Latvijas uzņēmuma “Madara Cosmetics” skaistumkopšanas produkti, 07.03.2018.
Latvijas uzņēmuma “Madara Cosmetics” skaistumkopšanas produkti, 07.03.2018.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Kopējais Latvijas kosmētikas eksporta apjoms pērn pārsniedza 100 miljonus eiro 0

Aizvadītajā gadā Latvijas kosmētikas eksports audzis par 18%, bet vietējais tirgus par aptuveni 6%, liecina Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijas (LAKRA) apkopotā oficiālā statistika.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 42
Lasīt citas ziņas
Kopējais eksporta apjoms bija vairāk nekā 106 miljonus eiro liels.

Savukārt, vietējais tirgus bijis gandrīz 130 miljonus eiro liels, liecina oficiālie kosmētikas mazumtirdzniecības rādītāji.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Šie oficiālie Centrālās statistikas pārvaldes dati labi parāda, ka kosmētikas industrijai Latvijā un pasaulē ir potenciāls, jo tas turpina attīstību,” atzīmē LAKRA valdes priekšsēdētāja Ieva Plaude-Rēlingere.

Turklāt, visi starptautiskie eksperti prognozē, ka kosmētikas industrija tikpat strauju attīstību turpinās arī nākotnē, ņemot vērā skaistuma un veselības kultu, kas šobrīd valda pasaulē, uzsver I. Plaude-Rēlingere.

“Vienlaikus gan jāatzīmē, ka vietējie ražotāji no kopējā eksporta apjoma aizņem aptuveni 1/3 daļu, jo šajos datos iekļauts reeksports jeb to preču eksports, kas uz vietas Latvijā netiek ražots.”

“Proti, vairākām starptautiskajām kosmētikas kompānijām ir izveidotas bāzes un loģistikas centri Latvijā, no kuriem prece tiek nosūtīta tālāk uz citām valstīm.”

Lielākais eksporta tirgus vēl joprojām ir Eiropas Savienība, jo tas ir vieglāk saprotams un pieejams dažādu atļauju un noteikumu ziņā. Latvijā gan attīstība nav tik strauja – vietējais tirgus neaug tik raiti, kā citviet pasaulē.

“Skaistumkopšanas tirgus pasaulē ir aptuveni 100 miljardu dolāru liels un tiek prognozēts, ka pēc pieciem gadiem tas būs septiņas reizes lielāks. Šis ir viens no tradicionālajiem sektoriem, kuru mileniāļi ir audzējuši, turklāt tas ir spējis pretoties “Amazones efektam”, kas skāris apģērbu biznesu.”

Pēc I. Plaudes-Rēlingeres teiktā, par to liecina fakts, ka Eiropā atveras daudz vairāk skaistumkopšanas salonu nekā jebkāda cita veida mazumtirdzniecības vietu.

“Latvijā kosmētikai cilvēki nevar atvēlēt tik daudz līdzekļu, cik varbūt vēlētos, tādēļ arī tirgus attīstība ir lēnāka. Paaugstinoties labklājības līmenim, šī situācija noteikti mainīsies arī pie mums,” skaidro I. Plaude-Rēlingere.

LAKRA, kuras mērķis ir popularizēt mūsdienu Latvijas kosmētikas ražotājus un to produktus Latvijā un ārpus tās robežām, ir apvienojušies vairāki Latvijas ietekmīgākie kosmētikas nozares pārstāvji – “Madara Cosmetics”, “Bio2You”, “Stenders”, “Kinetics Nail Systems”, “Cosmetic Lab” un Ieva Plaude-Rēlingere.