Nākamgad jūras satiksmes līnijā Ventspils–Nīneshamna sāks kursēt divi pilnīgi jauni “E-Flexer” tipa prāmji, kas rēderejai “Stena Line” ļaus ieņemt ilgtspējīgas kuģniecības līderpozīcijas, jo tie būšot vieni no energoefektīvākajiem “RoPax” tipa kuģiem pasaulē.
Nākamgad jūras satiksmes līnijā Ventspils–Nīneshamna sāks kursēt divi pilnīgi jauni “E-Flexer” tipa prāmji, kas rēderejai “Stena Line” ļaus ieņemt ilgtspējīgas kuģniecības līderpozīcijas, jo tie būšot vieni no energoefektīvākajiem “RoPax” tipa kuģiem pasaulē.
Publicitātes foto

Nākamgad jūras ceļā Ventspils–Nīneshamna kursēs energoefektīvākie prāmji reģionā 0

Ilmārs Randers, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Lasīt citas ziņas

Kamēr līdz šim Baltijā vadošā rēdereja “Tallink” pandēmijas dēļ no Rīgas uz Stokholmu pārtraukto kuģu satiksmi sola atjaunot tikai nākamā gada pavasarī, Zviedrijas uzņēmums “Stena Line” pēdējā gada laikā ievērojami paplašinājis savu darbību Baltijas jūrā un tieši Latvijas ostās, palielinot gan kravu, gan pasažieru pārvadājumus, lai apmierinātu pieaugošo pieprasījumu reģionā pēc jūras transporta.

Pieaugot kravu un pasažieru plūsmai, abos “Stena Line” Latvijas maršrutos Ventspils‒Nīneshamna (Zviedrija) un Liepāja‒Trāveminde (Vācija) jau sākuši kursēt divi lielāki un modernāki prāmji. Septembra izskaņā, piedaloties rēderejas īpašnieku ģimenes pārstāvjiem no Zviedrijas, kompānijas vadībai, sadarbības partneriem un citiem lūgtajiem viesiem, Ventspilī notika šobrīd “Stena Line” jaunākā kuģa “Stena Scandica” inaugurācijas pasākums. Šis kuģis nav pilnīgi jauns, taču šogad pēc “Stena Line” pasūtījuma pagarināts kuģu būvētavā Turcijā speciāli Latvijas ostu apstākļiem. Paredzēts, ka nākamgad “Stena Scandica” pārcels maršrutā Liepāja–Trāveminde, jo līnijā Ventspils–Nīneshamna būs norīkoti divi pilnīgi jauni un vēl lielāki prāmji, kuri šobrīd top kuģu būvētavā “CMI Jinling” Veihajā, Ķīnā, pasūtījumā ieguldot 200 miljonus eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Reģionā joprojām palielinās pieprasījums pēc lielākām jaudām, jo paplašinās kravu pārvadājumu klientu loks, un arī pasažieri pandēmijas laikā izvēlas ceļošanu ar prāmi kā drošu transporta veidu. Šie lielie, modernie un degvielas patēriņa ziņā ekonomiskie nākamās paaudzes kuģi būs mūsu flotes modernizācijas un arī ilgtspējīgas kuģniecības attīstības flagmaņi,” ceremonijā Ventspilī izteicās “Stena Line Group” izpilddirektors Niklass Mortensons, prezentējot uzņēmuma nākotnes ieceres.

Turcijā pārbūvētais “Stena Scandica” ir 222 metrus garš, tā kravas klājos var izvietot transportu 2875 līnijmetru garumā un uzņemt 970 pasažierus, piedāvājot arī 202 kajītes. Salīdzinājumam jāsaka, ka pilnīgi jaunie “Stena Line” prāmji nākamgad būs 240 metru gari, tajos būs 263 kajītes, 1200 pasažieru ietilpība, 3600 līnijmetri kravu vienībām, kas kravas ietilpību ļaus palielināt par 25% un pasažieru salona ietilpību par 33%.

