
Jāiegulda skolotājos 8
Kā norāda Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības departamenta direktores vietniece Līga Buceniece, bonusu sistēma veicina negodīgu konkurenci, jo vecāki var izvēlēties to skolu, kurā tiek piedāvāti kādi bonusi, neskatoties uz izglītības kvalitāti. Kustība “Iespējamā misija” strādā pie tā, lai bērni skolās saņemtu kvalitatīvu izglītību, un tās direktors Kārlis Andersons uzskata, ka skolas pašmērķim nevajadzētu būt noturēt skolēnus pie sevis. “Skolas uzdevums ir sniegt bērniem kvalitatīvu izglītību. Ja skolēni pamet skolu, tas liek jautāt par izglītības kvalitāti, kas pieejama šajā izglītības iestādē. Veids, kā skolām būtu jāpiesaista skolēni, ir piedāvājot kvalitatīvu izglītību, ko spēj nodrošināt labi pedagogi. Ja skolai ir pieejami papildu līdzekļi, es ieteiktu tos ieguldīt skolotāju profesionālajā pilnveidē, nevis stipendijās.” Daudziem vecākiem un bērniem tik tiešām stipendijas un citi naudiski labumi ir viens no noteicošajiem faktoriem skolas izvēlē, kā pierāda skolēnu skaita pieaugums pēc stipendiju ieviešanas. Tomēr vajadzētu ņemt vērā arī izglītības kvalitāti, lai cīņa par skolēniem nepārvērstos tikai par cīņu, un lai reizēm savtīgie nolūki neņemtu virsroku pār bērnu nākotni. Primārais ir izglītības kvalitāte, tikai pēc tam varam priecāties par bonusiem, kas nāk kā papildinājums, nevis noteicošais.