Nākamgad jūras satiksmes līnijā Ventspils–Nīneshamna sāks kursēt divi pilnīgi jauni “E-Flexer” tipa prāmji, kas rēderejai “Stena Line” ļaus ieņemt ilgtspējīgas kuģniecības līderpozīcijas, jo tie būšot vieni no energoefektīvākajiem “RoPax” tipa kuģiem pasaulē.
Nākamgad jūras satiksmes līnijā Ventspils–Nīneshamna sāks kursēt divi pilnīgi jauni “E-Flexer” tipa prāmji, kas rēderejai “Stena Line” ļaus ieņemt ilgtspējīgas kuģniecības līderpozīcijas, jo tie būšot vieni no energoefektīvākajiem “RoPax” tipa kuģiem pasaulē.
Publicitātes foto

Nākamgad jūras ceļā Ventspils–Nīneshamna kursēs energoefektīvākie prāmji reģionā 0

Ilmārs Randers, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

 

Kamēr līdz šim Baltijā vadošā rēdereja “Tallink” pandēmijas dēļ no Rīgas uz Stokholmu pārtraukto kuģu satiksmi sola atjaunot tikai nākamā gada pavasarī, Zviedrijas uzņēmums “Stena Line” pēdējā gada laikā ievērojami paplašinājis savu darbību Baltijas jūrā un tieši Latvijas ostās, palielinot gan kravu, gan pasažieru pārvadājumus, lai apmierinātu pieaugošo pieprasījumu reģionā pēc jūras transporta.

“Kad ir jāvakcinējas, mēs esam seniori, bet šajā gadījumā mēs neesam.” Pirmspensijas vecuma sieviete par neesošo atbalstu energokrīzē
APTAUJA: Latvijā 48% iedzīvotāju nav informēti par iespēju izņemt skaidru naudu veikalu kasē
VIDEO. “Man likās, ka viņš ir apsēsts ar dēmoniem”: pēc dažu dienu padzīvošanas kopā ar aktieri Imantu Stradu saka Amuna Davis 30
Lasīt citas ziņas

Pieaugot kravu un pasažieru plūsmai, abos “Stena Line” Latvijas maršrutos Ventspils‒Nīneshamna (Zviedrija) un Liepāja‒Trāveminde (Vācija) jau sākuši kursēt divi lielāki un modernāki prāmji. Septembra izskaņā, piedaloties rēderejas īpašnieku ģimenes pārstāvjiem no Zviedrijas, kompānijas vadībai, sadarbības partneriem un citiem lūgtajiem viesiem, Ventspilī notika šobrīd “Stena Line” jaunākā kuģa “Stena Scandica” inaugurācijas pasākums. Šis kuģis nav pilnīgi jauns, taču šogad pēc “Stena Line” pasūtījuma pagarināts kuģu būvētavā Turcijā speciāli Latvijas ostu apstākļiem. Paredzēts, ka nākamgad “Stena Scandica” pārcels maršrutā Liepāja–Trāveminde, jo līnijā Ventspils–Nīneshamna būs norīkoti divi pilnīgi jauni un vēl lielāki prāmji, kuri šobrīd top kuģu būvētavā “CMI Jinling” Veihajā, Ķīnā, pasūtījumā ieguldot 200 miljonus eiro.

“Reģionā joprojām palielinās pieprasījums pēc lielākām jaudām, jo paplašinās kravu pārvadājumu klientu loks, un arī pasažieri pandēmijas laikā izvēlas ceļošanu ar prāmi kā drošu transporta veidu. Šie lielie, modernie un degvielas patēriņa ziņā ekonomiskie nākamās paaudzes kuģi būs mūsu flotes modernizācijas un arī ilgtspējīgas kuģniecības attīstības flagmaņi,” ceremonijā Ventspilī izteicās “Stena Line Group” izpilddirektors Niklass Mortensons, prezentējot uzņēmuma nākotnes ieceres.

CITI ŠOBRĪD LASA

Turcijā pārbūvētais “Stena Scandica” ir 222 metrus garš, tā kravas klājos var izvietot transportu 2875 līnijmetru garumā un uzņemt 970 pasažierus, piedāvājot arī 202 kajītes. Salīdzinājumam jāsaka, ka pilnīgi jaunie “Stena Line” prāmji nākamgad būs 240 metru gari, tajos būs 263 kajītes, 1200 pasažieru ietilpība, 3600 līnijmetri kravu vienībām, kas kravas ietilpību ļaus palielināt par 25% un pasažieru salona ietilpību par 33%.

