Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto-LETA

Matīss: Valsts aizdevumu “airBaltic” nedrīkst izmantot Austrumos ražotām lidmašīnām 0

Plānoto valsts aizdevumu Latvijas nacionālajai aviokompānijai “airBaltic” nedrīkst izmantot Austrumos ražotu lidmašīnu iegādei, otrdien intervijā LNT raidījumā “900 sekundes” teica bijušais satiksmes ministrs un Saeimas deputāts Anrijs Matīss.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 cipariem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro 15
FOTO. Muskuļains torss! Pirmo reizi redzam Donu jaunajā Eirovīzijas tērpā 14
“Vibrēja durvis un logi…” Iedzīvotāji ziņo, ka vietām Latvijā novērojuši kaut ko līdzīgu zemestrīcei
Lasīt citas ziņas

Deputāts uzsvēra, ka lidsabiedrībai papildus finansējums ir nepieciešams flotes modernizācijai, taču valsts naudu nevar izmantot Austrumos ražotu lidmašīnu iegādei.

Viņš gan neprognozēja, kāds nākamnedēļ varētu būt Saeimas lēmums, un, vai deputāti atbalstīs valsts aizdevuma sniegšanu “airBaltic”. Runājot par savu balsojumu, Matīss uzsvēra, ka vispirms jāpārliecinās, ka valsts aizdevums tiek pienācīgi izmantots. “Es nekādā gadījumā neatbalstītu to, ja par šo naudu tiktu iegādātas Austrumos ražotas lidmašīnas, kurām rezerves daļas un visas pārējās lietas ir ļoti sarežģītas,” teica Matīss.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš arī atzīmēja, ja Saeimas lēmums būs negatīvs, tad ir vairākas iespējas kā situāciju risināt. “Var atlikt jaunu lidmašīnu iegādi līdz tiks atrasts jauns investors. Valsts viena pati nevar nodrošināt aviokompānijas attīstību. Ir citas opcijas, taču valdība jau otro reizi ir nolēmusi iet šo ceļu. Skatīsimies, kā tas attīstīsies,” teica Matīss.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka valdība ārkārtas sēdē 19.novembrī nolēma pilnvarot Satiksmes ministriju parakstīt akcionāru līgumu ar “airBaltic” atrasto investoru pēc pozitīva Saeimas lēmuma saņemšanas par valsts aizdevuma lidsabiedrībai kapitalizāciju.

Premjere Laimdota Straujuma toreiz uzsvēra, ka no akcionāru līguma ar Vācijas uzņēmēju ir izslēgti diskutablie jautājumi un tas neparedz nosacījumu par lidmašīnu iegādi. Līgumā nav paredzētas veto tiesības akcionāram attiecībā uz lēmumiem par flotes atjaunošanu. Iepriekš izskanējis, ka investors sagaida no valsts iespēju pārdot vairākas Krievijā ražotas lidmašīnas “Sukhoi Superjet”.

Tāpat ziņots, ka valdība aiz slēgtām durvīm 3.novembrī pēc vairāk nekā četru stundu diskusijām akceptēja finanšu konsultanta “Prudentia” atrasto investoru “airBaltic” – Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš aviokompānijā gatavs ieguldīt 52 miljonus eiro pie nosacījuma, ka valsts investēs 80 miljonus eiro. Valsts ieguldījumu paredzēts nodrošināt, “airBaltic” aizņemoties Valsts kasē un pēc tam attiecīgo aizdevumu kapitalizējot.

Līdz ar šo darījumu paredzēts, ka attiecīgā privātā investora Latvijā dibināts uzņēmums iegūs 20% “airBaltic” kapitāldaļu, savukārt valstij stratēģiskā investora piesaistes gadījumā būs tiesības attiecīgas akcijas izpirkt. ,

Reklāma
Reklāma

Tāpat valdība lēmusi, ka akcepts aizdevumam “airBaltic” jādod arī Saeimai, ko pagaidām plānots darīt kopā ar nākamā gada valsts budžetu. Tiesa gan, pastāv bažas, vai Saeimā ir atbalsts investora piesaistei “airBaltic” un aizdevumam no Valsts kases.

“airBaltic” nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz aptuveni 60 galamērķiem. Kompānijas lielākā īpašniece ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.