Jāņa Turlaja kabinetā pie sienas simboliska Ausekļa Baušķenieka glezna. Tajā redzami trīs vīri krustcelēs. Vidējais simbolizējot latvieti, bet pārējie divi – igauni un lietuvieti. Mūsu kaimiņi jau izlēmuši, kuru ceļu iet, bet latvietis apmulsis kasa vaigu un nevar vien izšķirties.
Jāņa Turlaja kabinetā pie sienas simboliska Ausekļa Baušķenieka glezna. Tajā redzami trīs vīri krustcelēs. Vidējais simbolizējot latvieti, bet pārējie divi – igauni un lietuvieti. Mūsu kaimiņi jau izlēmuši, kuru ceļu iet, bet latvietis apmulsis kasa vaigu un nevar vien izšķirties.
Foto – Karīna Miezāja

Minējāt, ka trūkst skolēnu uzskaites. Kas vēl jāuzlabo? 2

Pirms ķēros pie darba, iepazinos ar visu “saimniecību”. Proti, skatījos visas datubāzes, kuras pieejamas un kur aprakstīti diezgan daudzi un dažādi indikatori. Secinājām, ka ir gana daudz indikatoru un datu, kas patiesībā neko neizsaka. Piemēram, skolotāju kvalitātes pakāpes. Izrādās, ka spēcīgajās skolās, valsts ģimnāzijās, ir daudz mazāk skolotāju, kam piešķirta augstākās kvalitātes pakāpe nekā vājākās skolās. Tas liek domāt, ka pakāpju piešķiršana ir pārāk formāla.

Reklāma
Reklāma
Dronu uzbrukumi naftas pārstrādes rūpnīcām Krievijā ir panākuši neiedomājamo – pasaules lielākajai naftas valstij sāk pietrūkt benzīna
Latvijai tuvojas aukstuma vilnis! Sinoptiķi par laiku jaunnedēļ 22
Uz gājēju pārejas gandrīz uzbrauc Valsts prezidentam 80
Lasīt citas ziņas

Skolu akreditācijai vajadzētu būt sietam, kas nepieļauj vāju skolu darbību. Taču secinājām, ka arī akreditācija ir drīzāk formāla. Tā balstās galvenokārt uz skolu pašvērtējumu. Tajā skolas saraksta visu labāko, bet dažkārt skolas realitāte un tās pašvērtējums ir kā diena pret nakti. Akreditācijas komisijas vērtētāji to redz, taču viņu spriedumam ir mazāka nozīme nekā šim pašvērtējumam. Līdz ar to gandrīz visas skolas pārakreditē uz maksimālo termiņu – astoņiem gadiem. Akreditācijas noteikumi būtu jāmaina.

Ir jātiek galā ar pamatskolu eksāmeniem. Tiem jākļūst nozīmīgākiem un jākalpo kā filtram ceļā uz vidusskolu, lai pēc iespējas mazāk bērnu tur nonāktu nejaušības pēc. Ja paklausās Rīgas domes vadības teiktajā, sanāk: ja bērns neies vājā vidusskolā, viņš paliks uz ielas. Tā jau varam aizrunāties līdz absurdam. Protams, svarīgi, lai bērni turpina mācīties, bet skolēniem ar vājākiem mācību sasniegumiem būtu jādodas uz arodskolu apgūt profesiju. Ar profesiju viņi būs konkurētspējīgāki darba tirgū nekā ar zema līmeņa vidējo vispārējo izglītību.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.