Foto – LETA

Vecpiebalgas ceļa rekonstrukciju varētu pabeigt 2015.gadā 0

Sliktajā stāvoklī esošo Vecpiebalgas ceļa posmu varētu sākt rekonstruēt 2014.gadā, un šos darbus pabeigt pēc gada, pirmdien pēc koalīcijas partiju sadarbības padomes sēdes apmeklējuma žurnālistiem sacīja Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Andris Lubāns.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Viņš norādīja, ka ceļa posma rekonstrukciju sāks, kad tiks saņemts Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējums.

Pēc Lubāna teiktā, rekonstruējamā ceļa kopgarums ir teju 60 kilometru, kas nozīmē, ka atbilstoši pašreizējām izmaksām, būtu nepieciešama naudas summa, kas veido teju visu Latvijas ceļiem atvēlēto gada budžetu. “Kad līdzekļi no ES tiks piešķirti, ceļa posms tiks rekonstruēts pakāpeniski. Tas noteikti nenotiks viena gada laikā, jo būvsezona ir pietiekami īsa un to noteikti nevar izdarīt, bet mēs ļoti ceram, ka ar labvēlīgiem apstākļiem un izdošanos 2014.gadā varētu sākt šā ceļa posma rekonstrukciju, bet pabeigt, visticamāk, 2015.gadā,” klāstīja Lubāns.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš arī atgādināja, ka SM ir sagatavojusi ceļu finansēšanas modeli, kas paredz septiņu gadu laikā pakāpeniski palielināt ceļiem no valsts budžeta atvēlēto finansējumu, lai tas 2020.gadā sasniegtu apmēram 300 miljonus latu gadā. Plāns paredz, ka ceļiem tiks atvēlēti 100% no ikgadējās transportlīdzekļu nodevas un pakāpeniski arī 20–80% no akcīzes nodokļa par degvielu. Lubāns informēja, ka pašlaik no valsts budžeta valsts autoceļiem atvēl aptuveni 60–63 miljonus latu gadā, tādējādi uz ceļiem atgriežas katrs piektais lats no maksājumiem, ko autoceļu lietotāji veic.

Runājot par īstermiņa pasākumiem, lai uzlabotu Vecpiebalgas ceļa segumu, Lubāns sacīja, ka, līdzīgi kā citos posmos, tiks veikta masveidīga bedrīšu labošana, kas, visticamāk, sāksies ne ātrāk kā pēc nedēļas, kad rūpnīcas sāks ražot attiecīgās kvalitātes un tehnoloģijas asfalta maisījumu. Turklāt šogad satiksmes ministrs Anrijs Matīss uzdevis par divām nedēļām samazināt laiku, kurā jāveic bedrīšu masveida labošana.

Jau ziņots, ka Vecpiebalgas iedzīvotāji pagājušajā nedēļā piketēja pie valdības ēkas Rīgā. Vecpiebalgas novada dome iesniedza valdībā lūgumu sabrukušā ceļa posma dēļ izsludināt ārkārtas stāvokli. Runa ir par autoceļa P30 jeb ceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona apmēram 25 kilometru gara posma remontu.

“Latvijas Valsts ceļi” pēc tam, kad sākās iedzīvotāju protesti, paziņoja, ka Vecpiebalgas  autoceļš ir iekļauts prioritāšu sarakstā un tā rekonstrukciju varētu sākt 2014.gadā, bet, kamēr tā nav sākusies, atbildīgie dienesti pastiprināti pievērsīs uzmanību šādiem kritiskā stāvoklī esošiem ceļiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.