Kulta auto dodas pensijā: pārtrauc ražot “VW Beetle” 0
Autorūpniecības gigants aizsūtījis pensijā ļaužu iecienītāko automašīnu – “vabolīti” jeb “VW Beetle”, kuras izveidē roku pielika nacistu vadonis Ādolfs Hitlers, ziņo uzņēmums.
Ražotnē Pueblas pilsētā Meksikā 10. jūlijā no konveijera noripoja pēdējās šīs sērijas mašīnas īpašā komplektācijā “Final Edition”.
Lai pasākums neizvērstos skumjš un traģisks, šo dienu nolēma atzīmēt ar ielu svētkiem.
“Atbrīvotā rūpniecības platība tiks izmantota, lai ražotu jaunu kompaktu bezceļa auto modeli Ziemeļamerikas tirgum,” paziņojuši uzņēmuma pārstāvji.
Iztēloties “Volkswagen” bez “vabolītes” ir gandrīz neiespējami, tomēr uzņēmuma Amerikas filiāles direktors Skots Keogs brīdinājis, lai auto mīļotāji sagatavojas: “Ikvienam, kurš jutīsies pārsteigts vai sarūgtināts par šo paziņojumu, labāk lai sagatavojas. Tuvākajos mēnešos arvien vairāk autoražotāju paziņos par daudz būtiskākām auto modeļu noņemšanu no ražošanas.”
Eksperts pārliecināts, ka kulta modeļiem labāk nomirt, nevis cīnīties ar tirgus tendencēm.
“Vabolītes” vēsture tiešām ir kulta notikums: ideja par “tautas auto” pieder nacistu vadonim Ādolfam Hitleram. To sāka ražot pēc vadoņa pavēles 1933. gadā, un toreiz ar likumu tika noteikts, ka mašīnai jāmaksā ne vairāk par 900 doičmarkām.
Savukārt auto noapaļoto tēlu izveidoja nevis Ferdinands Porše, ar kura vārdu “vabolīti” bieži saista, bet gan konstruktors un vācu žurnāla “Motor” galvenais redaktors Jozefs Hancs – kā runā, pēc paša Hitlera mākslinieciskajiem ieteikumiem.
1939. gadā “VW” ražotnei nācās pārprofilēties kara vajadzībām, tačupēc kara tā britu vadībā atsāka darbu. Jaunie rūpnīcas īpašnieki nolēma “vabolītes” mīlīgo dizainu nemainīt, un 1947. gadā atsākās to masu ražošana. Jau 1955. gadā no konveijera noripoja miljonais “VW Beetle”, bet 1972. gadā bija pārdoti 72 miljoni šīs markas mašīnu. Kaut gan 1978. gadā Vācijas ražotne pārtrauca “vabolīšu” ražošanu, rūpnīcas Brazīlijā un Meksikā to turpināja.



