25. maijā Daugavā pie Vanšu tilta bija pietauvojies kruīza kuģis “Mein Schiff 6” (295 m), kuru 2017. gada 1. jūnijā iesvētījusi ērģelniece Iveta Apkalna. Tolaik viņa strādāja Elbas filharmonijā Hamburgā. Šis kuģis Rīgā ieradās pirmoreiz un bija atvedis 1670 tūristus – pārsvarā no Vācijas.
25. maijā Daugavā pie Vanšu tilta bija pietauvojies kruīza kuģis “Mein Schiff 6” (295 m), kuru 2017. gada 1. jūnijā iesvētījusi ērģelniece Iveta Apkalna. Tolaik viņa strādāja Elbas filharmonijā Hamburgā. Šis kuģis Rīgā ieradās pirmoreiz un bija atvedis 1670 tūristus – pārsvarā no Vācijas.
Foto: Dainis Bušmanis

Līdz rudenim Rīgas ostā plāno ienākt vairāk nekā simts kruīza kuģu ar teju 100 000 tūristu 0

Zigmunds Bekmanis, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Krievi nāk virsū kā melna nakts.. Ukraiņi nosauc laiku, kad vairs nevarēs noturēt fronti – ne ieroču, ne spēka nav
10 produkti, kuri traucē notievēt. Arī tādi, kurus uzskatām par veselīgiem
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 69
Lasīt citas ziņas

Pirms diviem gadiem, sākoties pandēmijai, kruīzu tūrisms, kas solīja Latvijas galvaspilsētai stabilu tūristu skaita pieaugumu, uz nenoteiktu laiku pilnībā tika apturēts. Tolaik bija totāla neziņa, kad kruīzu kuģu satiksme varētu tikt atjaunota. Taču Starptautiskās kruīzu asociācijas CLIA viceprezidents Bo Larsens bija optimistiski noskaņots un pro­gnozēja, ka 2022. gadā nozare atgriezīsies pirmskrīzes līmenī, un tas nu ir noticis.

Jāņem gan vērā, ka mainīgā ģeopolitiskā situācija un karš Ukrainā var vēl ietekmēt kruīza kompāniju plānus un paredzamo vizīšu skaitu, atgādina Rīgas brīv­ostas valdes priekšsēdētājs Viesturs Zeps.

Kuģu daudz kā vēl nekad

CITI ŠOBRĪD LASA

Šobrīd Rīgas brīvostas dati liecina, ka šajā sezonā mūsu galvaspilsētā pietauvosies 102 kruīza kuģi – ap diviem desmitiem kuģu vairāk, nekā bija plānots uzņemt 2020. gadā. Rezultāts pārsteidzošs, bet likumsakarīgs, jo CLIA pētījumi rādīja, ka pieprasījums pēc kruīza ceļojumiem ir saglabājies nemainīgi augsts un dīkstāves laikā tika likti pamati nākotnes kruīza galamērķu kartei, kurā nozīmīga vieta atvēlēta arī Rīgai.

Mums par labu nākušas arī Krievijai par kara sākšanu Ukrainā piemērotās sankcijas, jo Sanktpēterburgu no saviem kruīzu plāniem izslēgušas visas rēderejas, kas piedāvā ceļošanu Baltijas jūrā, līdz ar to Rīga kā pieturas punkts iekļauta vairākos maršrutos, kur tā sākotnēji nemaz nebija paredzēta.

Ne visi būs ieguvēji

Viena no populārākajām kruīza tūristu izvēlēm ir Rīgas Centrāltirgus apmeklējums.
Foto: Dainis Bušmanis

Vēl viena laba ziņa ir tā, ka 22 kruīzos kuģi Rīgā uzkavēsies divas dienas. Protams, tūristi neizmantos galvaspilsētas naktsmītņu pakalpojumus, jo nakšņo uz kuģa, taču nākamās dienas pirmajā pusē vēl varēs doties brīvsolī uz vecpilsētu, lai iegādātos suvenīrus, padzertu kafiju vai apmeklētu kādu muzeju, kam gida pavadībā nebija atvēlēts laiks. Lielākie ieguvēji no kruīzu tūristu skaita pieauguma tomēr būs transporta pakalpojumu sniedzēji un ekskursiju organizatori.

Šī gada kruīzu sezonu Rīgā 12. aprīlī atklāja kruīza kuģis “MV Hamburg” (144 m), kurš ar 324 pasažieriem uz klāja no Hamburgas bija devies divpadsmit dienu braucienā uz Baltijas jūras pilsētām, tostarp Klaipēdu, Kopenhāgenu, Stokholmu, Helsinkiem, Gdaņ­sku, Ķīli un citām. Savukārt 3. oktobrī sezonu noslēgs kruīza kuģis “Mein Schiff 4” (293 m).

“Lielākoties kruīzu kompānijas saviem tūristiem piedāvā autobusu ekskursijas pa Rīgu vai pastaigu maršrutus Vecrīgā, kā arī braucienu uz Rundāles pili,” atklāj “Live Riga” Tūrisma pārvaldes vadītāja Ieva Lasmane. Viņa norāda, ka tiek strādāts pie piedāvājuma paplašināšanas, taču, konsultējoties ar “Live Riga”, to dara uzņēmēji, kas nodarbojas ar kruīza pasažieru apkalpošanu: “Terra Baltica”, “Riga Cruise ship agency” un “Latvia Tours”.

Reklāma
Reklāma

Top jauns pasažieru terminālis

“Rīgas osta joprojām uztur ambīcijas dubultot kruīza kuģu satiksmi ostā kruīza sezonas laikā, kā arī vēlas veidot Rīgu par Baltijas kruīza kompāniju mājas ostu, kur kruīza pasažieri uzsāk un pabeidz savu ceļojumu, taču pašreizējais saspīlējums pasaulē, degvielas cenu celšanās būtiski ietekmē šo plānu īstenošanos tuvākajā laikā,” pauž Rīgas brīvostas pārstāve Liene Ozola.

“Vīzija mums ir skaidra, un pie tā aktīvi strādājam kopā ar starptautiskām organizācijām un kruīza nozares pārstāvjiem, piedaloties dažādos forumos un tīklošanas pasākumos. Ceru, ka virzībā uz šo mērķi liels atbalsts būs jaunais pasažieru terminālis, kura projekts jau ir prezentēts kruīzu kompānijām starptautiskā pasākumā Maiami.” Viņa uzsver, ka termināļa būvniecība tiks īstenota dažu gadu laikā privātas partnerības ietvaros, iesaistoties gan Rīgas pilsētai, gan brīvostai.

SAISTĪTIE RAKSTI