvaldes līmeni!

Brīnumainā kārtā mums vēl ir klienti un pasūtījumi, nozarē visi kaut kā vēl mēģinām cīnīties. Mēs strādājam, bet gandrīz katru nedēļu nāk klāt kaut kādi lēmumi, kas ekonomiku un uzņēmēju pūles liek “uz lāpstiņām”.

Pats daru visu iespējamo, lai savus šoferus aizsargātu, neviens nav saslimis. Cik tad vispār ir to saslimušo šoferu, kāds te kaut ko ir analizējis?

Jauno noteikumu dēļ darbs tagad būs jāorganizē tā, lai šoferi nevienā riska valstī nebūtu tās 72 stundas. Līdzīgi droši vien rīkosies citi. Rezultātā – tikai lieki sarežģījumi un birokrātija. Taču vēl konsultēšos “Latvijas auto”, kā tagad pareizāk rīkoties.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.