Foto: Dainis Bušmanis

Tirgotājs prognozē pieprasījuma pieaugumu eko pārtikai 0

Mazumtirgotājs “Rimi Latvia” turpmākajos gados prognozē pieprasījuma pieaugumu ekoloģiskajiem, bioloģiskajiem un specializētās pārtikas produktiem, kā arī Latvijā ražotiem svaigās pārtikas produktiem, augļiem un dārzeņiem, aģentūrai LETA pastāstīja “Rimi Latvia” valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Viņš atzīmēja, ka pircēji kļūst arvien prasīgāki pret tādiem produktu raksturojošiem lielumiem kā izcelsmes valsts, sastāvs, uzturvērtība, iepakojums un citi. Viņaprāt, pieprasījums pieaugs ne tikai ekoloģiskai pārtikai, bet arī kvalitatīvi gatavajiem un pusgatavajiem produktiem.

Turlais norādīja, ka nākotnes perspektīvās paredzēti arī vides jautājumi, kuros plāno attīstīt dažādus tehniskus risinājumus uzņēmumā. Viņš atzīmēja, ka “Rimi Latvia” kopā ar māteskompāniju “ICA” apņēmušies 2020.gadā ar savām darbībām kļūt klimatam neitrāli.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Jau patlaban “Rimi Latvia” ir veikusi un arī turpina attīstīt nozīmīgas pārmaiņas, lai kļūtu par videi draudzīgu uzņēmumu – tas nozīmē gan dažādus tehniskus risinājumus uzņēmumā, piemēram, apgaismojuma maiņu uz LED vai veikala aukstumsistēmu pārveidi uz ogļskābās gāzes iekārtām, gan aktivitātes, lai izglītotu savus darbiniekus un arī sabiedrību, kā atstāt pēc iespējas mazāku ietekmi uz apkārtējo vidi,” atzīmēja Turlais.

Vienlaikus viņš papildināja, ka mazumtirgotājs turpinās pilnveidoties iepakojuma jomā, strādājot pie videi zaļāka un ilgtspējīgāka iepakojuma risinājumiem.

Runājot par 2018.gadā paveikto, Turlais norādīja, ka šis gads, līdzīgi kā iepriekšējais, ir bijis dinamisks un kopumā gadu raksturot kā veiksmīgu.

“Augot iedzīvotāju ienākumiem, likumsakarīgi pieaugusi arī pirktspēja, kas ietekmē iepirkšanās apmērus un produktu izvēles. Cilvēki uz veikaliem iet biežāk un izvēlas augstākas kvalitātes produktus,” skaidroja Turlais.

“Latvijas iedzīvotāju vidū joprojām pieaug tendence ēst veselīgāk un uzturā lietot svaigu pārtiku, biežāk uzturā lietot svaigus, sezonālus dārzeņus un augļus. To veicinājis arī lēmums Latvijai raksturīgiem augļiem, ogām un dārzeņiem piemērot samazināto (5%) pievienotās vērtības nodokļa likmi,” viņš atzina.

“Rimi Latvia” valdes priekšsēdētājs papildināja, ka vislabāk pieprasījumu varēja redzēt tieši rudens ražas sezonā, kad ievērojami palielinājās pircēju interese par Latvijā audzētiem augļiem un dārzeņiem. Vairāku produktu pārdošanas apjomi, salīdzinot ar iepriekšējā gada rezultātiem, palielinājās par 20-50%.

Savukārt, kas attiecas uz tirgus konkurenci, “Rimi Latvia” valdes priekšsēdētājs uzskata, ka konkurence pārtikas mazumtirdzniecībā ir liela. “Cīņa par patērētāja uzmanību, izvēli un lojalitāti konkrētam veikalu tīklam pieaug ar katru gadu, tāpēc cena ir tikai viens no faktoriem – ne mazāk svarīga ir veikalu pieejamība, sortiments, kvalitātes un servisa standarti, unikalitāte,” uzsvēra Turlais.

Reklāma
Reklāma

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka “Rimi Latvia” apgrozījums pērn bija 870,429 miljoni eiro, kas ir par 4,8% vairāk nekā 2016.gadā, bet tā peļņa palielinājās par 27,3%, sasniedzot 40,847 miljonus eiro.

“Rimi Latvia” dibināta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir pieci miljonu eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijas mazumtirdzniecības koncernam “ICA Group” piederošais “Rimi Baltic”.