“Uzņēmumam ir nopietni eksporta plāni, nākamā gada sākumā tiks atvērtas pārstāvniecības abās kaimiņvalstīs – Lietuvā un Igaunijā. Jau šobrīd mums ir tirdzniecības pārstāvji Norvēģijā, Vācijā un Austrijā,” stāsta “Green Space” ražošanas vadītājs Gatis Šmits.
“Uzņēmumam ir nopietni eksporta plāni, nākamā gada sākumā tiks atvērtas pārstāvniecības abās kaimiņvalstīs – Lietuvā un Igaunijā. Jau šobrīd mums ir tirdzniecības pārstāvji Norvēģijā, Vācijā un Austrijā,” stāsta “Green Space” ražošanas vadītājs Gatis Šmits.
Foto: Karīna Miezāja

Pasīvo māju ražošanas uzņēmuma veiksmes stāsts: “Savā tirgus nišā uzņēmums ir izšāvis īstajā brīdī” 6

Kristīne Stepiņa, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Populāri kritēriji, izvēloties māju dzīvošanai, pēdējā laikā ir gan energoefektivitāte, gan zaļā domāšana. Proti, rēķinātas tiek gan izmaksas uz vienu kvadrātmetru apkures sezonā, gan piedomāts par dabai draudzīgu materiālu izmantošanu mājokļa būvē. Daudzviet pasaulē ir populāri “zaļie nulles enerģijas” māju ciemati. Latvijā šajā tirgus nišā sevi ambiciozi piesaka uzņēmums “Green Space”.

“Pirms pāris gadiem radās atziņa, ka Latvijā ir nepieciešams lauzt stereotipus par koka būvniecību, mainot pastāvošo uzskatu, ka būves no betona kalpos ilgāk un būs stabilākas,” par uzņēmuma dibināšanu stāsta SIA “Green Space” vadītājs Mārtiņš Zvirbulis.

Izšauj īstajā brīdī

CITI ŠOBRĪD LASA

“Green Space” ražo līmēta masīvkoka stāvbūves no Latvijā augušām priedēm ar atšķirīgu dizainu un augstu energoefektivitāti. “Ēkām ir ļoti zems energoresursu patēriņš. Ja elektroenerģijas tarifs ir 37 centi par kilovatstundu, mājas uzturēšanas un apkures izmaksas būs tikai eiro par vienu kvadrātmetru.

Neviena māja netiek pārdota bez rekuperācijas iekārtas, kas nodrošina gaisa apmaiņu telpās ar siltuma atguves metodi.  Tāpat mājas ir aprīkotas ar pasaulē atzītu ražotāju gaiss–ūdens tipa siltumsūkņiem, kas ar šā brīža energoresursu cenām pasaulē ir labs energoefektivitātes risinājums,” klāsta M. Zvirbulis.

Savukārt biezie četru stiklu pakešu logi nodrošina mājokļa uzsilšanu no saules gaismas un neļauj siltumam viegli izplūst, nodrošinot telpās lielāku siltuma daudzumu arī gada aukstākajos mēnešos. Ēkām ir energoefektivitātes sartifikāts – apkurei enerģijas patēriņš ir vien 17,1 kilovati uz vienu kvadrātmetru. M. Zvirbulis piekrīt, ka savā tirgus nišā uzņēmums ir izšāvis īstajā brīdī, taču norāda, ka pasīvās vai energoefektīvās mājas tiek ražotas jau ļoti sen.

“Līdz šim tehnoloģijas, kuras tika izmantotas šādu ēku būvniecībā, bija diezgan dārgas. Tagad tās piemērotas 21. gadsimta prasībām, padarot izmaksas zemākas – pietuvinātas vidējām būvniecības sektora izmaksām par kvadrātmetru,” teic uzņēmējs.

