Foto – LETA

Sistēmai jābūt godīgai 8

Lai gan pašvaldību un skolu pārstāvji norāda, ka stipendijas un citi labumi tiek piešķirti galvenokārt tādēļ, ka tas stimulē skolēnus mācīties cītīgāk, čaklāk apmeklēt stundas, tomēr neizpaliek arī finansiālais aspekts, kura rezultātā balvas un prēmijas tiek piešķirtas skolēnu piesaistīšanas un noturēšanas dēļ. Izglītības kvalitātes dienesta vecākā eksperte Jana Veinberga šādu rīcību neatbalsta: “Izglītības kvalitātes valsts dienesta ieskatā stipendiju vai naudas balvu piešķiršana vienīgi ar mērķi noturēt skolēnus konkrētā skolā ir nepieņemama. Stipendijas mērķis var būt skolēna līdzšinējo izcilo sasniegumu novērtējums un vēlme motivēt labākos skolēnus turpmākiem sasniegumiem un attīstībai. Tāpat nav pieļaujama atzīmju “dāvināšana”, “celšana uz augšu” vai citas skolēna mācību sasniegumiem neatbilstošas darbības mācību sasniegumu vērtēšanā. Katrā skolā jābūt izstrādātai objektīvai mācību sasniegumu vērtēšanas kārtībai, ar kuru jāiepazīstina skolēni un kura pedagogiem, veicot vērtēšanu, konsekventi jāievēro. Tādā gadījumā visiem skolēniem būs skaidri saprotama vērtēšanas sistēma un neradīsies aizdomas, ka stipendiātu mācību sasniegumi tiek vērtēti atšķirīgi nekā citu skolasbiedru mācību sasniegumi.”

Reklāma
Reklāma
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.