Jaunos prāmjus darbinās ar gāzi, pārejot uz metanola vai sašķidrinātas dabasgāzes degvielas izmantošanu. Turklāt kuģi būšot aprīkoti tā, lai ostas apmeklējumu laikā izmantotu krasta elektroapgādes sistēmas, samazinot emisijas un paredzot, ka elektrības pieslēgumi nākotnē ļaus pāriet arī uz hibrīda akumulatoriem. Pateicoties optimālajam korpusam, dzenskrūvju, spuldžu un stūres konstrukcijai, jaunie kuģi būšot līdz pat 30% energoefektīvāki nekā esošie kuģi. Šajos prāmjos piedāvās arī efektīvāku iekraušanas un izkraušanas organizēšanu pēc caurbraukšanas principa, un tas viss kopā “Stena Line” ļaušot ieņemt ilgtspējīgas kuģniecības līderpozīcijas, jo jaunie kuģi būs vieni no energoefektīvākajiem “RoPax” tipa kuģiem pasaulē.

Lai gan tie nav kruīza kuģi, jaunie prāmji arī pasažieriem piedāvāšot pavisam jaunas atpūtas iespējas un patīkamu ceļošanas pieredzi maršrutā Ventspils–Nīneshamna. Izrādās, ka tieši šis maršruts, kas kopumā ilgst nepilnas deviņas stundas, šobrīd esot īsākais ceļš starp Baltijas valstīm un Skandināviju. Iespējams, ka arī izdevīgākais, jo tagad, piemēram, brauciena biļeti vienā virzienā vieglajai automašīnai + autovadītājam rēdereja piedāvā, sākot no 49 eiro.

Reklāma
Reklāma

Ka prāmis jau tagad ir iecienīts autokravu pārvadātājiem un arī pasažieriem ne tikai no Latvijas, Ventspilī pasākuma laikā apliecināja arī uz kuģa satiktā apkalpe – ikdienā katrā reisā vismaz 60% no klientiem esot no Lietuvas. To varēja redzēt un dzirdēt arī uz paša “Stena Scandica”, kur līdzās zviedru un angļu valodai lietuviešu valoda bija dzirdama tikpat daudz kā latviešu.

Par šo faktu itin priecīgs bija Ventspils valstspilsētas domes priekšsēdētājs Jānis Vītoliņš, kurš preses brīfingā uz kuģa pauda gandarījumu par “Stena Line” tālākajiem attīstības plāniem Ventspils–Nīneshamnas maršrutā. Viņš uzsvēra, ka šī satiksme ir ļoti nozīmīga arī pilsētas ekonomikai – paralēli tranzīta nozarei Ventspilī pēdējos gados strauju izaugsmi piedzīvo rūpniecība un tūrisms. Piemēram, rūpniecības produkcijas izlaidē Ventspils jau esot apsteigusi Daugavpili un Jelgavu, šobrīd atpaliekot tikai no Liepājas un Rīgas. Situācijā, kad 85% no pilsētā saražotā jānokļūst eksporta tirgos, regulāra satiksme ar Skandināviju esot ļoti izdevīga gan gatavo preču, gan nepieciešamo izejvielu pārvadāšanai. Ar uzlabotajiem kuģiem papildu iespējas “Stena Line” piedāvāšot arī tūrisma nozarei – gadā Ventspili apmeklējot vidēji 50 000 lietuviešu. Tagad esot diezgan droši, ka šis skaits varētu palielināties, jo pilsētas apmeklētāji ne tikai no Lietuvas savas brīvdienas var pagarināt, komfortabli apciemojot Zviedriju.

Tiesības veikt pārvadājumus prāmju maršrutā Ventspils–Nīneshamna “Stena Line” ieguva 2012. gadā. Sākumā kursējis viens kuģis, veicot desmit reisus nedēļā. Pašlaik līnijā kursē divi kuģi, katru nedēļu nodrošinot 24 pasažieru un kravas reisus. “Stena Line” ir viena no vadošajām prāmju kompānijām Eiropā ar 37 kuģiem un 17 mar­šrutiem Ziemeļeiropā. Uzņēmumam ir svarīga loma Eiropas loģistikas tīklā: “Stena Line” izstrādā jaunus kombinēto pārvadājumu kravas risinājumus, apvienojot pārvadājumus pa dzelzceļu, sauszemes ceļiem un jūru. Šovasar “Stena Line” kombinēto kravu risinājumos sāka sadarbību arī ar koncernu “Latvijas dzelzceļš”.