Moderna ražotne

Divus gadus jaunā uzņēmuma “Green Space” ražotne atrodas netālu no Salaspils, bijušajā uzņēmēja Gunāra Ķirsona kokapstrādes cehā, kurā bija iecerēta arī māju ražošana. Šī ražotne tika nodota ekspluatācijā 2008. gada finanšu krīzes laikā. “Tolaik Ķirsona kungs bija spiests izvēlēties par labu kotlešu, nevis māju ražošanai.

Savukārt mums tagad ir iespēja nomāt perfektas telpas un turpināt attīstīt tajās iecerēto,” ir gandarīts M. Zvirbulis. Uzņēmuma “Green Space” ražotnes vadītājs Gatis Šmits atklāj, ka māju ražošanas un montāžas process ir augsti optimizēts.  “Tas ļauj mums saglabāt nemainīgu kvalitāti un piedāvāt konkurētspējīgu cenu,” apgalvo “Green Space” ražotnes vadītājs.

Reklāma
Reklāma

Top peldoša māja

Kad uzņēmums tika izveidots, piedāvājumā bija tikai divu veidu mājas – ar 107 un 209 kvadrātmetru dzīvojamo platību. Ieklausoties klientu vēlmēs, šā gada laikā tika izstrādātas arī divu veidu mazākas mājas – 54 kvadrātmetru platībā, kā arī vēl trīs dažādi risinājumi ar 85, 112 un 151 kvadrātmetru lielu dzīvojamo platību.

“Šobrīd izstrādes procesā ir vēl viena divu stāvu ēka, kā arī 300 kvadrātmetru plaša villa. Top arī peldošā māja, kas atradīsies Lielupē uz ūdens. Klients pats sagatavos peldošo pamatni, uz kuras mēs uzstādīsim 105 kvadrātmetrus lielu māju,” klāsta M. Zvirbulis. “Green Space”  ir uzņēmums ar lielām ambīcijām mainīt dzīvesveidu nākamajām paaudzēm.

“Kā dzīvojamo māju būvniecības eksperti ar 15 gadu pieredzi Ziemeļeiropas tirgū, esam droši, ka mūsu mājas būs stabila vērtība vairākām paaudzēm,” ir pārliecināts uzņēmuma “Green Space” ražotnes vadītājs Gatis Šmits. Pašlaik “Green Space” mājas cena ir 1500–1600 eiro par vienu kvadrātmetru, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli. “Turklāt ēkas būvniecības laikā, kas var ilgt pat deviņus mēnešus, tās cena nemainās,” saka M. Zvirbulis.

Divi virzieni

Uzņēmumam ir divi darbības virzieni – māju ražošana privātpersonām, kā arī savu investīciju projektu realizēšana. Viens no “Green Space” investīciju projektiem ir neliels savrupmāju ciemats Cēsu novadā, Amatciemā, kur gleznainā vietā iegādāta zeme desmit mājokļiem, kuri šobrīd tiek projektēti. Tāpat pārdošanā būs pieejami mājokļi arī Salienā, kur uzņēmums ir iegādājies trīs zemes īpašumus. “Arī pašā Mārupes sirdī mums ir savs zemes gabals.

Šobrīd tiek skaņota būvatļauja, lai varētu celt astoņas rindu mājas,” informē M. Zvirbulis. Uz māju jumtiem ir paredzēti arī saules paneļi, kas gan būvniecības laikā netiek uzstādīti. “Tas tādēļ, ka šobrīd ir pieejama atbalsta programma saules paneļu uzstādīšanai pēc mājas nodošanas ekspluatācijā,” skaidro M. Zvirbulis. Piemēram, Amatciemā, kur izbūvēta jaudīga saules paneļu elektrostacija, visā ciematā elektroenerģijas cena jau šobrīd ir krietni vien zemāka.

Projektē arī daudzdzīvokļu ēkas

Uzņēmumam “Green Space” ir nopietni eksporta plāni, nākamā gada sākumā tiks atvērtas pārstāvniecības abās kaimiņvalstīs – Lietuvā un Igaunijā. Jau šobrīd “Green Space” ir tirdzniecības pārstāvji Norvēģijā, Vācijā un Austrijā.

