Lidostas “Rīga” darbība 17. martā pēc starptautisko pasažieru pārvadājumu atcelšanas sakarā ar koronavīrusa izraisītās slimības Covid-19 straujo izplatīšanos Eiropā.
Lidostas “Rīga” darbība 17. martā pēc starptautisko pasažieru pārvadājumu atcelšanas sakarā ar koronavīrusa izraisītās slimības Covid-19 straujo izplatīšanos Eiropā.
Foto: Karīna Miezāja/LA.LV

Lido tikai repatrianti, kravas un militāristi 0

Ārkārtējās situācijas dēļ Latvijā pilnībā ir aizliegti starptautiskie pasažieru lidojumi. Līdz ar to lidosta “Rīga” strādā minimālā apjomā – notiek vien atsevišķi kravu lidojumi un repatriācijas reisi tautiešu atgriešanai Latvijā.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas
Lasīt citas ziņas

Komunikācijas vienības vadītāja Valsts AS “Starptautiskā lidosta “Rīga”” Laura Karnīte: “Samazinājums ir dramatisks, apmēram 98%. Notiek tikai atsevišķi repatriantu, kravu, daži militārie un valsts pārstāvju lidojumu reisi.

Lielāko repatriācijas reisu daļu nodrošina “Air Baltic”. Viņi pa tiešo strādā ar Ārlietu ministriju, tur ir reģistrs, kur un cik daudz mūsu cilvēku atrodas, un attiecīgi organizē lidojumus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Taču ir arī tā, ka citas kompānijas, piemēram, “Norvegian”, “Aeroflot” un pavisam retos gadījumos “Turkish Airlines” lido pakaļ saviem pasažieriem, kuri palikuši šeit.

Tad Ārlietu ministrija ar viņiem vienojas, ka šīs aviokompānijas pie reizes atvedīs latviešus no tās puses. Atļaujas šiem lidojumiem dod satiksmes ministrs Tālis Linkaits, ministrijas mājas lapā ir redzami visi reisi, kam tās ir piešķirtas.

Lidostas ieņēmumu viena daļa veidojās no avio­kompāniju maksām par lidlauka izmantošanu, otra – no ieņēmumiem par komercplatību izmantošanas nomu. Veikali, kafejnīcas, autostāvvietas.

Tas viss šobrīd ir apstājies, slēgts, jo neviena klienta nav. Atkopšanās bez valsts atbalsta būs ilga un ļoti smaga. Bez lidostas jau nepaliksim, taču krīze ir dramatiska ne tikai pie mums, bet visā pasaulē, un tai ir objektīvi iemesli.”

Vakar plašsaziņas līdzekļiem izplatītā paziņojumā lidosta “Rīga” atkārtoti aicināja iekļaut ar lidostas darbību saistītās nozares īpaši atbalstāmo nozaru sarakstā, kā arī lemt par valsts atbalsta piešķiršanu, lai lidostai pietiktu resursu nodrošināt darbību šajā periodā, kā arī atjaunot darbību pilnā apjomā, krīzei noslēdzoties.

Uzņēmuma valde atgādina, ka lidosta “Rīga” ir stratēģiski svarīgs transporta mezgls, kam ir būtiska nozīme un ietekme uz valsts ekonomiku kopumā, un ir svarīgi nodrošināt uzņēmuma spēju atjaunot darbību pēc krīzes beigām.

Latvijā noteiktās ārkārtējās situācijas dēļ gandrīz pilnībā apturētā aviosatik­sme likusi lidostas “Rīga” valdei apstiprināt ārkārtējus budžeta taupīšanas pasākumus – par 85% samazināt visus investīciju projektus, par 60% – saimnieciskās darbības izmaksas un par 40% – personāla izmaksas.

Reklāma
Reklāma

Jau patlaban vairāk nekā 500 lidostas darbiniekiem noteikta dīkstāve, saglabājot darba samaksu, līdz valstī izsludinātā ārkārtas stāvokļa pašreizējam termiņam – 14. aprīlim. Tomēr aplēses liecinot, ka uzņēmumam līdz jūnijam nāksies vēl vairāk samazināt darbinieku skaitu, pārskatot nepieciešamos resursus un darbinieku noslodzes atbilstoši esošajai situācijai, kā arī paredzot optimālu rezervi uzņēmuma pakāpeniskai atjaunošanai pēc krīzes beigām.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.