Foto – Shutterstock

“Swedbank” brīdina par krāpnieciskām vēstulēm 0

“Swedbank” brīdina klientus par viltus e-pastiem, ar kuriem mēģina izkrāpt internetbankas lietotāju datus, informē bankas pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Plāno iegādāties lietotu auto? 13 automašīnas, kuras var iegādāties pat ar lielu nobraukumu
Veselam
Iedarbojas labāk nekā miega zāles: ko ēst pirms gulētiešanas, lai aizmigtu bez problēmām?
Kokteilis
“Tautumeitas”, Tomijs Kešs vai “Katarsis”? Mākslīgais intelekts prognozē, kuras Baltijas valsts mūziķiem ir vislielākais potenciāls uzvarēt Eirovīzijā 7
Lasīt citas ziņas

Bankā norāda, ka vairāki klienti it kā bankas vārdā ir saņēmuši krāpnieciskus viltus e-pastus ar lūgumu sinhronizēt savas internetbankas kodu kartes, noklikšķinot uz saites, kurā pēc tam tiek lūgts ievadīt internetbankas kodu kartes paroles.

“Swedbank” aicina nekādā gadījumā to nedarīt un par šādiem e-pastiem informēt banku. Banka šobrīd pārbauda attiecīgos gadījumus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Bankā norāda, ka šis ir pasaulē izplatīts krāpšanas veids, ko sauc par “phishing” jeb “pikšķerēšanu”, kad ar viltus vēstulēm it kā bankas vai kādas citas iestādes vārdā cenšas maldināt cilvēkus un uzzināt viņu konfidenciālos datus.

Kā rīkoties, ja uz e-pastu saņemts lūgums sniegt kartes vai internetbankas informāciju?

Jebkuru šaubu vai aizdomu gadījumā nekavējoties jāsazinās ar banku, lai pārliecinātos par e-pasta autentiskumu. Jāatceras galvenais finanšu drošības internetā likums: banka nekad nezvanīs, nesūtīs e-pastu un nelūgs no klienta rekvizītus, kuri nepieciešami elektronisko pakalpojumu izmantošanai.

Nekādā gadījumā nedrīkst sūtīt pa e-pastu vai teikt pa telefonu sekojošus datus:
•internetbankas parole;
•kodu kartes vai kalkulatora pilnie numuri;
•kartes numurs;
•kartes derīguma termiņš;
•PIN kods;
•CVV2 kods jeb trīs ciparu kods, kas atrodas kartes aizmugurē baltā laukumā, blakus parakstam.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.