Budapešta. Foto – Shutterstock

Rīgas lidostā būs “Ryanair” bāze. Uz kādām valstīm nākotnē būs vieglāk ceļot? 4

Raivis Šveicars, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā 189
Lasīt citas ziņas

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība “Ryanair”, investējot Rīgas lidostā 165 miljonus eiro, šī gada oktobrī atklās jaunu bāzi, kas ikdienā apkalpos divus Rīgā bāzētus gaisa kuģus.

“Jaunā bāze Rīgā veicinās ekonomikas atlabšanu un starptautisku savienojamību. Tas ir nozīmīgs notikums visai “Ryanair” grupai, jo radīsim 60 jaunas darba vietas, un liels stimuls lidsabiedrībai “Buzz”,” sacīja “Ryanair” komercdirektors Džeisons Makginess. Arī lidsabiedrības meitasuzņēmums “Buzz” no Polijas izmantos Rīgas bāzi, veicot minētos lidojumus. Minētās lidmašīnas no Rīgas nodrošinās 95 lidojumus nedēļā uz kopumā 30 galamērķiem, tostarp 16 jauniem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Makginess piebilda, ka “Ryanair” var nodrošināt ilgtermiņa pārvadājumu pieaugumu un plašu savienojamību efektīvas darbības un konkurētspējīgas lidostas maksas dēļ. “Mēs cieši sadarbojamies ar lidostu “Rīga”, lai nodrošinātu izaugsmi un uzlabotu pakalpojumus tiem, kas dzīvo, strādā vai vēlas apmeklēt reģionu. Laikā, kad citas aviosabiedrības samazina strādājošo skaitu, mēs turpinām ieguldīt gan savos darbiniekos, gan lidostās visā Eiropā.”

Lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa sacīja, ka jaunā “Ryan­air” bāze palielinās lidostas konkurētspēju, ļaujot vēl vairāk reģionā nostiprināties kā vienam no centrālajiem lidojumu mezgliem. “2019. gadā bijām viena no ātrāk augošajām lidostām reģionā, bet pandēmijas dēļ pasažieru un lidojumu skaits pērn ievērojami samazinājās.

Bet, neskatoties uz to, turpinājām investēt lidostas attīstībā. Šobrīd kā svarīgāko atslēgas faktoru saredzam vakcināciju un esam priecīgi, ka otrdien valdība paziņoja, ka no 3. maija vakcinēties varēs visi iedzīvotāji, kas noteikti palielinās lidojumu skaitu.”

Savukārt satiksmes ministrs Tālis Linkaits “Latvijas Avīzei” sacīja, ka pozitīvi vērtē gan “Ryanair”, gan Lielbritānijas “British Airways” (no jūlija trīsreiz nedēļā atsāksies lidojumi uz Londonas Hītrovas lidostu. – Aut.) paziņojumu.

“Arī citas aviokompānijas, kas strādāja Rīgas lidostā pirms Covid-19 pandēmijas, aktīvi atjauno savu darbu. Tas apliecina Rīgas kā reģiona aviācijas centra pievilcību, pie kā Latvijas aviācijas nozare ir mērķtiecīgi strādājusi ilgus gadus. Plašāks maršrutu tīkls un labāka savienojamība būs ieguvums arī pasažieriem.”

Neskaitot jau esošos galamērķus, jaunie maršruti vedīs uz Budapeštu, Malagu, Palermo, Parīzes Bovē lidostu, Orhūsu, Bristoli, Gēteborgu, Krakovu, Kijevu, Ļvivu, Memingenu, Varšavas Modlinas lidostu, Romas Čampīno lidostu, Sandefjordu, Frankfurtes Hānas un Venēcijas Trevīzo lidostām.

Reklāma
Reklāma

“Ryanair” lidojumus no Rīgas lidostas nodrošina jau no 2004. gada, šobrīd gada laikā pārvadājot apmēram miljonu pasažieru. Lidsabiedrībai jau ir bāze Viļņā, tāpat netiek izslēgta izplešanās Tallinas lidostā, ņemot vērā, ka “Ryanair” no šī gada pavasara līdz 2024. gada decembrim saņems 210 jaunas “Boeing 737 MAX-8200” lidmašīnas.

“Prognozējam, ka pandēmijas dēļ brīdī, kad lidojumi atgriezīsies vecajās sliedēs, Eiropā par apmēram 30% samazināsies lidojumu kapacitāte, ko plānojam izmantot. Mēs esam finansiāli stabilākā kompānija Eiropā,” sacīja Makginess. Lidsabiedrībā prognozē, ka 2021. gada fiskālais gads tiks pabeigts ar 800–850 miljonu eiro lieliem zaudējumiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.