Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto: Edijs Pālens/LETA

“Notika avārija, ne ļaunprātība!” Lielākajā daļā Latvijas uz vairāk nekā stundu pazuda internets 40

Saistībā ar tehnoloģisku avāriju VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centra” (LVRTC ) infrastruktūrā, šobrīd nav pieejami vai ir ierobežoti LVRTC datu centra un uzticamības pakalpojumi, liecina LVRTC ieraksts sociālajā vietnē “Twitter”.

Reklāma
Reklāma
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 20
Krievija konfiscē itāļiem rūpnīcas. Itālijas atbildes gājiens ir filigrāns
Daudzas šo nezina! 15 populārākās sieviešu kļūdas seksā 24
Lasīt citas ziņas

LVRTC Korporatīvās komunikācijas daļas vadītāja Vineta Sprugaine aģentūrai LETA sacīja, ka tehnoloģiskās avārijas ietekme ir liela un pašreiz pakāpeniski tiek atjaunota resursu pieejamība.

“Šobrīd runājam par avāriju, nevis kādu ļaunprātību,” norādīja Sprugaine.

CITI ŠOBRĪD LASA

Iedzīvotājiem var būt nepieejamas arī vairāku valsts pārvaldes resursu interneta vietnes. Kā arī LVRTC datu centra klienti ir arī vairāki telekomunikāciju operatori, kā rezultātā traucēta ir arī to darbība.

LVRTC norāda, ka paredzamais avārijas novēršanas laiks ir aptuveni 30 minūtes.

LVRTC ir galvenais radiofonijas un televīzijas programmu zemes apraides tīkla operators valstī.

Uzņēmuma apgrozījums 2021.gadā bija 22,065 miljoni eiro, bet peļņa – 4,627 miljoni eiro, liecina “Firmas.lv” informācija. LVRTC pārvalda valstij piederošās mobilo sakaru operatora “Latvijas mobilais telefons” daļas.

Avāriju LVRTC datu centrā izraisījusi cilvēciska kļūda

Avāriju “Latvijas Valsts radio un televīzijas centra” (LVRTC ) datu centrā izraisīja cilvēciska kļūda, aģentūrai LETA skaidroja LVRTC Korporatīvās komunikācijas daļas vadītāja Vineta Sprugaine.

Šodien īsi pirms plkst.15 LVRTC infrastruktūrā notika tehnoloģiska avārija, kuras rezultātā nebija pieejama vai bija ierobežota LVRTC datu centra darbība. Tas ietekmēja arī šajā datu centrā izvietoto resursu un pakalpojumu pieejamību. Avārija nav saistīta ar kiberuzbrukumu, uzsver centrs.

Tehnoloģiskās avārijas ietekmi juta visu trīs mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēju klienti, kā arī vairāku interneta sakaru pakalpojumu sniedzēju klienti, kuri saskārās ar īslaicīgiem interneta un interneta vietņu darbības traucējumiem.

Reklāma
Reklāma

Tāpat avārija ietekmēja uzticamības pakalpojumus.

Avārija tika novērsta nepilnu divdesmit minūšu laikā un pēc tās novēršanas ir uzsākta visu pakalpojumu secīga atjaunošana, informēja Sprugaine. Daļai e-paraksta klientu aizvien pakalpojums ir nepieejams vai ierobežots.

Sprugaine skaidroja, ka tehnoloģiskā avārija notika darbu laikā un to izraisīja cilvēciska kļūda, kas ir identificēta. Ne LVRTC darbinieki, ne tā klientu un piegādātāju personāls avārijas laikā nav cietis un nav bijis apdraudēts, uzsver centrs.

LVRTC valdes priekšsēdētājs Ģirts Ozols norādīja, ka tiks veikta izmeklēšana, strādās izmeklēšanas komisija, kas salīdzinoši īsā laikā izdarīs secinājumus, lai šādas situācijas neatkārtotos. Tāpat LVRTC pēc notikušā vērtēs, kādēļ vienam datu pievadam saskaroties ar tehnisku ķibeli, šoreiz nav notikusi pārslēgšanās uz otro, kas attiecīgi ļautu turpināt nodrošināt pakalpojumus.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.