
Novembrī 15 pašvaldībās vēlreiz spriedīs par “Rail Baltica II” projektu 0
Novembrī 15 Latvijas pašvaldības notiks Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta “Rail Baltica II” ietekmes uz vidi (IUV) ziņojuma sabiedriskā apspriešana, aģentūrai BNS pavēstīja “Rail Baltica II” tehniskā projekta izstrādātājā “RB Latvija”.
Sabiedriskā apspriešana notiks Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Mārupes, Olaines, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Bauskas novadā un Rīgas pilsētā.
“RB Latvija” vadība preses konferencē 28.oktobrī Rīgā prezentēs iespējamos tehniskos risinājumus autoceļu, upju šķērsojumiem, vienotiem transporta koridoriem, dzīvnieku pārejām u.c., kā arī informēs par galvenajiem secinājumiem vides izpētē. Pasākumā piedalīsies “RB Latvija” izpētes darba grupas vadītājs Arnis Skrastiņš, “RB Latvija” telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis, kā arī “Estonian, Latvian & Lithuanian Environment” eksperte Evita Brante.
“Rail Baltica II” projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas “Aecom Ltd.” 2011. gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvija provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs – 3,68 miljardus eiro. Konkrētais valsts ieguldījums ir atkarīgs no Eiropas Savienības līdzfinansējuma lieluma – “Rail Baltica II” projekts var pretendēt uz līdz 85% Eiropas Savienības līdzfinansējumu.