Foto – LETA
Foto – LETA
Nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) priekšsēdētāja Dace Ķezbere

Pērkam torni, valkājam saturu 3

Politiķes Ilzes Viņķeles un vokālā pedagoga Edgara Kramiņa salamāšanās “Preses kluba” ēterā pagājušajā nedēļā kanālā “Rīga TV24” sabiedrībā no jauna uzjundījusi diskusiju gan par TV raidījumu kvalitāti un to vadītāju profesionalitāti, gan par nodokļu maksātāju naudas šķērdēšanu TV pārraidēm.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
No A līdz Ž – ko par tavu personību atklāj tava vārda sākumburts?
TV24
“Viss ir slikti!” Krievijas karavīrs raudot dalās ar notiekošo frontē
“Kad esi ko parādā VID, atgādinājumi nāk nemitīgi, bet, ja esi strādājošs pensionārs, neviens neatgādina…” Iveta par pensionāru iespējām saņemt pārrēķinu
Lasīt citas ziņas

Lai arī Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) reizi ceturksnī vērtē Sabiedriskā pasūtījuma ietvaros veidoto raidījumu, tostarp, minētā “Preses kluba” kvalitāti, pat neapmierinoša vērtējuma rezultātā valsts finansējumu atņemt tam nav iespējams, – intervijā “Latvijas Avīzei” skaidro NEPLP vadītāja Dace Ķezbere. “Ja mēs atņemtu finansējumu, tad viņi neizies ēterā,” viņa uzsver.

Lai arī bezmaksas ēterā esošie trīs komerckanāli, tostarp, “Rīga TV24”, daudzus raidījumus veido it kā Sabiedriskā pasūtījuma ietvaros, tātad, par nodokļu maksātāju naudu, lielā mērā tā tas ir tikai formāli. Patiesībā, valsts sedz šo kanālu apraides izmaksas, kas ir aptuveni 360 000 eiro gadā vienam kanālam, tātad, visiem trim kopā – ap miljonu eiro gadā. Pretējā gadījumā šie kanāli nevarētu atļauties bezmaksas apraidi, līdz ar ko skatītajiem par brīvu būtu uztverami tikai divi sabiedriskās televīzija kanāli – LTV1 un LTV7.

CITI ŠOBRĪD LASA

Nauda, kas tiek maksāta Latvijas Valsts radio un televīzijas centram jeb TV tornim par apraidi, tiek noformēta kā Sabiedriskais pasūtījums un formāli tiek iedalīta satura veidošanai. “Tā sistēma ir greiza. Šīs komercraidorganizācijas it kā pašas maksā par torni, bet atskaitās par raidījumu izgatavošanu,” intervijā skaidro D. Ķezbere.

Šāda kārtība tika iedibināta laikā, kad bezmaksas ēteru atstāja kanāli “LNT” un “TV3”, kas iepriekš paši maksāja savu apraides rēķinu. Vietā nākušajiem kanāliem – “Rīga TV24”, “Re:TV” un “Sportacentrs” – šīs izmaksas sedz valsts, noformējot to kā samaksu par Sabiedriskā pasūtījuma izpildi. Jāpiebilst, ka valsts budžetā neko neizdotos ietaupīt pat, ja šie trīs kanāli pamestu bezmaksas ēteru, jo tādā gadījumā šīs apraides izmaksas gultos uz Latvijas Televīzijas pleciem. Kopējās apraides izmaksas neiespaido tas, cik kanāli ir ēterā. Ja tagad šī summa tiek dalīta uz pieciem kanāliem, tad, paliekot bezmaksas ēterā tikai LTV1 un LTV7, visa šī summa būtu jāmaksā sabiedriskajai TV.

Interviju ar Daci Ķezberi lasiet “Latvijas Avīzes” 13. aprīļa numurā vai e-izdevumā

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.