Ekonomika
Bizness

“Latvijas dzelzceļa” apgrozījums pērn samazinājies par 12,5%0

Foto – LETA. Ilustratīvs attēls

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) apgrozījums pērn bija 183,28 miljoni eiro, kas ir par 12,5% mazāk nekā gadu iepriekš, un uzņēmuma peļņa krasi samazinājusies līdz 32 430 eiro, liecina LDz publiskotā informācija.

Finanšu pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka 2019.gadā vilcienu nobraukto kilometru skaits kravu pārvadājumos, kas ir svarīgākais uzņēmuma darbības rādītājs, salīdzinājumā ar 2018.gadu, samazinājies par 14,2%, savukārt pasažieru pārvadājumos attiecīgais rādītājs pieaudzis par 0,3%.

LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs norādīja, ka periodos, kad naftas, akmeņogļu un citu kravu pārvadājumu plūsma pa dzelzceļu uz Latvijas ostām bija intensīvāka, LDz spēja strādāt ar būtisku peļņu, tomēr LDz nav bijuši izveidoti mehānismi, kas ļautu uzņēmumam elastīgi un pietiekami ātri reaģēt uz tirgus situācijas izmaiņām un kravu pārvadājumu apjomu ievērojamu samazinājumu.

“Tieši tādēļ pašlaik ir jāpieņem grūti un sāpīgi lēmumi, tomēr esmu pārliecināts, ka ar kopīgiem spēkiem un smagu darbu mēs šo situāciju spēsim atrisināt, pārveidojot LDz par efektīvu un mūsdienīgu uzņēmumu,” pauda Kleinbergs.

Finanšu pārskata vadības ziņojumā teikts, ka kravu pārvadājumu apmērs pērn veidoja 41,49 miljonus tonnu, kas ir par 7,77 miljoniem tonnu jeb 15,8% mazāk nekā 2018.gadā, veicot 8,571 miljonus vilcienu kilometru.

Vienlaikus pa LDz infrastruktūru pārvadāti 18,623 miljoni pasažieru, veicot 6,135 miljonus vilcienu kilometru. Tostarp SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis” veicis 48 800 vilcienu kilometrus, Lietuvas dzelzceļa uzņēmums “Lietuvos geležinkeliai” – 8800 vilcienu kilometrus, bet Lietuvas dzelzceļa kompānija ” LG Keleiviams” – 4700 vilcienu kilometrus.

Pēc LDz pārskatā minētā, lielākais īpatsvars pārvadājumos ir importa pārvadājumiem, kas veido 79,4% no kopējiem pārvadājumiem. To apmērs pērn bija 32,949 miljoni tonnu, kas ir samazinājums par 18,6%. Tostarp pārvadājumi caur pieostas stacijām samazinājās par 19,7%.

Vadības ziņojumā arī teikts, ka lielāko īpatsvaru jeb 42,1% pārvadājumos veido akmeņogles, bet to pārvadājumu apmērs salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu samazinājies par 22,9%. Otrs lielākais īpatsvars – 22,7% – ir naftai un naftas produktiem, kas pārvadāti par 16% mazāk nekā gadu iepriekš.

Savukārt par 21% pieaudzis pārvadāto kokmateriālu apmērs, to īpatsvaram sasniedzot 4,8% no kopējā kravu pārvadājumu apmēra. Ķīmisko kravu pārvadājumu apmērs pieaudzis par 16,6%, īpatsvaram sasniedzot 4,7%.

2018.gadā LDz strādāja ar 209,431 miljonu eiro apgrozījumu un 4,178 miljonu eiro peļņu.

Saistītie raksti

“Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums.

Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības – “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, “LDZ Cargo”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums “LDZ loģistika”.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
LE
LETA
Ekonomika
Dombrovskis: Ekonomikas atkopšanos ietekmēs tas, cik lielā mērā izdosies saglabāt uzņēmumus un darbavietas
4 stundas
TA
Tavs Auto TV
Ekonomika
Kā mainās bremzēšanas ceļš atkarībā no ātruma un riepu stāvokļa? Skaties “Tavs Auto TV”
5 stundas
OZ
Olafs Zvejnieks
Ekonomika
Portāls vietējiem ražotājiem
5 stundas

Lasītākie

LE
LETA
Veselam
Diennaktī rekordliels ar Covid-19 saslimušo skaits – 48 cilvēki
2 stundas
LE
LETA
Latvijā
No ārvalstīm iebraukušajiem aizliedz pārvietoties ar sabiedrisko transportu 1
2 stundas
LE
LETA
Ekonomika
Dīkstāves pabalstu varētu saņemt 20 000 pašnodarbināto un 13 000 mikrouzņēmumu nodokļa maksātāju
53 minūtes
LE
LETA
Latvijā
VIDEO. Premjers skaidro, kam tiks piemēroti bargākie sodi 3
3 stundas
MA
Māris Antonevičs
Latvijā
Māris Antonevičs: Ķīna draugs, bet patiesība dārgāka
3 stundas