Politoloģe: Mēs šobrīd cīnāmies, lai bērns eksāmenā dabūtu vieninieku, – mēs gatavojam 3. šķiras cilvēkus! 115

Daudz vecāku, kuriem bērni ir pamatskolas vecumā, pēc pavasara skandāla ar eksāmenu rezultātiem, nerimstas spriest par pašiem nākotnē gaidāmajiem eksāmeniem un izglītības kvalitāti. Pie kāda rezumē nonākts, runājot savu draugu un apziņu lokā, TV24 raidījumā “Preses klubs” pastāstīja Lelde Metla-Rozentāle, politoloģe, Rīgas Stradiņa universitātes lektore.

Reklāma
Reklāma
“Tu padarīji mana desmitgadīgā dēla dienu neaizmirstamu!” Ādažos kāds svešinieks no sirds iepriecinājis zēnu, kurš nupat nopircis makšķeri
“Es nerunāju latviski!” Tūrists no Šveices, kurš apguvis latviešu valodu, sašutis, ka vairākās kafejnīcās nevar veikt pasūtījumu valsts valodā 158
13 noslēpumi, kas franču sievietēm ikdienā ļauj izskatīties tik satriecoši 11
Lasīt citas ziņas

“No arodbiedrības joprojām nav nekādas atbildes! Mums liekas, ka daudz vairāk vajadzētu runāt par šā gada 9. klašu eksāmenu graujošajiem rezultātiem – cik daudz bērnu bija sadaļā “10%, eksāmens nolikts”! Tas nozīmē, ka,

par pamatu ņemot 10 baļļu sistēmu, – 100%, rezultātā saņemot 10%, cilvēks faktiski ir dabūjis 1,” situācijas traģiskumu ilustrē lektore.
CITI ŠOBRĪD LASA
Par 10% – vieninieku – cilvēks saņem diplomu, ka esi nokārtojis eksāmenu, ka esi apguvis vielu, ka vari beigt skolu.

Metla-Rozentāle ir šokā par tiem vecākiem, kuri turklāt cīnījās un apstrīdēja šos savu bērnu 10% rezultātus. Viņa saprastu, ka cīņa un strīdi, apstrīdēšana notiktu gadījumos, kad izšķiras atzīmes “8” un “9”.

Jautājums pēc būtības, ko politoloģe uzdod,

kā tas var būt, ka ir tik ārkārtīgi graujoša izglītības kvalitāte, ka rezultāts ir tik nenormāls, bet tikmēr daudzi spriež, ka nevajag reformas, ka skolas vajag saglabāt, –

šie taču ir nākotnes cilvēki, kur veidos Latvijas ekonomiku?!

Lektore piedāvā iet uz katru skolu un skatīties, kādi tur bija rezultāti – bieži viena mazās, kompaktās skolas uzrāda labākus centralizēto eksāmenu rezultātus.

“Ja skola nespēj nodrošināt izglītības kvalitāti, tad jādomā, ko tur darīt – vai nu jāapvieno, vai jāreformē. Piemēram, mazajās skolās nevar būt spēcīgs fizikas vai ķīmijas skolotājs, jo tur nevarēs nopelnīt algu par pilnu slodzi – tas ir apburtais loks,” politoloģe ir satraukta.

“Mēs gatavojam kaut kādus trešās šķiras pilsoņus, gatavojam viņiem sliktu nākotni, konkurētnespējīgus cilvēkus tikai tāpēc, ka tagad nespējam pieņemt tagad nepopulārus lēmumus,”

skarbi rezumē Lelde Metla-Rozentāle.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.