“Green Space” mājas jau ir aizceļojušas uz Igauniju, šobrīd tiek saskaņots pārdošanas līgums ar Vācijas sadarbības partneriem, līdz gada beigām tiks noslēgts līgums par moduļu māju darījumu Norvēģijā. “Pircējs vēlējās novietot savus namus fjordos, lai no klints augšas varētu vērot okeānu.

Mēs piekritām izpildīt šādu pasūtījumu, lai arī tas savā ziņā bija liels izaicinājums,” teic M. Zvirbulis, norādot, ka uzņēmumam ir ļoti svarīgs arī Latvijas tirgus. Šobrīd uzņēmuma ražošanas jaudas gadā ir 200 mājokļi līdz 200 kvadrātmetru apjomā. “Aktīvā mājokļu pārdošana ir sākta tikai šā gada pavasarī, bet pieprasījumu netrūkst,” apgalvo M. Zirbulis.

Kopējās investīcijas, kas veiktas uzņēmuma attīstībā, ir aptuveni divu miljonu eiro apjomā. Šogad būtiski audzis uzņēmuma darbinieku skaits. Gada sākuma tāja strādāja 10 cilvēki, bet šobrīd jau ir nodarbināti 40 darbinieki. Uzņēmumā strādā trīs inženieri un trīs arhitekti. Uzņēmuma nākotnes ambīcijas ir kļūt par lielāko koka māju ražotāju Latvijā.

Šādu mērķi M. Zirbulis iecerējis sasniegt jau pēc diviem gadiem. Viņš vēlas paplašināt ražošanas telpas, iespējams, uzbūvējot vēl kādu ražotni. “No loģistikas viedokļa, Salaspils ir ļoti laba atrašanās vieta ražotnei, – netālu ir visi nepieciešamie transporta ceļi,” teic uzņēmējs. Jautāts par lielākajiem konkurentiem, viņš vērtē: “Tādas tehnoloģijas un ēku arhitektūru neviens cits ražotājs nepiedāvā.”

Pirms mēneša uzņēmums kļuvis par Latvijas būvmateriālu ražošanas asociācijas biedru. Šobrīd tas projektē daudzdzīvokļu ēkas eksporta tirgum: trīs līdz sešu stāvu augstas būves, sākot no deviņiem līdz pat piecdesmit dzīvokļiem.

Šogad uzņēmums plāno pārsniegt divu miljonu eiro lielu apgrozījumu.

Foto: Karīna Miezāja

PĀRKĀPUMA BŪTĪBA

Sēkla

Ideja par energoefektīvu mājokļu būvniecību.

Iespēja nomāt G.Ķirsona ierīkoto kokapstrādes ražotni.

Dīgsts

Ražotnes modernizēšana.

Apgrozāmo līdzekļu piesaiste no finanšu institūcijas “Altum”.

Augļi

Septiņu dažādu veidu būves.

Divi darbības virzieni – māju ražošana un ciemata veidošana.

Ambīcija divos gados kļūt par lielāko koka māju ražotāju Latvijā.

Vērtējums

Liels biznesa potenciāls

Uzņēmuma “H2Latvi” vadītājs Kaspars Liepiņš: – Šāda tipa mājām ir visnotaļ liels biznesa un arī eksporta potenciāls, ņemot vērā, ka tiek izmantoti vietējie materiāli un ēkas ir aprīkotas ar augstākas pievienotās vērtības risinājumiem – rekuperācijas iekārtām, siltumsūkņiem, kā arī paredzēta iespēja tās aprīkot ar saules paneļiem. Tā dēvētajām nulles enerģijas mājām enerģijas patēriņam ir jābūt zem 40 kilovatiem uz vienu kvadrātmetru, “Green Space” ēkas ir tiešām energoefektīvas, jo šis rādītājs ir 17,1 kilovats uz vienu kvadrātmetru. Kā vēl viena inovācija energoefektivitātes palielināšanai, kuru laika gaitā uzņēmums varētu ieviest, noteikti ir ūdeņraža tehnoloģijas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.