Foto – LETA, Shuterstock, kolāža – la.lv

Pārsteigums. Tehniskās apskates – ko dotu konkurence? 1

Uzsprāga, pateicoties Konkurences padomes kategoriskai prasībai likvidēt CSDD monopolu šajā jomā – nebūt ne jauns jautājums: vai gadskārtējās auto tehniskās apskates nevarētu būt arī citādas? Nekādu rindu un stresa Mūkusalas ielā (vai reģionālajos apskates punktos).

Vienkārši (iepriekš pieteicies) aizbrauc uz servisu, tur pēc rūpīgas diagnostikas un remonta (ja tāds nepieciešams) saņem arī laba stāvokļa apliecinājumu.

Izklausās jau labi. Taču – pirmkārt, ne visi mūsu ierastie, pierastie uzticamie servisi spēj nodrošināt pašreizējās kontroles līmeni (atgāzes, bremžu efektivitāte utt.). Tādi par sertificētiem (kontrole un atlase joprojām paliek CSDD funkcija) tehniskā stāvokļa vērtētājiem nez vai varēs kļūt. Otrkārt – labi apgādātie servisi nemēdz būt lēti. Tādēļ nav ar klientu rindām pārslogoti un gluži dabiski tos, kuri pie viņiem tomēr brauc, cenšas apkalpot “trekni”. Iespējams, tas būtu ērti, labi arī auto stāvoklim, bet noteikti iznāktu dārgāk nekā pirmajā neveiksmīgajā TUV apmeklējumā saņemto aizrādījumu izlabošana paša spēkiem vai lētākā darbnīciņā. Piedevām apskates iespēju piedāvāt kārotāji nez vai sākotnējā eiforijā ir sapratuši, ka šī darbība pavisam noteikti prasīs iekļaušanos CSDD elektroniskajā datubāzē, kam nez vai pat labākie servisi ir tā “uz šķīlienu” gatavi gan tehniski, gan ar attiecīgi apmācītu personālu. Atkal sadārdzinājums…

Tātad – konkurences ieviešanas process ir sācies. Bet ne vienkāršs un tūlītējus ietaupījumus nesošs, ātrs tas nu nekādi nebūs. Satiksmes ministrija runā par 2020. gadu un sekojošu trīs gadus ilgu adaptācijas periodu. Tikmēr loģiska būtu vecās, pierastās (un daudzu aptaujātu auto īpašnieku pat slavētās) sistēmas un pirmo konkurējošo kontrolētāju mierīga līdzāspastāvēšana.

Reklāma
Reklāma
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.