Jaunos prāmjus darbinās ar gāzi, pārejot uz metanola vai sašķidrinātas dabasgāzes degvielas izmantošanu. Turklāt kuģi būšot aprīkoti tā, lai ostas apmeklējumu laikā izmantotu krasta elektroapgādes sistēmas, samazinot emisijas un paredzot, ka elektrības pieslēgumi nākotnē ļaus pāriet arī uz hibrīda akumulatoriem. Pateicoties optimālajam korpusam, dzenskrūvju, spuldžu un stūres konstrukcijai, jaunie kuģi būšot līdz pat 30% energoefektīvāki nekā esošie kuģi. Šajos prāmjos piedāvās arī efektīvāku iekraušanas un izkraušanas organizēšanu pēc caurbraukšanas principa, un tas viss kopā “Stena Line” ļaušot ieņemt ilgtspējīgas kuģniecības līderpozīcijas, jo jaunie kuģi būs vieni no energoefektīvākajiem “RoPax” tipa kuģiem pasaulē.

Lai gan tie nav kruīza kuģi, jaunie prāmji arī pasažieriem piedāvāšot pavisam jaunas atpūtas iespējas un patīkamu ceļošanas pieredzi maršrutā Ventspils–Nīneshamna. Izrādās, ka tieši šis maršruts, kas kopumā ilgst nepilnas deviņas stundas, šobrīd esot īsākais ceļš starp Baltijas valstīm un Skandināviju. Iespējams, ka arī izdevīgākais, jo tagad, piemēram, brauciena biļeti vienā virzienā vieglajai automašīnai + autovadītājam rēdereja piedāvā, sākot no 49 eiro.

Ka prāmis jau tagad ir iecienīts autokravu pārvadātājiem un arī pasažieriem ne tikai no Latvijas, Ventspilī pasākuma laikā apliecināja arī uz kuģa satiktā apkalpe – ikdienā katrā reisā vismaz 60% no klientiem esot no Lietuvas. To varēja redzēt un dzirdēt arī uz paša “Stena Scandica”, kur līdzās zviedru un angļu valodai lietuviešu valoda bija dzirdama tikpat daudz kā latviešu.

Par šo faktu itin priecīgs bija Ventspils valstspilsētas domes priekšsēdētājs Jānis Vītoliņš, kurš preses brīfingā uz kuģa pauda gandarījumu par “Stena Line” tālākajiem attīstības plāniem Ventspils–Nīneshamnas maršrutā. Viņš uzsvēra, ka šī satiksme ir ļoti nozīmīga arī pilsētas ekonomikai – paralēli tranzīta nozarei Ventspilī pēdējos gados strauju izaugsmi piedzīvo rūpniecība un tūrisms. Piemēram, rūpniecības produkcijas izlaidē Ventspils jau esot apsteigusi Daugavpili un Jelgavu, šobrīd atpaliekot tikai no Liepājas un Rīgas. Situācijā, kad 85% no pilsētā saražotā jānokļūst eksporta tirgos, regulāra satiksme ar Skandināviju esot ļoti izdevīga gan gatavo preču, gan nepieciešamo izejvielu pārvadāšanai. Ar uzlabotajiem kuģiem papildu iespējas “Stena Line” piedāvāšot arī tūrisma nozarei – gadā Ventspili apmeklējot vidēji 50 000 lietuviešu. Tagad esot diezgan droši, ka šis skaits varētu palielināties, jo pilsētas apmeklētāji ne tikai no Lietuvas savas brīvdienas var pagarināt, komfortabli apciemojot Zviedriju.

