“Apple” veikals Honkongā, Ķīnā.
“Apple” veikals Honkongā, Ķīnā.
Foto: SCANPIX/AFP/LETA

Tehnoloģiju gigants “Apple” atzīstas: pieprasījums pēc “iPhone” samazinās 0

ASV informācijas tehnoloģiju gigants “Apple Inc.” atzinis, ka pieprasījums pēc viedtelefoniem “iPhone” samazinās, apstiprinot investoru bažas, ka uzņēmuma rentablākais produkts zaudējis daļu savas pievilcības.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Pozitīvākās zodiaka zīmes: kura ir optimiste Nr. 1, bet kura ir īsta īgņa
Kokteilis
Ideālā vecuma starpība mīlestībā: cik gadus vecs partneris ir piemērots katrai zodiaka zīmei?
Rezultāti ir pārsteidzoši: vācu eksperti nosaukuši auto, kuri nav varējuši izturēt 100 000 kilometru nobraukuma testu
Lasīt citas ziņas

Šādu atklāsmi vēstulē akcionāriem izteicis “Apple” vadītājs Tims Kuks. Viņš norāda, ka uzņēmuma tirdzniecības apjoms oktobra-decembra ceturksnī būs krietni zemāks gan par kompānijas, gan analītiķu iepriekš izteiktajām prognozēm.

“Apple” tagad prognozē, ka tirdzniecības apjoms šajā periodā veidos 84 miljardus dolāru (73,7 miljardus eiro). “FactSet” aptaujātie analītiķi bija prognozējuši, ka pārdošanas apjoms pieaugs par 9% un sasniegs 91,3 miljardus dolāru.

CITI ŠOBRĪD LASA
Kuks tirdzniecības apjoma kritumu galvenokārt skaidro ar situāciju Ķīnā,

kur palēninājusies ekonomikas izaugsme un “Apple” saskāries ar sīvu konkurenci, ko izrāda tādi iekšzemes ražotāji kā “Huawei” un “Xiaomi”.

Tāpat Kuks atzīst, ka patērētāji citos tirgos neiegādājas tik daudz jaunākās paaudzes “iPhone” modeļu, kā uzņēmums bija cerējis. Tas gan daļēji varētu būt skaidrojams ar šo tālruņu augsto cenu.

Šīs ziņas izraisīja “Apple” akcijas cenas kritumu trešdien par 7%, bet kopš oktobra sākuma, kad investori joprojām izteica augstas cerības saistībā ar jaunajiem “iPhone” modeļiem, uzņēmuma akcijas vērtība nokritusies par 32%.

Analītiķi skaidro, ka tagad “Apple” nepieciešams atrast veidu, kā atgūt Volstrītas uzticību un novērst straujo lejupslīdi, kuras dēļ akcionāri vien trīs mēnešos zaudējuši 350 miljardus dolāru.

Uzņēmums jau novembrī paziņoja, ka vairs nepubliskos informāciju par katrā ceturksnī pārdoto “iPhone” skaitu,

un Volstrīta nekavējoties šādu lēmumu tulkoja kā centienus slēpt lēno, taču stabilo tirdzniecības apjoma samazināšanos.

Analītiķi uzskata, ka “Apple” ir kļūdījies ar savu lēmumu Ķīnas tirgū turpināt laist augtas cenas telefonus, tādējādi radot iespēju konkurentiem ar krietni lētākām alternatīvām, kas joprojām labi darbojas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.