SAISTĪTIE RAKSTI

Tiesības veikt pārvadājumus prāmju maršrutā Ventspils–Nīneshamna “Stena Line” ieguva 2012. gadā. Sākumā kursējis viens kuģis, veicot desmit reisus nedēļā. Pašlaik līnijā kursē divi kuģi, katru nedēļu nodrošinot 24 pasažieru un kravas reisus. “Stena Line” ir viena no vadošajām prāmju kompānijām Eiropā ar 37 kuģiem un 17 mar­šrutiem Ziemeļeiropā. Uzņēmumam ir svarīga loma Eiropas loģistikas tīklā: “Stena Line” izstrādā jaunus kombinēto pārvadājumu kravas risinājumus, apvienojot pārvadājumus pa dzelzceļu, sauszemes ceļiem un jūru. Šovasar “Stena Line” kombinēto kravu risinājumos sāka sadarbību arī ar koncernu “Latvijas dzelzceļš”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
“Kad ir jāvakcinējas, mēs esam seniori, bet šajā gadījumā mēs neesam.” Pirmspensijas vecuma sieviete par neesošo atbalstu energokrīzē
APTAUJA: Latvijā 48% iedzīvotāju nav informēti par iespēju izņemt skaidru naudu veikalu kasē
VIDEO. “Man likās, ka viņš ir apsēsts ar dēmoniem”: pēc dažu dienu padzīvošanas kopā ar aktieri Imantu Stradu saka Amuna Davis 30
Kalvītis: Nevaru iedomāties, ka es kā valdības vadītājs varētu vienu sabiedrības daļu izslēgt no sabiedrības, tāpēc ka viņi negrib mani klausīt 81
Ak vai, cik zemu kritis buldozers, ka tam jāvelkas uz veikalu bez sertifikāta un jātirda apsargs, lai ielaiž šopingā. Egila Līcīša feļetons 48
Lasīt citas ziņas
“Mana maigā sirds to neizturēja, piekritu – lai ved šurp.” Vecmāmiņas – audžumammas stāsts
Olafs Zvejnieks: Pēdējā desmitgadē pieredzētais “lētās naudas” periods tuvojas beigām
Svētdien vietām uzspīdēs saule, Kurzemē gaidāmi nelieli nokrišņi
Kariņa valdībai aprit trīs gadi 16
Kā vārds ietekmē tavu dzīvi: šīs dienas gaviļnieces – Grieta, Strauta un Rebeka
11:49
Žurnālists un publicists Ilmārs Latkovskis: es negribētu būt Krišjāņa Kariņa vietā
11:34
Emocionāli vari justies mazliet iztukšots! Horoskopi no 24. līdz 30. janvārim
11:20
Kazahstānā vairāk nekā 460 cilvēkiem izvirzītas apsūdzības terorismā un nemieru rīkošanā 27
Slīdes ir dažādas. Kura mazāk bīstama?
Kuram no ministriem pērn bijušas lielākās izmaksas? 4
Otro dienu pēc kārtas jaunatklāto Covid-19 gadījumu skaits Latvijā tuvu 6000 33
Vai cilvēki pandēmijas laikā sākuši vairāk ēst?
Aparjods izcīna 2. vietu EČ kamaniņu sportā un pirmoreiz valsts vīriešu sporta veida vēsturē 3. vietu PK kopvērtējumā 1
Kalvītis: Nevaru iedomāties, ka es kā valdības vadītājs varētu vienu sabiedrības daļu izslēgt no sabiedrības, tāpēc ka viņi negrib mani klausīt 81
“Man tas ir labs azarts, bet galvenais, ka prieks maniem abiem bērniem.” Rūjienietis pilnveido tautas bobsleju, gūstot ievērību visā pasaulē
Aptaujas dati liecina, ka jaunieši priekšroku dod maltītēm bez gaļas un zivīm 1
Vai cilvēkam vispār ir iespējams saprast, kas ir bezgalība?
APTAUJA: Latvijā 48% iedzīvotāju nav informēti par iespēju izņemt skaidru naudu veikalu kasē
Pēteris Apinis: Cilvēka mikrobioms un rezistence pret mikrobiem, vīrusiem un vakcīnām
Nauris Puntulis: Žēl, ka pandēmijas situācija neļauj pulcēt seniorus uz semināriem, lai mācītu medijpratību 5
“Čīliešus vieno ģimene, bet latviešus – māksla un kultūra.” Latviete pēc 10 gadiem Čīlē ar ģimeni atgriežas dzimtenē
“Pastāv risks, ka daudzi skolēni “izkritīs” no mācībām un nepabeigs skolu!” Plāno četrkāršot centralizētā eksāmena nokārtošanai nepieciešamo vērtējumu 168
VIDEO. “Es tā īsti nevienu no viņām neatceros…”: rokmūziķis Ainars Virga atklāti par vienas nakts romāniem slavas “ziedu laikos” 1
“Morāli kropļi.” Ķirsis skarbi par protestu Gunāra Astras pieminekļa atklāšanas pasākumā 642
Ošlejs: Latvija ir starp trim valstīm pasaulē, kur prasa būt vakcinētam, lai strādātu. Esam ne tajā labākajā kompānijā… 387
“Truši var būt visai bezbailīgi un pašapzinīgi dzīvnieki”: kas noteikti jāzina par trusi kā mājdzīvnieku?
VIDEO. Kauguros spēcīgais vējš norāvis dzīvojamās mājas jumtu 7
Izcili gardas kotletītes rīvmaizē: bez gaļas!
VIDEO. Ar mammu labāk tā nejokot! Dēls par nešpetnu joku saņem slapju slotu sejā 5
VIDEO. “Man likās, ka viņš ir apsēsts ar dēmoniem”: pēc dažu dienu padzīvošanas kopā ar aktieri Imantu Stradu saka Amuna Davis 30
Maģiskās eņģeļu stundas no no 22. līdz 28. janvārim: kādas vēlmes piepildīsies?